Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onneksi en mennytkään yliopistoon! Aika matalat palkat useilla akateemisilla! (Uutislehti 100 tänään)

Vierailija
21.09.2006 |

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli uusi palkkausjärjestelmä ja sen mukaan työni arvo on 1650 euroa. Onneksi sentään on takuupalkka niin kauan, kuin sama työtehtävä jatkuu.

Mutta järkyttävää, että FM, usean vuoden työkokemuksella saisi yliopiston oman palkkausjärjestelmän mielestä ansaita vain 1650 euroa! Sen saa kaksivuotisen ammattikoulun käynyt lähihoitajakin.

Vierailija
22/40 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin asia on niin kuin on uutisoitu. Mutta pitää ottaa huomioon, että kyse oli nimenomaan NAISvaltaisista aloista, joilla on huonohko palkkaus riippumatta koulutustasosta. Mutta tilastollisesti katsottuna, korkeammin koulutetulla on paremmat tulot kuin alemmin koulutetulla eli mitä pidemmälle opiskelet, niin sitä paremman liksan saat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. myös valtiolla työskentelevä KM, mutta ikävä kyllä kaukana tuosta palkasta... :(

Vierailija:

DI, OTK, KTM, moni VTM ja humanisti liike-elämässä tienaa hyvin. Valtiolla useita johtavia virkamiehiä, joiden virkaan pitää olla yliopistotutkinto ja palkat on hyvät. Itse työskentelen valtiolla, palkka noin 3900 e/ kk. Olen kasvatustieteen maisteri (pian tohtori).

Vierailija
24/40 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tuli uusi palkkausjärjestelmä ja sen mukaan työni arvo on 1650 euroa. Onneksi sentään on takuupalkka niin kauan, kuin sama työtehtävä jatkuu.

Mutta järkyttävää, että FM, usean vuoden työkokemuksella saisi yliopiston oman palkkausjärjestelmän mielestä ansaita vain 1650 euroa! Sen saa kaksivuotisen ammattikoulun käynyt lähihoitajakin.

mä olin aikast pettynyt omaan upj-tulokseeni, mut sä vetäsit nyt kyllä pohjat :((

Mua ketutti se, että lähti hyvänä, ja tippui useita pojoja jossain matkalla. Mites teillä, alennettiinko niitä teidän pisteitä matkan varrella vai pysyikö samana arviointiryhmän jälkeenkin?

Vierailija
25/40 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussissa 122A luin tuon saman jutun.

Vierailija
26/40 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mennyt kun et päässyt. Joillekin tieto ja tieteen teko ovat tärkeämpi arvo kuin iso kuukausipalkka jostain epäeettisestä markkinointipaskasta.

Vierailija
27/40 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Eipä oo palkka oo ollut hirveästi mielessä kun mietin, että mitä kiinnostaisi elämässä tehdä ja tutkia. Eihän se merkityksetön ole, mutta ei se nyt tärkein arvo elämässä oo itselle. Ennen kaikkea tärkeä että saa tehdä sitä, mikä aidosti kiinnostaa. 

Mutta onhan se harmi, että Suomessa ei välttämättä koulutus näy paikassa mitenkään. Kertoohan se jonkin verran siitä, kuinka paljon alaa arvostetaan, ja on harmi, jos koulutuksen arvostus laskee yhteiskunnassamme. 

Vierailija
28/40 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääketieteellisen tiedekunnan kesäkandi 20 000€/kk.

Vierailija
29/40 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Matalat palkat on myös koko sosiaali- ja terveyssektorilla ja useilla palvelualoilla. Ongelma on naisten yhteinen. Harvassa on todella hyvin tienaavat naiset ja hekin tienaavat vähemmän kuin samaa työtä tekevät miehet.

Ei mikään pakota olemaan julkisella töissä,mene yksityiselle ja kilpailuta palkkasi,joka on tasosi mukainen.

Vierailija
30/40 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahva akateeminen koulutus

Kokemusta ei vielä kovin paljon (nuori naishenkilö)

Ulkomailla töissä (vuositulot 72.000€ + extrat)

Lisäkouluttautuminenkin edelleen...jatkuu...

Vierailija
31/40 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Todellakaan ei AMK tarkoita, että työ olisi tylsää tai vailla älyllistä toimintaa. :)

Hyvä palkka ja vaihtuvia työkuvioita. Eikä assarina, vaan managerina. :D

Sehän on yksilöllistä, mikä kenenkin mielestä on kiinnostavaa.

Vierailija
32/40 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on niin, että suurin merkitys palkkaan on sillä millä alalla työskentelet. Pääsääntö on, että miesvaltaisella alalla palkat ovat isommat kuin naisvaltaisella. Ja kysehän ei ole siitä, että miesvaltaiset alat olisivat vaatimuksiltaan jotenkin vaikeampia. Maailma on miesten. Edelleen. 

Vierailija
33/40 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tradenomina 5000€/kk ja reilu tonni luontaisetuja päälle. Onneksi en mennyt yliopistoon.

Vierailija
34/40 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneksi et mennyt ;) paikka oli jo valmiina vai?

Vierailija
35/40 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap paljonko sinulle jää rahaa käteen?

Vierailija
36/40 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Itse oon tyytyväinen akateemiseen koulutukseeni. Opiskelu oli kivaa ja mielenkiintoista, tutustuin mukaviin tyyppeihin. Nyt töissä vakivirassa erityisasiantuntijana, kiinnostavat tehtävät ja vapaus tehdä niin kuin parhaaksi näen, ei esihenkilövastuita. Palkka 4500€/kk. En tän enempää edes tarvitse, vaikka kyllähän tuo tuosta vuosien varrella vielä paranee.

Vierailija
37/40 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemiset työt ovat lähinnä turhia palavereita. Eipä niistä kannata kovin korkeaa palkkaa maksella. Ei suurta vastuuta kovinkaan usein.

Vierailija
38/40 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytötömänä kuitenkin kirjoittelet tällä.

Vierailija
39/40 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Akateemiset työt ovat lähinnä turhia palavereita. Eipä niistä kannata kovin korkeaa palkkaa maksella. Ei suurta vastuuta kovinkaan usein.

"Äly hoi, älä jätä!" sanon ylläolevalle kommentoijalle.

Vierailija
40/40 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on vuodelta 2006, kuka tämän oikein kaivoi naftaliinista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän