Haluan antaa vaimolleni elämäntapamuutokseni
Olen melkein nelikymppinen mies, reipas, kivannäköinen, mutta vähän pulskistuva. Juon jonkin verran liikaa ja liikun lähes olemattomasti.
Haluaisin reipastuttaa itseni uuteen nuoruuden nousuun ja rakentaa uuden pohjan uudelle elämälle. Mutta miten? Olen lukenut lukuisia ohjeita ja neuvoja netistä, mutta mikään ei ole ollut sellainen kokonaisratkaisu.
Olen aika varma siitä, että täällä on muitakin asian kanssa painiskelleita. Millä tavalla ns. uusi elämä olisi käytännössä mahdollista?
Kommentit (38)
Kuule, et sä katsele ohimennen mitään. Se on sun elämääsi, ne lapset ja vaimo ja työ. Sulla on rooli siinä näytelmässä. Mitä sinä siirrät? Kaikilla on oikeus omaan aikaan. On lasten aika ja harrastukset, äidin aika ja isän aika ja yhteinen aika. Ei sitä omaa aikaa tarvitse olla paljon, kunhan se on säännöllistä ja siihen on oikeus.
13
Olen nyt yksin ja minulla on ollut aikaa miettiä. Oikeastaan tuntuu siltä, että lapset on aika pienen hetken pieniä ja nyt minä katselen vain kuin ohimennen kaikkea. On aika ristiriitaista, että joutuisin käyttämään aikaa elämästäniomiin tarpeisiini, sen sijaan että olisin läsnä lasteni kanssa. Molemmat on tärkeitä, tottakai lapset tärkeämmät. Sins siirrän kaikkea eteenpäin, kunnes ehkä kaikki on liian myöhäistä?
Olen nyt yksin ja minulla on ollut aikaa miettiä. Oikeastaan tuntuu siltä, että lapset on aika pienen hetken pieniä ja nyt minä katselen vain kuin ohimennen kaikkea.
On aika ristiriitaista, että joutuisin käyttämään aikaa elämästäniomiin tarpeisiini, sen sijaan että olisin läsnä lasteni kanssa. Molemmat on tärkeitä, tottakai lapset tärkeämmät.
Sins siirrän kaikkea eteenpäin, kunnes ehkä kaikki on liian myöhäistä?
Turvaat lapsillesi terveen ja toimintakykyisen vanhemman läsnäoloa vielä kymmeniksi vuosiksi eteenpäin. Lapsillekin jaksaa paremmin olla läsnä, kun käyttää jonkin ajan myös itsellensä.
Se mistä voi hyvällä omalla tunnolla ajankäytössään karsia, on kaikki työhön liittyvä "ylimääräinen" eli työpäivä tiukasti pakettiin, vältellään työmatkoja viimeiseen asti, jos on työpäivän jälkeen joku pakollinen tapahtuma niin siitä otetaan tunnit pois ja pidetään vapaata jossain muualla jne.
T: 17
Mutta alkuperäinen tahtotilani on suunnata jaksamistani parempaan suuntaan.
Haluatteko kuulla miten mun viikonloppu toteutui? Mulla on joka tapauksessa aika selkeä toimintasuunnitelma: ei alkoholia - ja väkisin liikkumaan.
Haluatteko kuulla miten mun viikonloppu toteutui? Mulla on joka tapauksessa aika selkeä toimintasuunnitelma: ei alkoholia - ja väkisin liikkumaan.
Mutta muista se seksi parisuhteessasi! Minkä ikäiset lapset sulla on?
Muista aloittaa se liikkuminen rauhallisesti, muuten tulee tuska ja kammotus heti alkuun. Jos meinaat enemmänkin olla liikkeellä, ihan lenkkeillä tms. niin varaudu siihen että paikat kipeytyy. Paljon nestettä ja jos lihakset tulee kovin kipeiksi niin magnesium auttaa. Tsemppiä!
T: 17
Aika hienoa!
Tällaisen tuen voimalla lupaan kyllä koetella itseäni. Jooga kiinnostaisi edelleen, että mitä se voisi tuoda tähän lisää?
Tärkeintä on inhimillinen tuki, jota olen saanut. Tosin ajattelemisen aihetta on suuntaan jos toiseen.
tunti sitten lasten lelujen korjaamisella. Täytin myös tiskikoneen ja tein aamupalan vaimoni puolesta. Väsyneenä ei mikään helppo homma, mutta yritin tehdä kaikki ne hommat, jotka vaimon olisi pitänyt tehdä. Ja keitin aamukahvit.
Tavoitteena on nyt aktivoida itseäni läsnäolijaksi tässä perheessä. Kohta on liikunnan vuoro.
että palkkasi itselleen personal trainerin tuohon liikunta&ravitsemuspuoleen. Hän aloitti ihan nollasta joten tarvitsi siihen kunnon tukea. Maksoi ihan älyttömästi (tapaamisia 1-2 krt/vko) mutta todellakin kannatti. Jos on rahaa niin tuo kannattaa, jos löytää sellaisen valmentajan joka oikeasti tuntuu kannustavalta eikä vaan rasita ne tapaamiset.
Äijäjoogaa joku jo ehdottikin. Toinen hyvä laji on Kahvakuula -tunti. Niillä tunneilla on yleensä eniten miehiä.
Circuit-tunnit tuntuvat myös olevan miehiseen makuun, sekä eri Combat ja BodyPump -tunnit.
Joku kansanedustaja joskus letkautti, että kannattaa kulkea julkisilla, että hän on yleensä se bussin ainoa mies. Sama pätee ryhmätunteihin - siinä on miehillä hyvät näkymät, kun takarivissa seisoo;)
Rohkeasti mukaan vaan!
Palkkaa vaikka vähäksi aikaa personal trainer. Kuulostat toistaalta aika nössöltä kun alat ensimmäiseksi hakemaan apua vauva-lehden palstalta. Varo ettei tosi karju nappaa vaimoasi ennen kuin saat
itsesi kuntoon.
Ota selvää, mitä vaihtoehtoja paikkakunnallasi on ja aloita ryhmässä, joka kiinnostaa eniten.
Paino tippuu ja lihaksia alkaa tulla tilalle :)
Minun mieheni harrastaa kamppailulajeja ja mielestäni se on hyvin seksikästä, kun hän tulee hikisenä ja miehekkäänä tunnilta... Tiedän myös, että hän osaa suojella minua jos joku yrittää hyökätä kimppuuni :)
Tsemppiä kovasti ap, mitä tahansa teet niin uskon että onnistut, motivaatio vaikuttaa olevan kohdillaan :)
tunti sitten lasten lelujen korjaamisella. Täytin myös tiskikoneen ja tein aamupalan vaimoni puolesta. Väsyneenä ei mikään helppo homma, mutta yritin tehdä kaikki ne hommat, jotka vaimon olisi pitänyt tehdä. Ja keitin aamukahvit.
Tavoitteena on nyt aktivoida itseäni läsnäolijaksi tässä perheessä. Kohta on liikunnan vuoro.
Ota tuo muutoksen halusi kuitenkin puheeksi vaimosi kanssa, jotta hän ei ala epäillä tarkoitusperiäsi. Epäilee sinua vielä sivusuhteesta? Saat varmasti vaimoltakin tukea elämänmuutokseen.
T:17
ja tiedosta mitä syöt, eli kun syöt niin ajattele, että annatko kropalle ravintoaineita vai lisäaineita jne. Nauttikaa liikunnasta yhdessä, ulkoilua ja hyötyliikuntaa esim. haravointia. Hemmotelkaa toisianne, ottakaa yhteistä aikaa.
Uiminen ja kuntosali tulee mieleen. Pyöräily, kävely, juoksu tekevät fyysiselle terveydellesi eniten hyvää.
Jos oikeasti vaimoasi haluat elämäntaparemontilla ilahduttaa, menette yhdessä tanssikurssille/säännöllisesti tanssimaan. Hyvää ja monipuolista liikuntaa ja mukavaa yhdessäoloa, tarjoat yhteistä aikaa, läheisyyttä ja pientä romantiikkaa samassa paketissa vaimollesi :)
Olen nyt yksin ja minulla on ollut aikaa miettiä. Oikeastaan tuntuu siltä, että lapset on aika pienen hetken pieniä ja nyt minä katselen vain kuin ohimennen kaikkea.
On aika ristiriitaista, että joutuisin käyttämään aikaa elämästäniomiin tarpeisiini, sen sijaan että olisin läsnä lasteni kanssa. Molemmat on tärkeitä, tottakai lapset tärkeämmät.
Sins siirrän kaikkea eteenpäin, kunnes ehkä kaikki on liian myöhäistä?