Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttaisitko Amerikkaan jos mies tienaisi lahes 20 000e/kk?

Vierailija
28.09.2012 |

Yhden lapsen kanssa ja osavaltiona Kalifornia.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini muutti miehensä perässä 1950-luvulla-

Vierailija
2/29 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo ei saa USAssa työlupaa, eli olisi pakko olla kotirouvana. Sitä ei mun pää kestäisi. Mulla on oma ura täällä Suomessa, en halua luopua siitä. Jos kyse olisi lyhyestä pestistä, 1-2 vuotta, niin mies voisi lähteä ja muu perhe jäisi Suomeen.

Itseasiassa saan ja sain tyoluvan miehen viisumiin perustuen (riippuu siis viisumista saako puolisokin vai ei). Myos Green Cardin saan nyt ja silloin ei enaa ole riippuvainen toisesta vaan GC on omasi pitaa vaikka mika tulisi.

Olen itse ollut Kaliforniassa muutaman kerran, pisimmillään 3,5 kk putkeen. Voisin kuvitella, että helppo paikka työskennellä ja tulla toimeen. Muistelen todella lämmöllä. Lähtisin siis ehdottomasti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen palkka oli about tuo. Koko ajan oli itsestään selvää, että asuminen siellä on vain väliaikaista ja pysyvä lasten kasvuympäristö tulee olemaan Suomi. Eli kokemuksena hieno (upeat luonnonpuistot, beachet jne), mutta Amerikka on muuten persiistä. Nyt asutaan tyytyväisinä Suomessa, lapsilla sujuva englanninkielen taito bonuksena hankittuna.

Vierailija
4/29 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo ei saa USAssa työlupaa, eli olisi pakko olla kotirouvana. Sitä ei mun pää kestäisi. Mulla on oma ura täällä Suomessa, en halua luopua siitä. Jos kyse olisi lyhyestä pestistä, 1-2 vuotta, niin mies voisi lähteä ja muu perhe jäisi Suomeen.

Itseasiassa saan ja sain tyoluvan miehen viisumiin perustuen (riippuu siis viisumista saako puolisokin vai ei). Myos Green Cardin saan nyt ja silloin ei enaa ole riippuvainen toisesta vaan GC on omasi pitaa vaikka mika tulisi.

Olen itse ollut Kaliforniassa muutaman kerran, pisimmillään 3,5 kk putkeen. Voisin kuvitella, että helppo paikka työskennellä ja tulla toimeen. Muistelen todella lämmöllä. Lähtisin siis ehdottomasti!

Vierailija
5/29 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

boikotoin Yhdysvaltoja heidän maailmalla jatkuvasti tekemien epäilyttävien sotarikoksiensa ja ihmisoikeusrikkomustensa takia.

Vierailija
6/29 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin muuttaisin jos kyse olisi vain joistakin vuosista ja tulot menisivät siten, että se olisi järkevää tuona aikana.

Vierailija
7/29 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä lopullisesti kuitenkaan.

Vierailija
8/29 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin varmaan me muutettaisiin jonnekin muualle. Missäs tää mies niitä rahoja tienaa?

Vierailija
9/29 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se riittää elämiseen, miksikäs ei.

Vierailija
10/29 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta anna sinä palaa! Ja sovi miehen kanssa, että sinulle kerrytetään eläkettä kaiken varalta.

Vierailija
11/29 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mutta johonkin Euroopan maahan kuitenkin. Eikä tarvitsis edes noin paljon tienata.

Vierailija
12/29 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korpeen omaan rauhaan.

Vierailija
13/29 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain määräajaksi.

Vierailija
14/29 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ollaan muutettu jo, mies on johtajatehtavissa. kyselin vain toisen ketjun inspiroimana. olisi kiva asua lahempana suomea, mutta tama tyopaikka nyt sattuu olemaan taalla.

Vierailija
15/29 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheen teinit ei suostuisi...koulu ja harrastukset ja kaverit niin tärkeitä.

Vierailija
16/29 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

helvetissä lähtisin ja äkkiä!

Vierailija
17/29 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukaan, jos päätän lähteä ulkomaille töihin.

Vierailija
18/29 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ainakaan pysyvästi.

tykkään asua täälä.

Vierailija
19/29 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saattaa rikastua enemmänkin jos on hyvässä yrityksessä ja lapsi oppii englannin. Ilmasto on miellyttävä, ei ole vilua eikä kolotusta. Niin, jos se sopii omaan urakehitykseen eli ei niin väliä jos ei ole työssä itse tai tekee mitä saa.

Vierailija
20/29 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin pienempipalkkaisenkin työn perässä, jos se olisi hyvä siirto miehen uralla. Tähän voi tietysti vaikuttaa se, että minulla on vielä opiskelut kesken, joten ei ole mitään omaa uraa joka muutosta kärsisi. Lapsenkin (ja tulevien) kannalta näkisin muuton ihan positiivisena asiana.

"Ilman muutosta ei tapahdu kehitystä."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän