Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyky-Suomessa yhä useammalla tekee rahan kanssa tiukkaa. Miten olette vähentäneet rahankulutustanne vai jatkatteko samaan malliin? 😢

Vierailija
17.04.2026 |

Me ostamme vain ihan välttämättömimmän ja vältämme viimeiseen asti palveluiden käyttöä. Kaupassa ostamme vain halpamerkkejä ja tilamme tosi paljon ulkomailta. Ravintolasyömisen lopetimme yli vuosi sitten emmekä enää matkaile kotimaassa ollenkaan.

Se vähä raha mitä meillä jää "elämistä" varten käytetään ulkomailla, jossa hinnat ovat vielä järjellisellä tasolla. Loput vähät varat pidetään pankkitilillä ja rahastossa pahan päivän varalle.

Olemme huomanneet, että tehokas säästämiskeino on välttää ostamista Suomessa. 🏻

Tähän on tultu, koska elämisen kulut ovat nousseet valtavan paljon nopeammin kuin palkat. Ainakin näin duunariperheessä. Ja seuraava hallitus tulee kiristämään veroja entisestään.

Mutta miten te muut säästätte rahaa?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa vain ruoka ja asuminen. Emme käytä palveluita, emme tuhlaa huvituksiin, kahviloihin, kotimaanmatkailuun tms.

Emme myöskään "temuta".

Mutta omaisuudesta puolet on jo siirretty ulkomaille missä voimme nauttia elämästä, laadukkaasta ruuasta ja vaikka ravintoloista kohtuuhinnalla. Ei Suomen kustannusrakenne sentään yli 100% kalliimpaa ole kuin etelä-Euroopassa, hyvä jos 25-30% ja sekin aiheetta. 7 rl menu maksaa 40e ja kuppi erikoiskahvia äsken 1,40e. 

Vierailija
2/14 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varo heräteostoksia kaupoissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mukaa venytän mitä enemmän moralisoidaan että kotimaista pitää suosia ja pitää vaan kuluttaa enemmän. Sinne on osaamisperusteisesti valittu viisaammat nostamaan viisinumeroista palkkaa ja jos he eivät löydä keinoja ostovoiman kasvattamiseen niin ei löydy minultakaan toimeentulotuen perusosalla.

Vierailija
4/14 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokatarjouksia kannattaa hyödyntää. 

Vierailija
5/14 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtio tosiaan varastaa verojen muodossa rahat köyhille.

Kiitos siitä demarit.

Vierailija
6/14 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytetään rahaa ihan samalla tavalla kuin ennenkin. Rahaa on säästössä jo ihan riittävästi.

Vierailija
7/14 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki menee mitä tulee, ei siinä paljon muutoksia voi tehdä. Kohta pitäs alkaa kulkemaan 100 km keskussairaalaan useamman kerran ja mietin kyllä kovasti, että millä hitolla minä tuonkin kustannan. Kai sitä sitten pitää vaan vetää vuoropäivin kaurapuuroa ja ohrapuuroa kun ei muuhun ole varaa.

Vierailija
8/14 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpon paskasäästöjen takia olen siirtänyt suurimpia hankintoja. Veroja ja hintoja on nostettu liikaa.

Vierailija
9/14 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme 2 työssä käyvää aikuista, 3 teiniä, 2 kissaa, okt ja 1 auto. 

Emme enää syö ulkona, minä leikkaan perheen hiukset, emme matkustele, ruoka on coop/pirkka ja mitään ei mene roskiin. Pirtin lämpötila on makkareissa 18 ja muualla 20 astetta. Autoa käytetään vain työmatkaan, muuten pyöräillään. Lasten harrastukset vaihtui viimeksi korkojen noustua edullisiin,itse harrastan kirjastokäyntejä ja lenkkeilyä. Vaatteita ostetaan vain tarpeeseen ja nekin käytettyinä. 

Mun arjen luxus on kuuden euron hammastahna. 

Vierailija
10/14 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatketaan samaan malliin, kun ei ole aiemminkaan leveästi eletty.

Vierailija
11/14 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähentänyt kulutustani, koska kaikkia hintoja nostetaan aivan mielivaltaisesti ja pakkauksia pienennetään. Aivan älytön kuluttajien lypsäminen ja koijaaminen käynnissä. Ostan vain sellaista a.) mitä oikeasti tarvitsen b.) mikä on kohtuullisesti hinnoiteltua.

Joka palkasta menee reilu tonni tällä hetkellä säästöön ja sijoituksiin. 

Vierailija
12/14 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvi pakastimessa,kellari täynnä oman puutarhan tuotteita ja katiskat järvessä.Naapurin maitotilalta  ostetaan tinkimaito ja kylän sikalasta kesäksi possu kasvamaan.Eiköhän sillä vuosi pärjätä .

Vierailija
13/14 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasken tarkkaan ruokaostokset ja katson tarjoukset. Ennen ostin enemmän hedelmiä, pähkinöitä, mehuja kolmelle teinille. Nyt juomana maito/vesi, harvoin ostan mehuja.

Ostan -30 tai -50% tuotteita, pakastan ja käyn kaupassa lähes päivittäin etsimässä halpoja tuotteita. Lapset osaa jo katsoa kilohinnat/ vertailla.

Lomat on olleet peruttu jo puolitoista vuotta. Ei ole varaa. Vietetään yhdessä laatuaikaa, mutta kyllä sekin joskus pännii. Ennen kävimme kerran vuodessa jossain.

Mennään kädestä suuhun koko ajan, ei paljoa naurata.

Ennen oli paremmin kun mulla oli paljon töitä ja asiakkaita, nyt ei asiakkaat enää kuluta joten nollatasolla mennään.

Vierailija
14/14 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ja miksi sieltä ulkomailta pitää tilata "tosi paljon"? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi