Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Episiotomiahaavan paraneminen

Vierailija
28.09.2012 |

Haavan kohta on edelleen ajoittain arka, vaikka synnytyksestä on jo viisi kuukautta. Onko tämä normaalia ja onko muilla ollut tällaista? Tuleekohan se parantumaan koskaan kunnolla, vai jatkuuko noi tuntemuksen ikuisesti?

Epparin ompeli kätilöharjoittelija ja kokeneempi joutui paikkailla tämän jälkiä. Tapahtui siis salissa vielä tämä. Tulee mieleen, että onkohan siinä mennyt jotain pahasti mönkään. Eppari ei ollut suuri, vaan kuulemma "pienen pieni" ja kotona käynyt terveydenhoitaja sanoi, että hänen mielestään noin pientä oli turha ylipäätään tehdä. En ole uskaltanut yrittää yhdyntää mieheni kanssa tämän vuoksi, joten pistää vähän masentamaan.. Mikäli joskus vielä olen menossa synnyttämään, niin meinaan kyllä sanoa, että saa tehdä epparin vain viimeisessä hädässä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jälkitarkastuksessasi sanottiin, onhan sulla se jo ollut? Mulla oli jälkitarkastus 2,5kk synnytyksen jälkeen, ja silloin sanottiin, että vielä pari viikkoa voisi parannella ennen yhdyntää (mulla tulehtu yksi tikki). Sinuna menisin lääkäriin, jos sullakin on tulehdus? Mulla tulehdus tosin parani itsestään.

Vierailija
2/3 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapään toipuminen voi kestää jopa vuoden, mutta sen koko vuoden ajan toipumista tapahtuu, ei se varmaan tuommoiseksi lopuksi elämää jää!

Sulla on hormonitoiminta vielä aika nollassa ja sekin vaikuttaa alapään limakalvoihin ja kudosten joustavuuteen paljon. Kunhan oma hormonitoimintasi hiljalleen käynnistyy, paraneminen nopeutuu.

Hanki jotain öljyä (onkohan se ceralan vai ceridal mikä on tosi hyvä?) tai kokeilkaa yhdyntää liukkarin kanssa varovaisesti. Kyllä se siitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo aikaa sitten jälkitarkastuksessa ja silloin lääkäri sanoi, että hyvin on paikat parantuneet ja "ennallaan." Kerroin kyllä tästä vaivasta ja kertoili siihen jotain eri kerrosten paranemisesta jne, mutta mietin vain, että voiko se todellakin kestää näin kauan. En usko, että mistään tulehduksesta on kyse.

- AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi