Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käyttääkö poikanne vaaleanpunaisia vaatteita tai tyttönne vaaleansinisiä?

Vierailija
28.09.2012 |

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöllä (3 v.) on ihan kaikenvärisiä vaatteita, myös sinisiä ja esim. paloauton tai dinosauruksen kuvalla. Tyttö itse pitää monentyyppisistä vaatteista eikä tee jakoa "tyttömäisiin" ja "poikamaisiin".

Pojalla (7 v.) on ollut esim. Marimekon pinkki-vihreä kauluspaita, josta hän piti kovasti, mutta noin yleisesti ottaen hän ei halua käyttää vaaleanpunaista. Esimerkiksi sukkapaketin mukana tulleet periaatteessa pojille tarkoitetut pinkit sukat hän lahjoitti pois. Hänellä on noin kolmivuotiaasta lähtien ollut aika selvä käsitys siitä, miten hän haluaa pukeutua. Nykyisin lempiväri on sininen, aikaisemmin keltainen ja oranssi.

Vierailija
2/22 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytölle ei vaaleanpunaiset enää kelpaa, kirkkaan pinkki vielä, mutta mieluummin sininen, turkoosi ym. Poika tykkää enemmän kirkkaista väreistä: vihreä, punainen, oranssi, sininen. Ovat jo koulussa. Vaaleanpunaisia pojalla oli joskus vauvana kotosalla ja isompana jotain pinkkejä kuviota vaatteissa, mutta ei vaaleanpunaisia. Punaisia "tyttöjen" vaatteita on ollut kyllä, esim. ulkohaalareita. Tytöllä on aina ollut sinisiä vaatteita, sekä "tyttöjen" että "poikien".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat 5, 8 ja 10 ja jokaisella on pinkkejä ja vaaleanpunaisia POIKIEN vaatteita, ei siis tytöiltä perittyjä.

Lisäksi mm. kirkkaan punaisia, keltaisia ja oransseja vaatteita.

Ihanaa kun pojille on vihdoin tarjolla värikkäitä vaatteita ainaisen mustan, sinisen ja vihreän rinnalle!!!

Vierailija
4/22 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikamme ei käytä vaaleansinisiä vaatteita, eikä ole koskaan käyttänytkään jotain yksittäistä vaatekappaletta lukuunottamatta.

Vierailija
5/22 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalla on paljon vaaleanpunaisia t-paitoja, tytöllä on pari vaaleansinistä vaatetta (farkkujen lisäksi).

Vierailija
6/22 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 8-v tyttöni sinisestäkin.

Vierailija
7/22 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näen pojalla vaaleanpunaista tai tytöllä sinistä niin tulee mieleen vain se, että perheellä ei ole varaa ostaa jokaiselle omia vaatteita ja että kaikki vaatteet on isompien lasten vanhoja tai kirpputorilta. Tämä siis mun ensiajatus.

Vierailija
8/22 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on joitakin vaaleansinisiä vaatteita, siis vartavasten heille ostettuja. Paitoja, pellavatunikaa, housuja jne. Pojalla ei taida olla kuin yksi vaaleanpunainen paita, kauluspaita tms. Joku pikeepaita voisi näyttää kivalta vaaleanpunaisena, mutta kun ei tule sentyyppisiä ostettua.

Vierailija
9/22 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikamme ei käytä vaaleansinisiä vaatteita, eikä ole koskaan käyttänytkään jotain yksittäistä vaatekappaletta lukuunottamatta.

Luin väärin! Pojallani on ollut muutama vaaleanpunainen vaate, mutta ei käytä säännöllisesti. Musta vaaleanpunainen ei sovi kovin isoina annoksina pojalle, mä miellän sen kuitenkin tyttöjen väriksi (tosin en kyllä käyttäisi tytölläkään kovin eksessiivisesti). Muiden poikien ja tyttöjen vaatteiden värit ei mua kiinnosta.

Vierailija
10/22 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan poikien osastolta ostettuja t-paitoja, trikoopaitoja, boksereita jne.

Vierailija
11/22 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät halua, eikä ko. väri mielestäni sovi blondeille muutenkaan joten ihan hyvä niin.

Vierailija
12/22 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli vaaleanpunaisen jälkeen vaaleansininen, voimakkaanakin. Poika piti pienenä vaaleanpunaista (paitaa ja pyjamaa).

Vierailija
13/22 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään väri-poliiseja täällä..

Vierailija
14/22 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näen pojalla vaaleanpunaista tai tytöllä sinistä niin tulee mieleen vain se, että perheellä ei ole varaa ostaa jokaiselle omia vaatteita ja että kaikki vaatteet on isompien lasten vanhoja tai kirpputorilta. Tämä siis mun ensiajatus.

Jos pojalla on vaaleanpunainen paita jossa on kuvassa joku poikamainen irvistävä hai, niin luuletko että se on siskon paita? Tai jos tytöllä on vaaleansininen tunika, niin onko se veljen paita?

Meidän lasten vaaleanpunaiset/-sininset vaatteet ovat varsin selvästi poikien tai tyttöjen vaatteita, ei mitään unisexejä.

Vierailija
15/22 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 12-vuotiaalla pojalla on ollut useampikin vaaleanpunainen vaate. Paitoja useampi, shortsit, neule...nämä tuli nyt mieleen. Tytöllä (14-v) on ollut vaaleansinistä vaikka kuinka paljon.

Vierailija
16/22 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku luulisi jonkun tyttöni vaatteista olevan jonkun pojan vanha. Toistaiseksi kaikki vaatteet ovat itsehankittuja tai toisten tyttöjen vanhoja, mutta n. koosta 86 alkaen on poikienkin vanhoja odottamassa.. lisäksi olen ostanut itsekin paljon "poikien vaatteita", joista itse pidän, ja tyttö on kyllä niin tyttömäinen, ettei voi erehtyä. Ai mutta niin, olihan meillä keväällä sininen haalari, joka saatiin yhdeltä tutulta pojalta.

Vierailija
17/22 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-vuotiaan poikamme lempilelu on vaaleanpunainen Barbapapa.

Vierailija
18/22 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kolme poikaa ja jokaisella on muutama vaaleanpunainen paita. Isoimman lempiväri on lila, keskimmäisen tummanpunainen.

Vierailija
19/22 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkia, yöpaitoja, villavaatteita, joista osa on kovinkin pinkkejä. Poikamasisia vaaleenpunaisia meillä ei ole, mutta voisin ostaa kun vaaleanpunainen sopii sille kyllä hyvin.

Siskola on paljonkin vaaleansinisiä vaatteita. Minusta vaaleansininen on vähän liian hempeä pojalla käytettäväksi, mutta tytölle sopii

Vierailija
20/22 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jo valitsevat vaatteidensa värit suureksi osaksi.