Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on sinusta kohtuullinen työmatka-aika kulkea päivittäin edestakaisin omalla autolla?

Vierailija
20.09.2012 |

Tähän tietenkin vaikuttaa työnkuva hyvin paljon.

Lisäksi olen ajatellut, että onko se matkan pituus pienempi paha kuin kulutettu aika matkoihin?

Itselleni olisi mahdollisuus ottaa vastaan 70km päästä päivätyö, pääsisin kulkemaan koko matkan moottoriteitä eikä matkalla olisi ruuhkia.

Nyt mietin miten raskasta tuo kulkeminen tulee olemaan.

Toisaalta on pakko mennä töihin tai taloudestamme loppuu ruoka

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kävin vuoden Turusta Salossa töissä (50 km, moottoritietä) ja sekin kävi jo talvella niin ankeaksi että en jaksanut. Vaihdoin sitten työpaikkaa lähemmäs kotoa.

Toisaalta tällä hetkellä asun Helsingissä ja työmatkani on vain 8 km, mutta kun kulkemisaika on ruuhka-aika ja matka koillisesta lounaaseen keskustaa sivuten niin siihen matkaan voi mennä aikaa jopa 40 minuuttia eli yhtä paljon kuin tuohon 50 km matkaan aikoinaan. Tympäisee tämäkin.

Vierailija
2/8 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis normaaliaikana, ruuhka-aika erijuttu ja sillo menee mitä menee.

En halua viettää yhteensä yli tuntia vuorokaudessa matkustaen säännöllisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa on liikaa mun mielestäni.

Mä pääsen töihin kävellen 15 minuutissa, tykkään!

Vierailija
4/8 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

92 km, josta n 80 km moottoritietä. Tunnin verran menee suuntaansa. On kyllä ihan max mulle, ja etsin kotipaikkakunnalta jatkuvasti töitä mutta eipä löydy :(

Vierailija
5/8 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

moottoritietä ja puolet kehä I:n ruuhkassa. Jaksan, koska pidän työstäni ja pidän myös kaupungista, jossa asun. Eniten rasittaa ruuhka, ilman sitä matka menisi ongelmitta, paitsi ehkä talven huonoimmilla keleillä, mutta niitä nyt ei kovin usein ole. Ja kunnon nastarenkaat auttaa.

Vierailija
6/8 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuntaansa eli 130 km päivässä. matka on maantietä kokonaisuudessaan, ei moottoritietä tms nopeampaa. 50 min menee matkaan. Valoisaan aikaan tuo on ihan ok, mutta nyt kun pimeä aika lähestyy, mua ahdistaa. Ainut mikä saa mut tällä hetkellä jatkamaan tuota ajamista on se, että olen unelma-ammatissani ja nautin työstäni. Lisäksi helpottaa nuo verohelpotukset, koska työmatkaani ei voisi tehdä julkisilla, veroprossa näin ollen vaan 11%.

Vierailija
7/8 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa olla aika maksimi pidemmän päälle, että menee pari tuntia päivässä työmatkaan. Itse kävin aikoinaan esim. Espoosta Hämeenlinnassa. Mukava oli ajella motarilla, kuunnella radiota ja lauleskella. Itseäni enemmänkin rassasi, kun meni niin paljon rahaa auton ylläpitoon ja palkka ei ollut kovin hyvä.

70km ei kuulosta kovin pahalta, jos tosiaan pääsee tykittämään motaria.

Vierailija
8/8 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 minuuttia, ehkä maksimissaan 40 minuuttia suuntaansa menisi vielä ok. Aivan mahdotonta mulle olisi, jos joutuisin matkustamaan tunnin suuntaansa. Oon niin huono heräämään aamuisin, saati että pitäisi varata tunti johonkin matkustamiseen. Iltapäivästä puhumattakaan, kun pitäisi väsyneenä töiden jälkeen yrittää ajaa ja olla skarppina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän