Mies lähimenneisyydestä pyrkii taas elämääni. En halua
olla hänen kanssaan tekemisissä, sillä hän on loukannut mua tosi pahasti ja mulla on uusi, ihana elämä. Olin jo unohtanut koko miehen ja sitten hän on taas siinä.
Istuin yksin kahvilassa, kun mies käveli pöytääni ja istui alas. Hän kysyi, olenko onnellinen, ja sanoi, että haluaa tavata mua uudestaan, uudelta pohjalta ja unohtaa kaikki vanhat asiat. Mä sanoin, että hän ei kuulu mun elämääni, että mä en tarvitse häntä ja käskin hänen mennä kotiin perheensä luokse. Muutakin hn puheli."Mä palaan asiaan, X", sanoi mies ennen kuin lähti.
Tilanne oli hämmentävän ahdistava, enkä mä osannut edes lähteä kävelemään siitä tai sanoa mitään erityisen tiukkaa. Mietinkin, kun aina sanotaan, mitä olisi pitänyt tilanteessa tehdä, osaako joku ihan oikeasti toimia fiksun napakasti itse tilanteessa? Vai ovatko muutkin yhtä jälkiviisaita kuin minä?
Kommentit (120)
laittaa viesti, jossa joku "epäilee" tai väittää, että Muru ei ole todellinen henkilö, kun alkaa kaduttaa, että on kertonut liian arkaluonteisia asioita. Murun monessa ketjussa on käynyt näin, kun on tullut vähän laverreltua. Nyt esim. tämän bilehuumejutun jälkeen alkoi heti tulla näitä. Hän haluaa kirjoittaa tänne, mutta pelkää silti, mitä tunnistaminen toisi tullessaan.
en todellakaan ole mitenkään ovelalla mielellä matkassa, vaan en todellakaan voi uskoa, että tämä henkilö olisi olemassa. Hänen kirjoituksensa eivät kuulosta vähääkään oikean ihmisen kirjoittamilta (ovat siis hyviä, en mä sillä). Muru osaa heitellä just hyviä koukkuja AV-sherlockeille, jotta nämä pysyisivät kiinnostuneena ("Oho, kirjoitin vahingossa Micke kun piti kirjoittaa mies, joo, ei tämän miehen nimi missään nimessa ole Micke" - ja tämä vielä kahdesti, kunnes lopuksi myöntää, että miehen nimi todella on Micke - "Ei, mies ei ole todellakaan suomenruotsalainen", mutta seuraavassa ketjussa kutsuu kuitenkin Murua "överklass fnaskiksi".)
Murun viesteistä tulee kyllä selvästi ilmi, että kirjoittaja on älykäs, mutta kuitenkin hölisee typeriä paljastuksia itsestään ja "vahingossa" paljastelee sitä sun tätä, esim. mysteerimiehen nimen... Ei mene läpi.
Tietenkin on pieni mahdollisuus, että kyseessä on jollain tavalla sairas ihminen. Epäilen sitä kuitenkin vahvasti, en tajua, miten joku jaksaisi huomiohuorata noin perusteellisesti jossain AV:lla. Kirjallisen performanssin sen sijaan ymmärrän, minäkin olen aivan Murun lumoissa, kun pari päivää sitten luin nuo "legendaariset" ketjut.
Muru on älykäs ja hyvä kirjoittaja, mutta ei oikein taida nettikirjoittelukulttuuria. Hän on äärettömän huomionhakuinen ja kertoo siksi niin paljon, todennäköisesti tosielämässäänkin prinsessa keskipisteessä. Toisaalta hän haluaa huomiota, toisaalta varjelee kulisseja ja siksi kirjoittaa tänne: paljastaa itsensä täällä mutta ei tosielämässä. Mitä tulee miehiin, hän ei ole älykäs, vaan sinisilmäinen, tottunut huomioon ja pitää sitä selviönä. Mitä tulee tuohon miehen nimeen, Muru ei ole kertonut, että miehen nimi on Micke, vaan se oli ilm. Murun tai pienen porukan käyttämä lempinimi. Hän muistaakseni sanoi, että sillä nimellä ei miestä löydä, kun henkilöllisyyttä alettiin arvuutella. Itse en ymmärrä, miksi pitää keskusteluihin tunkea väittämään, että henkilö ei ole aito. Mitä siitä saa, paitsi voi yrittää tukahduttaa keskustelun. Minusta itse keskustelu on tärkeintä. Jos kiinnostaa, voi osallistua, jos ei, voi pysyä erossa.
Muru on älykäs ja hyvä kirjoittaja, mutta ei oikein taida nettikirjoittelukulttuuria. Hän on äärettömän huomionhakuinen ja kertoo siksi niin paljon, todennäköisesti tosielämässäänkin prinsessa keskipisteessä. Toisaalta hän haluaa huomiota, toisaalta varjelee kulisseja ja siksi kirjoittaa tänne: paljastaa itsensä täällä mutta ei tosielämässä. Mitä tulee miehiin, hän ei ole älykäs, vaan sinisilmäinen, tottunut huomioon ja pitää sitä selviönä. Mitä tulee tuohon miehen nimeen, Muru ei ole kertonut, että miehen nimi on Micke, vaan se oli ilm. Murun tai pienen porukan käyttämä lempinimi. Hän muistaakseni sanoi, että sillä nimellä ei miestä löydä, kun henkilöllisyyttä alettiin arvuutella. Itse en ymmärrä, miksi pitää keskusteluihin tunkea väittämään, että henkilö ei ole aito. Mitä siitä saa, paitsi voi yrittää tukahduttaa keskustelun. Minusta itse keskustelu on tärkeintä. Jos kiinnostaa, voi osallistua, jos ei, voi pysyä erossa.
Hei, mä en todellakaan yritä tyrehdyttää keskustelua! Meinasin jo tulla viestittelemään, että keskustellaan lisää Murusta, musta se on hauskaa!
Joo, Muru kertoi, että Micke on nimenomaan lempinimi, mutta aluksihan hän sanoi, että kirjoitti vahingossa Micke, kun piti kirjoittaa mies ;)
Mä taas sanoisin, että niin nuori (muttei liian nuori) ihminen kuin Muru (mitä hän sanoi olevansa, 26?) todellakin tuntee nettikulttuurin ja ymmärtää, mitä kannattaa sanoa ja mitä ei. Ja mikäli ei olisi ymmärtänyt niiden parin ekan ketjun aikana, olisi viimeistään saamansa mediahuomion (hih!) myötä ymmärtänyt.
En mä tunge väittämään, että Muru ei ole aito, asia on niin, että mä en - äitiäni lainaten - missään rakkauvessa voisi hetkeäkään kuvitella, että Muru on oikea henkilö!
Otan siihen sen verran osaa, että kerron, että ei näiden ketjujen tekstit olekaan oikea, kokonainen henkilö. Mä olen paljon enemmän, paljon syvempi ja laajempi ihminen. Tänne mä olen kirjoittanut niitä ajatuksia ja päähänpälkähdyksiä, joita mulla sillä hetkellä on ollut. Sitä mä olen koittanutkin sanoa, kun mulle on kerrottu täällä, millainen ihminen mä olen.
Olenko mä sairas? En. Olenko itsekeskeinen? Mielestäni olen lämmin ihminen. Olenko huomionkipeä? Saatan olla. Olenko yksinäinen? En, paitsi yksin ollessani. En viihdy yksin, haluan aina seuraa ja huomiota. Eli kyllä, olen huomionkipeä, varmaan tavallista enemmän.
Nimisähläys oli mun kömpelön selittelyni, tunnekuohun ja varmaan vähän punaviininkin tulosta. Edelleen korostan, että tuolla nimellä kyseinen henkilö ei itseään esittele. Mitä taas tulee tuohon minun nimitykseeni, se on mulle enemmänkin kipeä muisto mun elämäni pahimmasta asiasta, johon en halua enää mennä. (En koskaan itse käytä sitä nimeä, en itsestäni, enkä enää koskaan kenestäkään toisesta.) Se, joka "Muru" on, on vain ihan pieni hitunen siitä, kuka minä olen. Mä olen tavallinen, työssäkäyvä, kihloissa oleva 26-vuotias nainen. Mä olen seurustellut, eronnut, palannut yhteen saman miehen kanssa, ja siinä välissä on tapahtunut asioita, jotka nekään eivät niin epätavallisia ole, vaikka mulle, onneksi, ovatkin olleet. Osasinkohan selittää ymmärrettävästi?
ap
Jos vahingossa luki tämänkin ketjun ja tajus että on ehkä mahdollisesti mokannut? <a href="http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1700820/murun_tyhmyy…" alt="http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1700820/murun_tyhmyy…">http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1700820/murun_tyhmyy…;
Juuri nyt mä haistatan paskat kaikille maailman miehille. Kaikille. ap
Sama täällä! Tulin juuri (siis jo nyt!) yökerhosta. Seura jäi ovensuulle. Suoraan sanoen v*tuttaa. Ei ollut onnistunut ilta. Odotin jtn paljon parempaa, sillä onhan siitä jo lähes toista kuukautta kun viimeksi pääsin juhlimaan tällä tavoin. Mitähän tässä keksisi kun ei nukutakkaan.
Mites siellä?
Kaikille.
ap
tapahtui? Löikö miehesi Mickeä kielloista huolimatta?? :/
joista lähdettiin yhdessä jatkoille. Jurrissa mun mieheni on joskus niin MIES, kuten nytkin. Käski mm. mun pysyä näköpiirissä ja kehitti mustasukkaisuuskohtauksen, kun tapasimme yhteisen tutun (sanoi miehelle, että olet ehkä joskus päässyt painamaan mun naistani mutta turha kuvitella enää ikinä). Voi luoja, että mä häpesin. Todella tyylitöntä. En tajua, mikä sitä vaivasi. Kotiin lähdettiin mekin vähän kesken illan. Nyt se syö keittiössä.
ap
Sama täällä! Tulin juuri (siis jo nyt!) yökerhosta. Seura jäi ovensuulle. Suoraan sanoen v*tuttaa. Ei ollut onnistunut ilta. Odotin jtn paljon parempaa, sillä onhan siitä jo lähes toista kuukautta kun viimeksi pääsin juhlimaan tällä tavoin. Mitähän tässä keksisi kun ei nukutakkaan. Mites siellä?
Nyt mua jo vähän huvittaa tämä purkaukseni, kun mun piti jollekin tämä sanoa. Ärsytti niin, kun yksi vaan syö, vaikka on käyttäytynyt tosi tökerösti.
ap
Kaikille. ap
tapahtui? Löikö miehesi Mickeä kielloista huolimatta?? :/
Muru on Neiti Aika?
Murun esimieskin on sen verran mulkku, että vaikka sille selittäisi, että on saanut hommattua ihan ikioman stalkkerin, joka käyttäytyy uhkaavasti, niin numeroa ei saa vaihtaa.
ettei teidänkään ilta sujunut odotetusti. Miehesi on varmaan vielä epävarma asemastaan miehenäsi ja tulevana aviopuolisona (?). Luulisi ajan kuluessa oppivan luottamaan sinuun ja suhteeseenne. Varustaudu siis kärsivällisyydellä, kyllä se siitä :)
Sinulla on sentään mies kotona tänä yönä. Minä istun koneella, bilemekko päällä ja korkkarit jalassa syöden 3 päivää vanhaa raejuustoa suoraan purkista. Taidan rypeä itsesäälissä tämän loppu yön. Paska ilta.
ettei teidänkään ilta sujunut odotetusti. Miehesi on varmaan vielä epävarma asemastaan miehenäsi ja tulevana aviopuolisona (?). Luulisi ajan kuluessa oppivan luottamaan sinuun ja suhteeseenne. Varustaudu siis kärsivällisyydellä, kyllä se siitä :)
Sinulla on sentään mies kotona tänä yönä. Minä istun koneella, bilemekko päällä ja korkkarit jalassa syöden 3 päivää vanhaa raejuustoa suoraan purkista. Taidan rypeä itsesäälissä tämän loppu yön. Paska ilta.
olen tuo aiemmin kirjoittanut yökerhoilija.. 59 taisi olla?
Muru on Neiti Aika?
Kuka helvetin neiti Aika??? Koittakaa selittää asiat kerralla niin että muutkin tajuaa!!
Mun virhe oli varmaan se, kun mä sanoin miehelle, että et vedä tänään sitten mitään (oli juhlimassa pari päivää sitten). Ehkä se jollain tapaa on epävarma, vaikka hän se varmaliikkeinen tässä onkin ollut. Mitään syytä epävarmuuteen ei kyllä ole, päinvastoin. Ihan varmasti hän on mun tuleva aviomieheni, kunhan nyt vähän oikkuilee. Mutta noin ei voi käyttäytyä enää. Ehkä sun pitäisi vaihtaa yövaatteille? Ja parempi raejuusto kuin oliivit, joita mun mieheni napsi purkista pienellä leikkelehaarukalla (niin rapisi miehisyys) :)
ap
ettei teidänkään ilta sujunut odotetusti. Miehesi on varmaan vielä epävarma asemastaan miehenäsi ja tulevana aviopuolisona (?). Luulisi ajan kuluessa oppivan luottamaan sinuun ja suhteeseenne. Varustaudu siis kärsivällisyydellä, kyllä se siitä :) Sinulla on sentään mies kotona tänä yönä. Minä istun koneella, bilemekko päällä ja korkkarit jalassa syöden 3 päivää vanhaa raejuustoa suoraan purkista. Taidan rypeä itsesäälissä tämän loppu yön. Paska ilta.
On vaikea olla vihainen miehelle, joka syö sokerihuurrettuja muroja :)
ap
miksi sun iltasi jäi kesken ja miksi seura jäi yökerhon ovelle?
ap
joista lähdettiin yhdessä jatkoille. Jurrissa mun mieheni on joskus niin MIES, kuten nytkin. Käski mm. mun pysyä näköpiirissä ja kehitti mustasukkaisuuskohtauksen, kun tapasimme yhteisen tutun (sanoi miehelle, että olet ehkä joskus päässyt painamaan mun naistani mutta turha kuvitella enää ikinä). Voi luoja, että mä häpesin. Todella tyylitöntä. En tajua, mikä sitä vaivasi. Kotiin lähdettiin mekin vähän kesken illan. Nyt se syö keittiössä.
ap
Sama täällä! Tulin juuri (siis jo nyt!) yökerhosta. Seura jäi ovensuulle. Suoraan sanoen v*tuttaa. Ei ollut onnistunut ilta. Odotin jtn paljon parempaa, sillä onhan siitä jo lähes toista kuukautta kun viimeksi pääsin juhlimaan tällä tavoin. Mitähän tässä keksisi kun ei nukutakkaan. Mites siellä?
vaivaa se että tietää että sinulla on ollut vilkas seksielämä, ja että tosiaan hänen kavereitaankin on löytynyt (ennen teitä, mutta kuitenkin) sängystäsi.
Valitettavasti saattaa olla miehelle kuitenkin kova paikka että kaverinsa tietävät millainen vaimo on sängyssä.
Niin, mun piti sulta, yökerhoilija kysyä, miksi sun iltasi jäi kesken ja miksi seura jäi yökerhon ovelle?
ap
Tähän en osaa vastata itsekään. Minulla on ollut juttua yhden työpiireistä tutut miehen kanssa, johon nyt törmäsin yössä ja ajateltiin yhdessä tuumin että olisi tultu minun asunnolle "lasilliselle" ja puhuttu lentoaikatauluista työmatkalle, joka meillä on tulossa Aasian suuntaan joulun jälkeen. Hieman ennen meille saapumista mies alkoi sitten empiä, että ei ehkä ole soveliasta päätyä minulle saakka. Hän on hieman reilu kuukausi sitten eronnut vaimostaan (siis eron astunut voimaan) ja heillä on pieniä lapsia. Luulen, että hän alkoi miettiä heitä tai jotain. Mene ja tiedä. Sinne kotiovelle mies kuitenkin jäi.
laittaa viesti, jossa joku "epäilee" tai väittää, että Muru ei ole todellinen henkilö, kun alkaa kaduttaa, että on kertonut liian arkaluonteisia asioita. Murun monessa ketjussa on käynyt näin, kun on tullut vähän laverreltua. Nyt esim. tämän bilehuumejutun jälkeen alkoi heti tulla näitä. Hän haluaa kirjoittaa tänne, mutta pelkää silti, mitä tunnistaminen toisi tullessaan.