Onko normaalia perhe-elämää jos mies poissa 3 iltaa viikossa?
Treeneissä tai ulkona kavereidenkanssa. Laitan yksin nukkumaan kolme alle kouluikästä lasta. Onko tämä normaalia ja olen vain niuho kun koen sen raskaaksi?? Olen itsekin töissä, harrastuksista tingin nyt kun lapset pieniä, että näkisin heitä iltaisin.
Kommentit (25)
meillä mies harrastaa monesti viitenä iltana viikossa, tasan ei mene. Onneksi isot lapset voi katsoa pienintä tarvittaessa tunnin.
monelta laitat lapset nukkumaan??
mitä miehesi harrastaa? eli onko sidottu just johonkin esim. salivuoro aikaan?kuten mun miehen harrastus on salibändy mutta sillä on onneksi vaihtelevasti treenit eikä taida kun yksi meno mennä lasten nukkumaan menon kanssa päälekkäin... mut silloin kerkiää antaa niille iltapalan ja rasvata mulle jää hampaanpesu ja iltasatu...
ja kavereittenkin tapaaminen osuu just siihen kellon aikaan.... onko vielä perjantaina??
aina lasten iltahommien päälle. Mies pääsee töistä viideltä, on kotona puoli kuudelta ja jos aikoo johonkin harrastukseen tai muualle mennä, niin kyllä siinä menee sitten helposti se pari tuntia. Lapset menevät nukkumaan kahdeksalta, iltapuurotukset ja kylvetykset alkaa vähän seitsemän jälkeen. Joten kyllä se iltameno menee käytönnäss aina päällekkäin sen kanssa, kun ilta töistä kotiintulosta lasten unillemenoon on niin lyhyt, vain pari tuntia oikeastaan.
Ap:n mieshän ei käy vain vähän tuulettumassa esim. lenkillä tai salilla töiden jälkeen, vaan hän on poissa lasten nukkumaanmenoaikaan. Lapset siis ilmeisesti viettävät noina iltoina aikaansa vain äidin kanssa.
Moni on nyt kirjoittanut, että ap voisi itse tehdä sitten puolestaan jotain niinä iltoina kun mies on kotona. Silloin lapset viettäisivät illan vain isänsä seurassa. (Vai pitäisikö ap:n vain piipahtaa jossain ja tulla sitten lapsia nukuttamaan? Eihän miehensäkään noin tee.) No, jos ap noin tekisi, niin sittenhän perhe viettäisi yhdessä vain yhden illan viikossa. Riittävästikö? Ei ainakaan minun mielestäni.
Itse olen sitä mieltä, että kummankin vanhemman on hyvä pitää huolta terveydestään ja välillä käydä tuulettumassa itsekseen/ystävien kanssa. Sen voi kuitenkin tehdä niinkin, ettei perhe-elämä kärsi.
harrastusten vuoksi: riippuu siitä mitä olette sopineet.
Pöh... Olipa typerä kysymys. Työasiat kun pitää hoitaa. Se, että harrastaa/käy ulkona useampana iltana viikossa siten on ihan oma valinta ja osoittaa, että miehellä eivät ole prioriteetit ihan kohdillaan. Luulisi tuon nyt jokaisen aikuisen ymmärtävän.