Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia perhe-elämää jos mies poissa 3 iltaa viikossa?

Vierailija
29.09.2012 |

Treeneissä tai ulkona kavereidenkanssa. Laitan yksin nukkumaan kolme alle kouluikästä lasta. Onko tämä normaalia ja olen vain niuho kun koen sen raskaaksi?? Olen itsekin töissä, harrastuksista tingin nyt kun lapset pieniä, että näkisin heitä iltaisin.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ymmärtäisin esim. pari kertaa viikossa omissa harrastuksissa mutta jos täytyy viikoittain päästä ulos vielä kavereiden kanssa...?

Vierailija
2/25 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mies olisi töiden takia poissa 3 iltaa viikossa ja sen vuoksi laittaisit yksin nukkumaan kolme alle kouluikäistä lasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies hoitamaan lapset nukkumaan muina iltoina. Sopikaa vuoroviikonloppusysteemi, että sinäkin saat lähteä tuulettumaan (jos meinaa mennä siihen että vain mies juoksee etkä sinä pääse). Normaalia siinä mielessä että joillakin on vaan enemmän harrastuksia, menoja ja kavereita/tarve päästä tuulettumaan. Ei niin suotavaa siinä tapauksessa, jos sinä hoidat kaikkina muinakin iltoina lapset. Pistä mies töihin niin tietää mitä sinä teet sillä välin kun hän "rentoutuu". MEilläkin minulla enemmän kavereita ja menoja kuin miehellä, mutta sitten taas mies on osan viikosta töiden takia pois ja minä lasten kanssa kolmistaan. Haluan tietenkin olla lasten kanssa mahd. paljon, mutta huomaa pienen hengähdystauon jälkeen että jaksan paremmin lasten kanssa (lähinnä jos kiukkupäiviä ja muuten vaan tavallista raskaampia päiviä). On ihan mukava päästä hengähtämään kun mies tulee töistä (harrastuksiin, ystävän kanssa kahville, elokuviin jne).

Vierailija
4/25 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas vastaavasti oon joko 5 aamua tai 5 yötä pois kotoa töitten takia.

Tää meidän normaalia perhe-elämää.

Vierailija
5/25 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toista ei voi useinkaan tinkia, mutta etta omasta halustaan ja sitten viela hippaamassa. minakin olen nimittain viikot yksin kun mies on viikot pois, mutta lapsiakin on vain yksi (ihan juuri tasta syysta)

Vierailija
6/25 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksyisi jos oma mieheni olisi omilla menoillaan 3 iltaa viikossa!

Kumma kun täällä av: lla naiset aina puolustavat miehen oikeutta mennä ja tulla miten huvittaa. Jos yhdessä on tehty kolme lasta niin kyllä kummankin pitää sitoutua niiden hoitamiseen, kuten myös kodin-.

Mies tuskin katselisi tilannetta jos se olisi ap joka menee omua menojaan.

Vierailija
7/25 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mielestä pitää voida sopia tasapuolisemmin.

Vierailija
8/25 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietenkin siitä, minkä vuoksi on poissa.

Jos on huippuurheilija tai jonkun lajin fanaattinen harrastaja, niin kolme iltaa viikossa on oikeastaan aika vähän.

Miksi sinä itsekin et ottaisi illan tai pari vapaata lasten nukkumaanlaitosta viikottain?

Jos et keksi mitään muuta, niin käy vaikka lenkillä. Ehkä ei aivan onnistunut ajoitus lenkkeilyn aloittamiselle näin syyssateiden aikaan, mutta kuitenkin käy edes joskus jossakin!

Vierailija
9/25 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitenkään hyväksyttävää! Jos mies tuo elannon perheeseen treeniensä takia olisi asia toinen mutta ei missään tapauksessa hyväksyttävää olla viikoittain kavereidensa kanssa ulkona tai huvikseen treenailla!!

Pikkulasten isä on lapsiensa kanssa ei kavereiden kanssa. Yksi ilta per.kk on aivan riittävä! Pitäisi itse osata laittaa lapset etusijalle kun on isä! Eikö tuollaiset asiat sovita muuten ennen lasten hankkimista??

On kylä lasten parhaaksi, että sinä ponnistelet täyttääksesi lasten tunnepitoisia tarpeita. Siitähän tässä on kyse!

Vierailija
10/25 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian raskasta. Sopikaa vaikka, että mies saa olla menossa yhden tai kaksi iltaa viikossa. Oletko jutellut asiasta miehen kanssa, mitä hän sanoi?

Vierailija
11/25 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen mielestään lasten nukuumaanlaitto ei ole niin vaikeaa että minulla olisi syytä valittaa. Hänen mielestään haluan estää häntä tekemästä muuta kuin kotona kökkiminen. Hän päästää minut kyllä ulos niin usein kuin haluan ja hoitaa vuorostaan lapset sänkyyn, mutta pointtini on että ei ole perhe-elämää se että ollaan vuoroilloin poissa ja nähdään perheenä vain viikonloppuisin. Itse otan menon max 1 päivä viikossa, koska haluan olla lasten ja perheen kanssa. Olemme kumpikin töissä ja työmatkat pitkiä, yhteinen aika än vähäistä.

Vierailija
12/25 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole mielestäni normaalia. Paitsi jos sinä liehut vastaavasti kolmena iltana jossain? Etpä taida.

Vierailija
13/25 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta koen meidän perhe-elämän olevan ihan "normaalia" ja mieheni on 2-3 iltaa viikossa poissa. Itse olen 1-2 iltaa poissa. Itse en mene enempää, koska haluan iltoja viettää perheenkin kesken.

Jos taas ainoastaan miehesi saa ottaa vapaailtoja, niin aika hanurista on.

Monille tukiverkottomille perheille ainut tapa saada vanhempien omaa aikaa on juuri tuo, että vuorotellen tehdään raskaammin eli hoidetaan lapsia yksi ja ollaan "perhevapaalla".

Vierailija
14/25 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäähän tuossa vielä 4 iltaa perheen kanssa. Itse ainakin tulisin hulluksi jos en pääsisi harrastamaan ja siksi mulla helposti voi mennä kolme iltaa pois kotoa. Vuorottelemme lasten nukkumaan laitossa, jolloin mieskin saa niitä vapaailtoja.

Vierailija
15/25 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas tulen hulluksi jos meille jää liian vähän rauhallisia iltoja perheen kesken.

Pidän erittäin tärkeänä opettaa lapsille, että koko ajan ei tarvitse olla menossa ja tekemässä jotain ja että perheen yhdessäolo on tärkeää.

Nyt kun lapset ovat hieman kasvaneet ja heillä alkaa olla harrastuksia, iltojen rauhoittaminen omien menojen suhteen on korostunut vielä entisestään.

Jäähän tuossa vielä 4 iltaa perheen kanssa. Itse ainakin tulisin hulluksi jos en pääsisi harrastamaan ja siksi mulla helposti voi mennä kolme iltaa pois kotoa. Vuorottelemme lasten nukkumaan laitossa, jolloin mieskin saa niitä vapaailtoja.

Vierailija
16/25 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

monelta laitat lapset nukkumaan??

mitä miehesi harrastaa? eli onko sidottu just johonkin esim. salivuoro aikaan?

kuten mun miehen harrastus on salibändy mutta sillä on onneksi vaihtelevasti treenit eikä taida kun yksi meno mennä lasten nukkumaan menon kanssa päälekkäin... mut silloin kerkiää antaa niille iltapalan ja rasvata mulle jää hampaanpesu ja iltasatu...

ja kavereittenkin tapaaminen osuu just siihen kellon aikaan.... onko vielä perjantaina??

Vierailija
17/25 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... niin tarkoittaako se sitä, että ihmisellä pitäisi olla vain perhe? Miehet eivät hylkää kavereitaan perheellisenäkään. Miksi naiset jäävät kotiin murjottamaan lasten kanssa, kun voisivat itsekin pitää yhteyttä omiin kavereihinsa?

Ehkä miehet haluavat jakaa oman aikansa vähän laajemmin. Se aika, mikä jää töiltä pitäisi jakaa perheen, kavereiden ja muiden juttujen kesken. Miksi naiset odottavat, että miehellä pitäisi olla vain työ ja perhe? Senkö takia, että me itse halutaan sulkea koko muu maailma meidän elämän ulkopuolelle ja keskitytään 100 % parisuhteeseen, lapsiin, perhe-elämään...?

Minusta tuntuu naisena siltä, ettei minulla ole naisena mahdollisuutta samanlaiseen kavereiden tapaamiseen kuin miehillä. Suurin osa naisista asettaa miehensä ja lapsensa kaiken edelle. Joillain on tosi tiukka käsitys siitä, mihin kellonaikaan sopii edes tavata ja miten usein, kun on niin tiukasti määritelty, että mikä aika on pyhitetty perheelle jne. Muut ihmiset kiinnostavat korkeintaan siinä vaiheessa, kun huomaa, ettei oma perhe riitäkään joissain tilanteissa.

Lapsia ajatellen tuollainen on mielestäni tosi huono esimerkki lapsille, että keskitytään 100 % pelkästään omaan perheeseen ja unohdetaan kaikki muut ihmiset.

Vierailija
18/25 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mies on lapsen kanssa silloin kotona. Meillä kumpikaan ei lietsua yömyöhään asti vaan pari kolme tuntia illalla.

Minä käyn kuntosalilla, mies laittamassa autoa, kaverin kanssa kahvilla tjs toisina iltoina. Meillä jää silti hyvin aikaa olla yhdessäkin tai käydä jossain yhdessä enkä pidä tätä mitenkään ketään kohtaan epäreiluna.

Vierailija
19/25 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä mies käy vuorotyössä, joten voi hyvinkin olla kotoa pois 3 iltaa viikossa, mutta töiden takia.Mieheni harrasti jääkiekkosa yms. kun meillä oli kaksi alle 3 vuotiasta...itse paloin loppuun. Lopulta vuodatin tuntemukseni miehelleni itkukurkussa, itselläni ei siis ollut aikaa harrastuksiin. Sanoin miehelleni, että mieti mitä sanoin, äläkä ala heti puolustelemaan. Tällä hetkellä mies on huomattavasti enemmän lasten seurassa, eikä omissa harrastuksissa töiden lisäksi.

Vierailija
20/25 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lisäksi 2-3 iltana pelaamassa. Ihan normaalia minusta - mies hoitaa lapsia sitten muina vuorokaudenaikoina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä