Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten homomies suhtautuu häneen ihastuneeseen naiseen, kokemuksia?

Vierailija
29.09.2012 |

Olen ihastunut erääseen homomieheen (on siis julkihomo), jota näen päivittäin. Tiedän toki, ettei suhteesta tule mitään ja että hän on kiinnostunut miehistä. Silti nautin hänen seurastaan ja suhtaudun häneen ystävällisesti. Hänkin suhtautui aluksi minuun ystävällisesti ja jutteli enemmän, nyt on ehkä hieman etäisempi. Olisiko hän huomannut ihastukseni ja häntä ahdistaa se ja siksi on muuttanut käytöstään? En haluaisi, että hän alkaa vältellä minua, joten mitä tehdä? Ottaa itse etäisyyttä? Emme ole ystäviä tai kovin läheisiä, näemme työn merkeissä.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, yritän ymmärtää, vaikka vaikeaa tämä on...Itse en pystyisi mitätöimään läheisintä ja pitkäaikaisinta ystävääni näin nopeasti. Mutta ilmeisesti sitten erehdyin.

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 15:29"]

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 15:23"]

Olenko naiivi, jos kuvittelen, että miehelläkin olisi ollut jotain aitoja tunteita minua kohtaan?

[/quote]

Tämä on yhtä todennäköistä kuin se, että sinulla olisi jotakin aitoja tunteita sellaista lesbonaista kohtaan, joka on sinuun ihastunut.

[/quote]

Vierailija
22/42 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No epäilen olleeni ihastunut bi/homomieheen.

Jotenkin loukkaantui kun tunnustin ihastukseni. Kehui kumminkin kauniiksija fiksuksi. Sen jälkeen alkoi vältellä. Nyt vissiin hänellä oli lyhkänen suhde miehen kanssa, epäilen että ovat edelleen salaa yhdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 15:33"]

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 15:29"]

Olenko naiivi, jos kuvittelen, että miehelläkin olisi ollut jotain aitoja tunteita minua kohtaan?

[/quote]

Tämä on yhtä todennäköistä kuin se, että sinulla olisi jotakin aitoja tunteita sellaista lesbonaista kohtaan, joka on sinuun ihastunut.

[/quote]

Ok, yritän ymmärtää, vaikka vaikeaa tämä on...Itse en pystyisi mitätöimään läheisintä ja pitkäaikaisinta ystävääni näin nopeasti. Mutta ilmeisesti sitten erehdyin.

[/quote]

Noinko tosiaan ajattelet tapahtuvan? Mieti nyt vielä uudestaan: ihminen, jota olet vuosikaudet pitänyt hyvänä ja läheisenä ystävänä, mutta vain ystävänä, tunnustaa, että hänellä on muitakin tunteita sinua kohtaan. Kyllä minulle ainakin olisi sen jälkeen aika mahdotonta palata siihen pelkkään ystävyyteen. Stressaisin koko ajan siitä, etten vain anna ymmärtää mitään liikoja. Harmittelisin kyllä menetettyä ystävyyttä, mutta ei sille vain voisi mitään. Ehkä sitten joskus myöhemmin voisin kuvitella, että voisimme taas olla ystäviä. Mutta eihän siinä mistään mitätöinnistä ole kyse, on vain kyse siitä, että kyse ei olekaan enää molemminpuolisesta hyvästä ystävyydestä.

Vierailija
24/42 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä auttaako tämä sinua ap, mutta kerron omasta tilanteestani. Olen lesbo ja miehet ihastuvat minuun ihan liian usein. En ole kaapissa, olen hyvinkin avoin suuntautumisestani, kaikki kaverit ja kavereiden kaverit joita illanistujaisissa tapaa tietävät kyllä. Olen hyvin naisellinen ja nätti, niin en tiedä onko sillä jotain merkitystä siihen, että miehet jankkaavat siitä, että jos nyt olisinkin biseksuaali enkä lesbo. Ihan kuin en itse tietäisi, että ajatuskin miehistä romanttisessa mielessä saa oksennuksen suuhuni :/

Nyt yksi miespuolinen kaverini on minuun ihastunut, eikä hän tajua, kun sanon olevani kiinnostunut vain naisista. Ehkä siinä on jonkinsortin ajatus, että hän kuvittelee pystyvänsä eheyttämään minut, mikä on aivan naurettevaa. Mietin jatkuvasti, että enkai minä ole antanut hänelle mitään vääriä signaaleita (en usko, kun en miesten kanssa flirttaile) ja tarkastelen käytöstäni ihan neuroottisesti. Uskallanko hymyillä ollenkaan hänen seurassaan tai nauraa jos joku sanoo hyvän jutun, ettei sitä tulkita kiinnostukseksi.

On varmaan selvää, että tämä tilanne ahdistaa minua suuresti, ja myös harmittaa, sillä aiemmin kävimme hänen kanssaan mm kulttuuritapahtumissa ja arvostin kaveruuttamme. Hän on tosi kiva tyyppi jonka mielelläni olisin pitänyt kaverinani. Nyt en vain pysty enää oikein luottamaan häneen ja yritin välttelläkin, kun pelkään jatkuvasti ettei hän ole päässyt yli ihastuksestaan :(

Vierailija
25/42 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2012 klo 22:34"]

Minusta olisi tosi tosi ällöä, jos joku lesbo ihastuisi minuun.

Itse olen joskus rakastunut homomieheen, en edes tiennyt että on homo. Tieto, että on homo oli suuri pettymys.

[/quote]

Kyllä se vertaus toimii, sulla vaan on asennevamma

Vierailija
26/42 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivoin tämän vanhan ketjun esille, koska aihe kaivelee niin kovasti...

Ainakin nämä av-palstahomot siis suhtautuvat aika kivasti heihin ihastuneisiin naisiin ja pystyvät mitä ilmeisimmen jatkamaan kaveruutta edes jollain tasolla.

Minun tapauksessani mies ei pitkästä ja hyvin läheisestä ystävyydestämme huolimatta sanonut mitään mieltä ylentävää tai positiivista  minusta, vaan hyökkäsi suoraan intämään olevansa umpihomo ja että meidän olisi parempi pitää etäisyyttä eikä tavata enää ollenkaan...

Omasta mielestäni sain tunteeni aika nopeasti kuriin ja kerroin miehelle pitäväni hänestä kuitenkin valtavasti ihmisenä ja ystävänä. Tähän mies ei vastannut mitään, vaan puhalsi pelin poikki.

[/quote]

Jos se mies ihan aikuisten oikeasti on umpihomo. Homoseksuaaleja voi loukata, kun joku luulee pystyvänsä muuttamaan heidät heteroksi. Varsinkin jos se ihastunut on biseksuaali tai panseksuaali ja kuvittelee, että kyllä kaikki muutkin voivat ryhtyä suhteeseen vastakkaisen sukupuolen kanssa, kunhan vaan tapaavat sen oikean. *syvä huokaus*

Vierailija
27/42 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ap yritäkään muuttaa miestä heteroksi, vaan lähinnä saada omat tunteensa kuriin jatkaakseen ystävyyttä...?

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 16:56"]

Kaivoin tämän vanhan ketjun esille, koska aihe kaivelee niin kovasti...

Ainakin nämä av-palstahomot siis suhtautuvat aika kivasti heihin ihastuneisiin naisiin ja pystyvät mitä ilmeisimmen jatkamaan kaveruutta edes jollain tasolla.

Minun tapauksessani mies ei pitkästä ja hyvin läheisestä ystävyydestämme huolimatta sanonut mitään mieltä ylentävää tai positiivista  minusta, vaan hyökkäsi suoraan intämään olevansa umpihomo ja että meidän olisi parempi pitää etäisyyttä eikä tavata enää ollenkaan...

Omasta mielestäni sain tunteeni aika nopeasti kuriin ja kerroin miehelle pitäväni hänestä kuitenkin valtavasti ihmisenä ja ystävänä. Tähän mies ei vastannut mitään, vaan puhalsi pelin poikki.

[/quote]

Jos se mies ihan aikuisten oikeasti on umpihomo. Homoseksuaaleja voi loukata, kun joku luulee pystyvänsä muuttamaan heidät heteroksi. Varsinkin jos se ihastunut on biseksuaali tai panseksuaali ja kuvittelee, että kyllä kaikki muutkin voivat ryhtyä suhteeseen vastakkaisen sukupuolen kanssa, kunhan vaan tapaavat sen oikean. *syvä huokaus*

[/quote]

Vierailija
28/42 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan ihailevat kauniita naisia ja heillä on esim naisia ystävinä, joiden kanssa shoppailevat jne. Tietenkin homoja on erilaisia ja osaa ei kiinnosta tippaakaan naisten seura tai tulevat ehkä toimeen töissä jne, mutta muuten eivät halua naisten seuraa.

Luulen kyllä olevani aika varma, että tämä mies minulle flirttaili. Kysyä en voi (siis onko homo tai ei), koska joudun näkemään tätä miestä vielä monta vuotta töiden merkeissä. Ehkä yritän vain tutustua paremmin ja nauttia tästä pienestä elämän suolasta toivomatta enempää. t. ap

Vierailija
29/42 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan ihailevat kauniita naisia ja heillä on esim naisia ystävinä, joiden kanssa shoppailevat jne. Tietenkin homoja on erilaisia ja osaa ei kiinnosta tippaakaan naisten seura tai tulevat ehkä toimeen töissä jne, mutta muuten eivät halua naisten seuraa.

Luulen kyllä olevani aika varma, että tämä mies minulle flirttaili. Kysyä en voi (siis onko homo tai ei), koska joudun näkemään tätä miestä vielä monta vuotta töiden merkeissä. Ehkä yritän vain tutustua paremmin ja nauttia tästä pienestä elämän suolasta toivomatta enempää. t. ap

Jos hän ei ole täyshomo tai asiassa on sijaa epäilykselle, on kai mahdollista, että hän on ihastunut sinuun.

Mutta jos hän on tehnyt täysin selväksi, että on homo, voi olla, että hän antautuu flirttailemaan vain huvin vuoksi, koska uskoo, että ymmärrät yskän. Flirttailu voi oikeasti olla pelkkää hauskanpitoa kavereiden kesken. Suutelu myös, vaikka täytyykin toivoa ettei hän sitä harrasta tässä tilanteessa. Jos hän on tajunnut, että olet kuitenkin ihastunut häneen, niin totta kai hänen on kohteliasta ottaa vähän etäisyyttä, ettet ihastuisi enempää. Ehkä sunkin kannattaisi ottaa, jollet pysty heti vaihtamaan kaverivaihteelle. Homomiehen vokottelu olisi kiusallista ja noloa kaikille osapuolille, ja ennen kaikkea se pilaa muuten mahdollisen hyvän ystävyyden.

Ja mitä väliä sillä, pitääkö hän sinua kauniina? En minä ainakaan valikoi ystäviäni sen perusteella, ovatko kauniita vai eivät, tuskin sinäkään ja tuskin hänkään?

Vierailija
30/42 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näemme lähes päivittäin työn takia. En tunne häntä kovin hyvin. Mitään koskettelua, suutelua tms ei ole välillämme ollut. Pitkiä katseita, kohteliaita eleitä, hymyjä puolin ja toisin. Ei mitään kovin seksuaalista kuitenkaan. Päättelen hänen olevan homo, koska on... no, aika selvästi "homomainen". t. ap

Vierailija
31/42 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näemme lähes päivittäin työn takia. En tunne häntä kovin hyvin. Mitään koskettelua, suutelua tms ei ole välillämme ollut. Pitkiä katseita, kohteliaita eleitä, hymyjä puolin ja toisin. Ei mitään kovin seksuaalista kuitenkaan. Päättelen hänen olevan homo, koska on... no, aika selvästi "homomainen". t. ap

Kannattanee olla varovainen. Kaikki homomaiset miehet ei välttämättä ole homoja (tiedän pari ihan uskomatonta tapausta), eikä kaikki tommoinen flirttailu välttämättä ole seksuaalisesti motivoitua. Maailma on outo!

t. 25(?)

Vierailija
32/42 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vaan, että ei kai kukaan täysin epäkiinnostavalle (tai siis epäviehättävälle) ihmiselle flirttaile? En minä ainakaan. Eli jos en tästä muuta saa niin sen, että hän varmaan jossain mielessä ihailee minua. t. ap

Vierailija
33/42 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vaan, että ei kai kukaan täysin epäkiinnostavalle (tai siis epäviehättävälle) ihmiselle flirttaile? En minä ainakaan. Eli jos en tästä muuta saa niin sen, että hän varmaan jossain mielessä ihailee minua. t. ap

Vierailija
34/42 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse homomiehenä ja tuollaisessa tilanteessa olleena sanoisin, ettei se varmaan suuresti eroa mistä tahansa (yksipuolisesta) ihastumisesta. Tuskin kiinnostuksesi miestä ahdistaa. Useimmista ihmisistä tuntuu hyvältä, jos joku osoittaa itseä kohtaan myönteisiä tunteita. Ehkä hän ei vain kohteliaisuuttaan halua antaa sinun innostua liikaa ja on siksi ottanut vähän etäisyyttä. Voin kyllä itsekin kovasti tykästyä johonkin naiseen, vaikka naiset eivät kiinnosta seksuaalisesti. Silloin ehkä tahtomattaan tai ajattelemattaan saattaa lähettää sellaisia viestejä, jotka "heterosilmälasien" läpi tulkittuna (heteromiesten normikäytökseen verrattuna?) saavat vastapuolen elättelemään epärealistia toiveita. Jälkeenpäin ajateltuna olisi joskus itse pitänyt tehdä tilanne selvemmäksi ennen kuin se on edennyt toisen ihastumiseen/rakastumiseen asti. Ihan positiivisia ja opettavaisia tosin nämäkin pari tapausta ovat lopulta olleet molemmille osapuolille.

Vierailija
35/42 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi selväksi, etten viehätä häntä, sillä alkoi puhumaan läsnäollessani vain miehistä jne. :D Kertoi myös yhdessä vaiheessa miten KAMALAA hänestä oli, kun yksi kaverinsa kerran tunnusti rakkautensa hänelle...otin vähän etäisyyttä ja nykyään jos juttelemme, hän jopa korostaa pitävänsä myös naisista. ;)

Vierailija
36/42 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka siltä kantilta, että jos se on bi, tai miksei homokin, joka pitää sua hyvännäköisenä, niin eikse meinais, että olet miehen näköinen?

Siis en nyt tiedä, miten oikeasti biseksuaalit kumppaninsa valikoivat, mutta jotenkin ehkä oudolta jopa tuntuisi ajatus, että valikoisivat molemmista sukupuolista ne yleisen heterokauneuskäsityksen mukaiset yksilöt?

Vierailija
37/42 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska aina ei jaksa trollata edes täällä, niin tässä rehellinen vastaus.

Mies pitää sinua työkaverina. Jos hän pitäisi sinua erityisen hyvänä tyyppinä tai kokisi, että sinut tuntemalla voi saavuttaa jotain erityistä, hän varmasti kaveeraisi enemmän kanssasi. Hyödyllisyys eli se, että itse hyötyy, on eräs tärkeimmistä tekijöistä jotka vaikuttavat kaveri/ystävyyssuhteen kehitykseen.

Eli, hän ei ole kiinnostunut sinusta millään tasolla. Anna asian olla, äläkä stressaa.

Homoon ihastumisessa ei ole mitään erikoista tai väärää.

cheers,

olmio

Vierailija
38/42 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on mahdollista, että ap:n ihastus on sittenkin biseksuaali. Mistä sen tietää... .

Jos kuitenkin ap:n ihastusmies on oikeasti homoseksuaali, niin hän ei ole kiinnostunut naisista, ja täten hän voi kokea naisen flirttailun/iskemisen/pokaamisen ahdistavana ja vetäytyä. Asian vatvominen ei oikein auta. Ennemmin kannattaa olla rohkea ap, ja järjestää tilaisuus tiedustella asiaa.

Ihan oikeasti ap, jos mies on homoseksuaali, hän ei ole kiinnostunut, ei "pidä kauniina" tms., sillä naiset eivät vetoa häneen ja sillä hyvä.

Osa homoista toki ei välitä naisista pätkääkään, mutta osa on hyvinkin "esteettisiä" ja suorastaan "rakastavat" naiskauneutta. Mulle ainakin oli jossain vaiheessa suorastaan egoboosteri käydä homokaverien kanssa baarissa, kun ihan tuntemattomatkin homot tuli kehumaan ulkonäköäni. Tietty ilman, että kumpikaan osapuoli luuli sen tarkoittavan mitään, ja hyvä niin.

t. 3/10

Vierailija
39/42 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2012 klo 22:24"]

tai siis se on minulle vaikeaa. Ei kai kukaan flirttaile kenellekään, jota ei pidä jotenkin kiinnostavana ulkonäöltään tai luonteeltaan? En halua ajatella, että mies ajattelee, että mitä tuo rupikonna tuossa minua vokottelee vaan että onpa kaunis nainen, jota on ilo katsella, mutta minua ei kiinnosta, koska olen homo. t. ap

[/quote]

Onko sinusta ilo katsella kauniita naisia? Flirttailetko heille?

Vierailija
40/42 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi julkihomoa työkaveria. Toisen kanssa flirttailemme estoitta, välillä hyvinkin härskisti. Juju on tietenkin siinä, että molemmat olemme hyvin perillä, että flirttailumme on täyttä leikkiä, joka vain keventää välillä raskastakin työpäivää. Toisen työkaverin kanssa flirttailemme myös, tosin huomattavasti hienovaraisemmin.

En osaa sanoa miten työkaverini suhtautuisivat, jos yhtäkkiä ihastuisin toiseen heistä. Toisaalta olemme sen verran läheisiä, että asian voisi käydä läpi.

Ap:lle antaisin neuvona, että tee jotenkin selväksi, että tiedät hänen olevan homo (ja että se on ihan ok). Älä tietenkään mitenkään liian läpinäkyvästi, mutta tee asia selväksi kuitenkin. Sen jälkeen, samantien, flirttaile "vähän yli" (eli selkeästi niin, että toinen huomaa sen olevan ei-niin-tosissaan-tehty-flirtti) ja naura hänen kanssaan sinun hupsulle flirtillesi. En osaa selittää kunnolla, miten tuo tehdään, mutta toivottavasti vähän ymmärsit. Näin toivottavasti saat ihastuksesi rentoutumaan, koska hän A) nyt tietää sinun olevan tietoinen hänen homoudestaan ja B) osaat olla rento ja heittää sopivasti huumoria.

Näin toimien voit saada nauttia hänen seurastaan vielä pitkään, ehkäpä jopa läheisemmän ystävyyden merkeissä, koska hän ei enää arastele huomiotasi. Ja usko pois, kyllä se ihastus joskus sinunkin puoleltasi laantuu ja sinulle voi lopulta jäädä mitä mainioin ystävä :)