Mies lähimenneisyydestä pyrkii taas elämääni. En halua
olla hänen kanssaan tekemisissä, sillä hän on loukannut mua tosi pahasti ja mulla on uusi, ihana elämä. Olin jo unohtanut koko miehen ja sitten hän on taas siinä.
Istuin yksin kahvilassa, kun mies käveli pöytääni ja istui alas. Hän kysyi, olenko onnellinen, ja sanoi, että haluaa tavata mua uudestaan, uudelta pohjalta ja unohtaa kaikki vanhat asiat. Mä sanoin, että hän ei kuulu mun elämääni, että mä en tarvitse häntä ja käskin hänen mennä kotiin perheensä luokse. Muutakin hn puheli."Mä palaan asiaan, X", sanoi mies ennen kuin lähti.
Tilanne oli hämmentävän ahdistava, enkä mä osannut edes lähteä kävelemään siitä tai sanoa mitään erityisen tiukkaa. Mietinkin, kun aina sanotaan, mitä olisi pitänyt tilanteessa tehdä, osaako joku ihan oikeasti toimia fiksun napakasti itse tilanteessa? Vai ovatko muutkin yhtä jälkiviisaita kuin minä?
Kommentit (120)
Todellakin että muru olisi jättänyt mainitsematta jos olisi ollut siellä?
Olisi varmaan tehnyt jo 15 aloitusta illan tapahtumista.
Todellakin että muru olisi jättänyt mainitsematta jos olisi ollut siellä?
Olisi varmaan tehnyt jo 15 aloitusta illan tapahtumista.
Good point!
olisi ehkä kaikkein rakentavinta ja tervehenkisintä, jos malttaisit olla kuukaudesta tai päivästä toiseen vatvomatta näitä Mickeen (tai kihlatun kaverin suukotteluun) liittyviä asioita tällä palstalla. Onnistut itse pitämään näitä asioita jatkuvasti elossa, kun kirjoitat yhä uudestaan ja uudestaan tälle palstalle. Ystävyydellä sanon tämän.
Mikäli vilpittömästi haluat mennä kihlattusi kanssa elämässä eteenpäin, puhu hänelle suoraan (esim. kaverin suudeltua sinua tulit tälle palstalle vatvomaan, ja huonostihan siinä kävi, kun kihlattusi kuuli asiasta muualta) ja tämän jälkeen kuoppaa asia.
Kihlattusi loukkaantuisi takuulla verisesti, jos saisi tietää miten paljon ja yksityiskohtaisesti olet Mickestä ja seksistä hänen kanssaan kirjoitellut palattuasi jo takaisin yhteen kihlattusi kanssa. Ja miten haluat tuoda julki, kuinka olet jonkun kihlattusi kaverin kanssa joskus maannut jne. Teepä ajatusleikkinä tämä kaikki toisinpäin ja kuvittele kihlattusi kirjoittelemassa seksistä exänsä kanssa jne. Pahoittaisit mielesi varmasti todella pahasti.
Yritä nyt kuopata nämä asiat - se olisi reiluinta ja rakkaudellisinta kihlattuasi kohtaan.
Näiden asioiden jatkuva "palstailu" antaa sinusta kuvan, että jollain tasolla kaipaat ikävyyksiä - tai vähintäänkin ikävyyksiä kohdatessasi et millään malta niistä luopua, vaan ehkä egosi pimennoista nousee joku tarve pitää yllä suhteita muihin miehiin. Vähintäänkin "palstailemalla ne eloon".
jos hän on jonkun miehen kanssa maannut tai jos joku mies osoittaa mielenkiintoa häntä kohtaan. Ilmeisesti oma viehätysvoima tai kaatojen määrä on hänen egollensa tärkeää. Ei kai niistä muuten tarvitsisi aina kirjoitella?
Kukin tietty tyylillään, mutta kihlatulle tämä oman napanöyhdän ympärillä kieriskeleminen saattaa pidemmän päälle muuttua todella pahaksi rasitteeksi. Kuka jaksaa puolisoa, jonka päässä pyörii jatkuvasti suukot, seksi, lausutut sanat ja koetut tilanteet muiden miesten/naisten kanssa?
jos hän on jonkun miehen kanssa maannut tai jos joku mies osoittaa mielenkiintoa häntä kohtaan. Ilmeisesti oma viehätysvoima tai kaatojen määrä on hänen egollensa tärkeää. Ei kai niistä muuten tarvitsisi aina kirjoitella? Kukin tietty tyylillään, mutta kihlatulle tämä oman napanöyhdän ympärillä kieriskeleminen saattaa pidemmän päälle muuttua todella pahaksi rasitteeksi. Kuka jaksaa puolisoa, jonka päässä pyörii jatkuvasti suukot, seksi, lausutut sanat ja koetut tilanteet muiden miesten/naisten kanssa?
"Kuka jaksaa puolisoa, jonka päässä pyörii jatkuvasti suukot, seksi, lausutut sanat ja koetut tilanteet muiden miesten/naisten kanssa?"
Terv. Mies 45v.
Mun käsittääkseni Muru on käsitellyt suhdetta ent. mieheen silloin kun suhde oli voimassa ja sen jälkeen ja kun palasi yhteen poikaystävän kanssa puhui sitten siitä suhteesta. Joihinkin kysymyksiin mitä muut esittivät hän vastasi mutta ei itse niitä ottanut esille. Se suuteluviestikin oli silloin kun se tapahtui eikä montaa kertaa. Kun jotain tapahtuu niin kyllähän sitä miettii. Micke-case taas on takuulla ollut isompi juttu kuin mikä tahansa ex-ukko. Tulla petetyksi ja seksuaalisen väkivallan kokeminen on vähän eri asioita kuin yksi seurustelusuhde. Pumpulissa eläneelle hemmotellulle ihmiselle se on vielä isompi trauma. Miesvastaajalle tiedoksi että et sinä tiedä mitä vaimosi päässä pyörii etkä sitä edes kysymällä saa ikinä tietää. Sitä ollaan niin kauhean viisaita kun ei ole omasta itsestä kyse.
Olis mielenkiintosta tietää, mikä siellä on tilanne. Hierotaanko sopua kenties makkarin puolella.
Mun käsittääkseni Muru on käsitellyt suhdetta ent. mieheen silloin kun suhde oli voimassa ja sen jälkeen ja kun palasi yhteen poikaystävän kanssa puhui sitten siitä suhteesta. Joihinkin kysymyksiin mitä muut esittivät hän vastasi mutta ei itse niitä ottanut esille. Se suuteluviestikin oli silloin kun se tapahtui eikä montaa kertaa. Kun jotain tapahtuu niin kyllähän sitä miettii. Micke-case taas on takuulla ollut isompi juttu kuin mikä tahansa ex-ukko. Tulla petetyksi ja seksuaalisen väkivallan kokeminen on vähän eri asioita kuin yksi seurustelusuhde. Pumpulissa eläneelle hemmotellulle ihmiselle se on vielä isompi trauma. Miesvastaajalle tiedoksi että et sinä tiedä mitä vaimosi päässä pyörii etkä sitä edes kysymällä saa ikinä tietää. Sitä ollaan niin kauhean viisaita kun ei ole omasta itsestä kyse.
vaikka elänyt jo kihlattunsa kanssa - ja näin ollut valmis pitämään Mickeä "elossa". Tällainen käytösmalli ei edistä erkaantumista tästä suhteesta ja on epälojaalia omaa miestä kohtaan. Joku kysyi mm. miesten ulkonäöstä kerran ja siihenkin muru antoi yksityiskohtaisen ja Mickeä imartelevan lausunnon: poikaystävä kuulemma lutuinen, mutta Micke seksikäs maailmanmies. Olen satavarma, ettei muru hyväksyisi missään nimessä vastaavaa kihlatultaan.
Sitä yhtä suukkoakin toisen miehen kanssa jaksoi pari päivää vääntää useissa kirjoituksissa! Olisi vaan kääntänyt päänsä pois suukon alta ja maininnut heti omalle miehelle kiusallisesta tilanteesta, niin ei olisi epäluottamusta ja av-draamaa syntynyt.
Ja eikös se suhde Micken kanssa kestänyt vaan muutamia kuukausia...
Mutta toki jokainen etenee tyylillään.
Mulle jäi kuva että poikaystävä olisi minusta paremman näköinen eikä Muru verrannut vaan kuvasi.Tarkoitin sitä että Muru saattoi traumaa vähentääkseen selittää sitä Micke-suhdetta normaaliksi suhteeksi sillä monisanaisuudella koska normaalihan se ei loppujen lopuksi ollut.Itselläni on menneisyydessä huonoja kokemuksia eräästä suhteesta ja pitkään yritin muistaa miesystävän hyvät puolet ja hetket jotta ne pahat asiat eivät korostuisi niin paljon koska niitä oli raskas muistaa.
vaikka elänyt jo kihlattunsa kanssa - ja näin ollut valmis pitämään Mickeä "elossa". Tällainen käytösmalli ei edistä erkaantumista tästä suhteesta ja on epälojaalia omaa miestä kohtaan. Joku kysyi mm. miesten ulkonäöstä kerran ja siihenkin muru antoi yksityiskohtaisen ja Mickeä imartelevan lausunnon: poikaystävä kuulemma lutuinen, mutta Micke seksikäs maailmanmies. Olen satavarma, ettei muru hyväksyisi missään nimessä vastaavaa kihlatultaan. Sitä yhtä suukkoakin toisen miehen kanssa jaksoi pari päivää vääntää useissa kirjoituksissa! Olisi vaan kääntänyt päänsä pois suukon alta ja maininnut heti omalle miehelle kiusallisesta tilanteesta, niin ei olisi epäluottamusta ja av-draamaa syntynyt. Ja eikös se suhde Micken kanssa kestänyt vaan muutamia kuukausia... Mutta toki jokainen etenee tyylillään.
ja muistaa mainita kuinka on nainut miehensä kaverin kanssa jne.
Ihmiset eivät yleensä vaivaudu kirjoittelemaan itselleen merkityksettömistä asioista.
ja muistaa mainita kuinka on nainut miehensä kaverin kanssa jne. Ihmiset eivät yleensä vaivaudu kirjoittelemaan itselleen merkityksettömistä asioista.
"sitten se kiersi mun hiukset ranteensa ympärille..." -Juttu?
Puistattavaa.
että ei mulla ole ollut sen kohtaamamme tuttavan kanssa muuta kuin tuttavuutta. Se oli väärinkäsitys.
Olen niissä yötunnelmissa kirjoitellut vähän liikaa.
ap
että ei mulla ole ollut sen kohtaamamme tuttavan kanssa muuta kuin tuttavuutta. Se oli väärinkäsitys.
Olen niissä yötunnelmissa kirjoitellut vähän liikaa.
ap
Ei ehkä juuri TÄMÄN kanssa mitään, mutta olethan sinä ennekin sanonut että mies tietää kyllä että olet ollut seksuaalisesti aktiivinen jne....
Ihan mahdoton ajatus että hänestä ei ole kivaa sittenkään että olet hänen kavereitaan pannut vaikka olikin ennen teidän juttua?
Ja että miettii että kenen kaikkien kanssa olet loppujen lopuksi ollut?
Ihan varmasti ei jää mieheni kakkoseksi siinä, mutta se ei kuulu minulle. Nyt on nyt.
ap
että ei mulla ole ollut sen kohtaamamme tuttavan kanssa muuta kuin tuttavuutta. Se oli väärinkäsitys. Olen niissä yötunnelmissa kirjoitellut vähän liikaa. ap
Ei ehkä juuri TÄMÄN kanssa mitään, mutta olethan sinä ennekin sanonut että mies tietää kyllä että olet ollut seksuaalisesti aktiivinen jne.... Ihan mahdoton ajatus että hänestä ei ole kivaa sittenkään että olet hänen kavereitaan pannut vaikka olikin ennen teidän juttua? Ja että miettii että kenen kaikkien kanssa olet loppujen lopuksi ollut?
Ihan varmasti ei jää mieheni kakkoseksi siinä, mutta se ei kuulu minulle. Nyt on nyt.
ap
että ei mulla ole ollut sen kohtaamamme tuttavan kanssa muuta kuin tuttavuutta. Se oli väärinkäsitys. Olen niissä yötunnelmissa kirjoitellut vähän liikaa. ap
Ei ehkä juuri TÄMÄN kanssa mitään, mutta olethan sinä ennekin sanonut että mies tietää kyllä että olet ollut seksuaalisesti aktiivinen jne.... Ihan mahdoton ajatus että hänestä ei ole kivaa sittenkään että olet hänen kavereitaan pannut vaikka olikin ennen teidän juttua? Ja että miettii että kenen kaikkien kanssa olet loppujen lopuksi ollut?
sä et nyt tajua että miehellesi nyt ei ole nyt, vaan miestäsi oikeasti vaivaa menneisyytesi.
Mutta eihän yksinkertainen muru tätä voi millään ymmärtää....
Kun muru on taas muuttanut hattaramaahan ja vetänyt vaaleanpunaiset silmälasit päähän, niin kaikki on hyvin ja kaikki on niinku muru sanoo, eikä muru kestä ikävyyksiä.
Ei mitään kolhuja ja säröjä nyt murun täydelliseen elämään.
muru ollu tigerissa kun siellä ammuskeltiin? Tuli jostain syystä heti mieleen kun luin että se on jetset-baari.