Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävyyssuhteet kerrasta poikki; muilla näin?

Vierailija
28.09.2012 |

Lapseni 7v katkaisee ystävyyssuhteet kerrasta poikki jos ongelmia tulee. Esimerkiksi yksi ystävä oli kylässä ja alkoi heitellä hänen rakasta leluaan eikä lopettanut ensimmäisestä pyynnöstä huolimatta joten lapseni hermostui, loukkaantui ja kertoi ystävyyden olevan loppu. Näin on ollut siitä lähtien.

Nyt kertoi että kaksi kaveria joiden kanssa on leikkinyt joka päivä töni ja kamppaili häntä joten ystävyys loppui.

Ihmettelen kovasti ettei pysty antamaan anteeksi vaan sitten ystävyys loppuu. Osaa sopia ja kestää pieniä riitoja esim. leikkitilanteissa erimielisyyttä tms. mutta kiusaamisesta loppuu heti ystävyys. Ehkä hyvä että osaa valita ystävikseen sellaisia jotka ovat oikeasti ystäviä vai kuinka itse näkisit asian?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viittaan tällä lähinnä lelun heittelyyn.

Nii-in, minkähänluontoista vesseliä kasvatatkaan..

Vierailija
2/4 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään "väärää" koskaan, vai jääkö lapsi lopulta yksin? juttelisin sinuna hänen kanssaan siitä, että kaikki (myös hän) tekevät joskus virheitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

antanut esimerkkiä ihmissuhteista tai ohjannut kaveruussuhteissa? Kyllä kuulostaa oudolta tai aika paljon laitat vastuuta 7-vuotiaalle, että itse hallitsisi tollaset asiat.

Kuulostaa, että vaan seuraat vieressä ihan kuin kyseessä olisi aikuinen ihminen.

Vierailija
4/4 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heittelyn (+kaveri pilkkasi sitä että hänellä on unilelu) mutta tuon jälkeen ei ole halunnut mennä kylään/pyytää meille. Tuo lasten välinen töniminen ja kamppailu tapahtui iltapäiväkerhossa kun olin itse töissä. Aloin ihmetellä kun lapsi ei ole leikkinyt kolmeen päivään tämän kiusanneen kaverin kanssa vaikka ennen leikkivät joka päivä ja kaveri kävi hakemassa ulos. Kertoi sitten tästä tapahtumasta ja nyt hänellä on uusi bestis kuulemma.. itse lapsena tapeltiin ja vihoiteltiin mutta sitten sovittiin.. toisaalta en halua kannustaa sellaiseenkaan kaverisuhteeseen missä "kaveri" pilkkaa ja satuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi