Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan antaa vaimolleni elämäntapamuutokseni

Vierailija
28.09.2012 |

Olen melkein nelikymppinen mies, reipas, kivannäköinen, mutta vähän pulskistuva. Juon jonkin verran liikaa ja liikun lähes olemattomasti.

Haluaisin reipastuttaa itseni uuteen nuoruuden nousuun ja rakentaa uuden pohjan uudelle elämälle. Mutta miten? Olen lukenut lukuisia ohjeita ja neuvoja netistä, mutta mikään ei ole ollut sellainen kokonaisratkaisu.

Olen aika varma siitä, että täällä on muitakin asian kanssa painiskelleita. Millä tavalla ns. uusi elämä olisi käytännössä mahdollista?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä vaan tuntuu siltä, ettei mikään auta. Mutta ehkä toi alkoholi on yksi osatekijä, vaikken sitä mitenkään vedä överiksi niin kuin en nytkään.

No mutta joo, haluan silti ihan tosissani tehdä sellaisen muutoksen jossa oikeastaan kaikki muuttuu. Haluan antaa aikaa perheelleni enemmän, vaimolleni enemmän, ja taloudenhoidolle enemmän.

Vierailija
2/38 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä toivoisin mun mieheltä samanlaista herätystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä vaan tuntuu siltä, ettei mikään auta. Mutta ehkä toi alkoholi on yksi osatekijä, vaikken sitä mitenkään vedä överiksi niin kuin en nytkään.

No mutta joo, haluan silti ihan tosissani tehdä sellaisen muutoksen jossa oikeastaan kaikki muuttuu. Haluan antaa aikaa perheelleni enemmän, vaimolleni enemmän, ja taloudenhoidolle enemmän.

Yleensä sellaiset totaalimuutokset loppuu lyhyeen. Mikä sun elämässä eniten mättää kun tuntuu, että tarvitset ison muutoksen? Onko sulla huono omatunto jostain, joka syö aikaa perheeltäsi?

Hienoa, että haluat antaa aikaasi heille, jotka sitä varmasti eniten arvostavat.

Vierailija
4/38 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinaa liikaa juominen sinun kohdalla? Terveellisen elämäntapaan , laihtumiseen ja 'nuorentumiseen' ei pidä juoda joka päivä, edes yhtä lasia tai olutta; iho ja maksa ei kestä, eikä kalorit. Pitäydy kohtuudella viikonloppuisin, tai pari kertaa viikossa.

Ota mieluisa urheiluharrastus tissuttelun sijalle, endorfiini 'höyryissä' ei sitä bisseä tee mieli.

Muokkaa myös ruokalutavat uusiski, katso vaikka kokkiohjelmia, osta hyvät kokkailuvälineet ja kokeile uusia ruokia. Kaikki uusi tuo vaihtelua elämään sulle ja perheelle!

Vierailija
5/38 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä, ettäolen liian itsekäs ajankäytön ja itseni suhteen. Käytän aikaani liikaa aikaa omiin juttuihin, ja se on aina pois ulkoilusta, perheeltä ja vaimolta. Kaikkien näiden vilkkaiden vuosien jälkeen haluaisin oikeasti osata rauhoittua perhe-elämään ja rakentaa itsestäni sellaisen miehen johon vaimo voisi olla tyytyväinen.

Vierailija
6/38 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikutat ap todella mukavalta ja välittävältä mieheltä!

Olen itsekin tehnyt elämäntaparemontin jokunen vuosi takaperin, ja kyllä kannatti! Olo on nykyään aivan erilainen kuin edes parhaimpina nuoruusvuosina, ja se kuulemma näkyy myös päällepäin.

Minäkin neuvoisin jättämään juomisen aluksi ihan kokonaan tauolle, vaikka puoleksi vuodeksi. Sen jälkeen kaiken hyvinvoinnin perusta on tylsästi kunnon ruoka, liikunta ja riittävä uni. Lisäksi turhia stressinaiheita kannattaa karsia pois ja jättää jäljelle vain ne asiat, joita oikeasti haluaa tehdä. Syön itse elävää ravintoa, koska se pitää kroonisen sairauteni oireettomana, mutta jos terveydessä ei ole mitään erityistä vikaa niin vähempikin ruokaremontti varmasti riittää. Liikunnasta harrastan lähinnä hyötyliikuntaa, eli kävelen tai pyöräilen joka paikkaan, pidemmillä matkoilla käytän julkisia. Lisäksi harrastan astangajoogaa, mutta kannattaa taaskin valita sellainen laji, josta itse on kiinnostunut.

Ihmiset aina kyselevät, miten oikein jaksan vääntää vaikka sitä elävää ravintoa, mutta kun uusiin tapoihin on saanut rutiinin, niin ei se mikään erityinen vaiva ole. Totta puhuen olen aivan äärimmäisen laiska, joten jos elämänmuuton on itseltäni onnistunut, niin se onnistuu kyllä keneltä vaan :) Tsemppiä ap, toivottavasti löydät itsellesi sopivan tavan ja onnistut muutoksessa!

Vierailija
7/38 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Jooga voisi olla mun juttu vaikka ihan uhallakin että se ei ole yleisesti miesten juttu! Haluaisin jotenkin nollata kaiken, ja alkaa rakentamaan omaa toimintaa alusta alkaen uudelleen?

Vierailija
8/38 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin saada sellaisen pikkutissuttelun tilalle henkistä intressiä, eli haluaisin saada jotain konkreettista juomisen tilalle. Raskaan ja stressaavan työviikon jälkeen haluaisin dokaamisen sijaan palkita itseni vaimolleni ja etenkin koko perheelleni!

Mutta olen oikeasti tosi väsynyt, ja haluton. Mä en vaan jaksa näytellä superisää, joka voi mitä vaan. Mutta mä haluaisin olla sellainen energinen isä, joka tekee asioita, korjaa, huoltaa, ja pelaa jne. Mä oikeasti osaan tehdä kaikkea tätä.

Kyse on vain siitä, että mä en vaan jaksa. Mua väsyttää, ja voisin nukahtaa.

Ja tarina on tosi.

Vierailija
9/38 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy vaikka mun mieheltäni.

Vierailija
10/38 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mieheni siis on vähentänyt oluen lipittämistä. Hän myös höntsää joukkueissa pari kertaa viikossa. Koitapa löytää itsellesi höntsyporukka. Saat samalla miesseuraa. Tai ottakaa tavaksi vaikka viikonloppuinen uintireissu. Siinä sä urheilet ja olet perheesi kanssa. Ei tarvitse olla superisä, jos olet läsnä ja rakastava ja hoidat velvollisuutesi. Ai niin, mun mieheni saa valtavasti energiaa seksistä - älä unohda sitä :)

Haluaisin saada sellaisen pikkutissuttelun tilalle henkistä intressiä, eli haluaisin saada jotain konkreettista juomisen tilalle. Raskaan ja stressaavan työviikon jälkeen haluaisin dokaamisen sijaan palkita itseni vaimolleni ja etenkin koko perheelleni! Mutta olen oikeasti tosi väsynyt, ja haluton. Mä en vaan jaksa näytellä superisää, joka voi mitä vaan. Mutta mä haluaisin olla sellainen energinen isä, joka tekee asioita, korjaa, huoltaa, ja pelaa jne. Mä oikeasti osaan tehdä kaikkea tätä. Kyse on vain siitä, että mä en vaan jaksa. Mua väsyttää, ja voisin nukahtaa. Ja tarina on tosi.

Vierailija
11/38 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olen nyt kokeillut kaikkea sairaaladieeteistä apteekin poretabletteihin, vähennän juomista ja etsin tuon mainion kirjoituksen perustana olevan joogan.

Eli kaksi asiaa. Alkoholi pois ja jooga.

Voisiko joogaa ehdottanut kirjoittaja laittaa linkin tai muun ohjeen joogasta?

Vierailija
12/38 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi juttu on oikeasti mielenkiintoinen ehdotus. Mutta käytänössä ei ole helppoa rakastella, kun on aina lapset oven takana "arvailemassa" mitä oven takan tapahtuu. Ja vaikka miten suunnittelet lasten menemiset, niin aina on joku silti oven takana huutelemassa...hehee. Sellaista se oikeasti on monilapsisessa perheessä.

Vierailija
13/38 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sai pienestäkin määrästä tolkuttoman närästyksen. Yllättäen hän (ja myös minä) huomasi olevansa paljon pirteämpi, nukkuvansa paremmin ja mielialansa olevan paljon parempi kuin aikoihin. Mieheni kuvasi vaipuneensa sellaiseen tympeään olotilaan jossa olotila on epämääräisen kurja, kaikki ottaa päähän ja tuntuu että mitään ei jaksa tehdä.

Sivuvaikutuksena alkoholin käytön lopettamisen jälkeen mies alkoi myös laihtua. Lisättyään vielä liikuntaa, huomasi saavansa siitä mahtavat endorfiinipöllyt joiden voimalla jaksaa vaikka mitä.

Meillä on neljä lasta, tosin ovat kaikki vielä alakouluikäisiä ja nukkuvat iltaisin klo 21. Sen jälkeen meillä on aikaa telmiä sängyssä, ja kiitos miehen elämänmuutoksen, siihen riittää mainiosti energiaa.

Hienoa että olet herännyt ajattelemaan asioita. Vaimosi saa olla onnellinen siitä että on löytänyt puolison joka arvostaa häntä.

Vierailija
14/38 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että jotenkin näiden pienten (suurien) ohjausliikeiden avulla mullakin on mahdollisuuksia. Juuri nyt tuntuu siltä, että olen todella väsynyt ja lannistunut raskaan työviikon jälkeen, ja koko tuleva viikonloppu näyttää inaktiiviselta.

Siis kyllä meillä seksi luistaa, halusin vain valottaa valvovien vanhimpien lapsien seurantaa. Ei varmaan kaikilla ole samanlaista?

Vierailija
15/38 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hieno juttu, että olet herännyt tuommoiseen. Saat itse myös varmasti tuosta muutoksesta hurjan paljon, itseluottamus kohenee kunnnon myötä. Ei ole loppupelistä ihmeellistä. Huolehdi siitä, että annoskokosi eivät ole liian suuria ja syöt vähän terveellisemmin. Liikut pari kertaa viikossa, huolehdit riittävästä levosta. Pari kertaa viikossa urheilua ja tasainen ja terveellinen ruokavalio arkisin (juhlissa voi herkutella). Mutta kokeileppa noita niin pääset alkuun.Tärkeintä on muutoksen pysyvyys ja elämäntapamuutos pienen spurtin sijaan. Hienoa jos keksit sellaisen lajin, josta nautit.

Vierailija
16/38 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkukorva oven takana kuuntelemassa. Meillä rakastellaan, kun lapset jo nukkuvat. Pidätkö lukemisesta? Mulle itselleni uppoaminen toiseen maailmaan, eli kirjaan, on tärkeä juttu. Ei mitään henkisen kasvun itseoppaita vaan hyvää kaunokirjallisuutta.

13

Toi juttu on oikeasti mielenkiintoinen ehdotus. Mutta käytänössä ei ole helppoa rakastella, kun on aina lapset oven takana "arvailemassa" mitä oven takan tapahtuu. Ja vaikka miten suunnittelet lasten menemiset, niin aina on joku silti oven takana huutelemassa...hehee. Sellaista se oikeasti on monilapsisessa perheessä.

Vierailija
17/38 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että jotenkin näiden pienten (suurien) ohjausliikeiden avulla mullakin on mahdollisuuksia. Juuri nyt tuntuu siltä, että olen todella väsynyt ja lannistunut raskaan työviikon jälkeen, ja koko tuleva viikonloppu näyttää inaktiiviselta.

Siis kyllä meillä seksi luistaa, halusin vain valottaa valvovien vanhimpien lapsien seurantaa. Ei varmaan kaikilla ole samanlaista?

vaikka nyt väsyttää, niin otat asiaksesi huomenna mennä vaikka kävellen lähikauppaan. Tai jos on leikkipuistoikäisiä lapsia, kävellen lasten kanssa puistoon. Tai perheen kanssa uimahalliin, jossa käyt uimassa muutaman altaanmitan.

Pienikin liikunta ja raitis ilma oikeasti piristävät ihmeesti. Jos sun ei tule lähdettyä yksin liikkeelle, sanot vaikka vaimolle että tarvitset hänestä kaverin lenkille. Tai jos sulla on joku liikuntaa harrastava kaveri, uskoudut hänelle siitä että tarvitset liikuttajaa. Jos rahasta ei ole pulaa, palkaa personal trainer.

Sä onnistut kyllä :)

Ja tuosta seksielämästä, uskon kyllä että isot lapset kuuntelee korvat höröllään... Onko teillä vaimon kanssa mahdollista mennä vaikka hotelliin/mökille tms. yöksi tai saada kaikki lapset yhtä aikaa yökylään jonnekin?

T: 17

Vierailija
18/38 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Nyt mä väkerrän itseni huomenna tuon ehdotuksesi mukaan... (:

On aikamoinen henkinen tuki takana!

Vierailija
19/38 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei kaikki vois ajatella noin!!!!

Vierailija
20/38 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin me tehdään ja vietetään sillä aikaa helliä hetkiä. Joskus nämä kyläilyt tulevat ihan yllättäen, se on varsinkin hauskaa.