Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Niin kypsä ryyppäävään mieheen.

Vierailija
28.09.2012 |

Ollaan oltu helvetin pitkään yhdessä. Juotu yhdessä enemmän ja vähemmän. Sitten tuli lapset ja koti ja kaikkee ja melkein jo erottiin vakavien asioiden takia mutta yhteen palattiin. Juominen koko ajan rinnalla. Ja se vituttaa mua eniten.

Nää asiat ei muutu millään, sen tajuan. Uskon hyvään mutta saan nokilleni, tajuan sen kyllä. Mutta haluan taistella suhteen puolesta. Niin minut on kasvatettu.

Vituttaa vaan nyt. Mies on kännissä, uhkailee ihan alituiseen avioerolla koska minä olen nalkuttava ärsyttävä nainen joka ei ymmärrä asioita (ja meillä molemmilla on äo 130). Mutta minä olen tyhmä. Nokittelen ja hallitsen, yritän olla perheen pää. No helvetti jos toinen kantaa vastuun silloin kun huvittaa niin on pakko pitää langat käsissä itse. Ja sitten niistä on vaikea luopua kun toinen yrittää tulla siihen rinnalle. Huh. Alkaa olemaan voimat loppu. Mutta tein myös päätöksen. Hän saa kantaa vastuun avioerosta JOS sellaisen päättää haluta. Minä kannan vastuun lapsista ja itsestäni. Hän saa haluta rahat ja mitä vaan. Minä pidän vain omistani kiinni. Ja ennen kaikkea itsestäni. Olen onneksi sen oppinut sen edellisen kriisin ansioista, minä olen tärkein. Lapsien äitinä.

Inhottaa uhkailu. Inhottaa juominen. Inhottaa egoilu. Inhottaa se että minä uskon vieläkin että asiat voi korjaantua. Fyysisesti paha olo, oksettaa suorastaan. Enkä jaksa enää edes itkeä vaan ennemmin nousee viha. Ja se on huono, viha ja rakkaus... sehän tiedetään - ovat lähellä toisiaan.

Miksi alkoholistin on niin vaikea nähdä oman toimintansa vaikutukset lähipiiriin? Ja että itsessä on myös vikaa? Että toinen kyllä katsoo myös peiliin ja yrittää parhaansa mukaan korjata omia virheitään?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja katso ilme

Vierailija
2/4 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ajattele häntä, ajattele itseäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kasvatuksessasi on ollut ratkaiseva virhe siinä, että sinut on opetettu taistelemaan oikeiden asioiden puolesta - mutta rajansa silläkin.

Sinä taistelet suhteenne jatkumisen puolesta, mutta samalla omaa miestäsi vastaan.

Mitä hyötyä siitä on? Lyö hanskat tiskiin sen suhteen osalta ja anna miehesi jatkaa valitsemallaan tiellä.

Lopeta nalkutus kerralla. Tee omat suunnitelmasi.

Sinun on nyt vaan tunnustettava totuus: olet tämän taistelun alkoholia vastaan hävinnyt, niin katkeralta kuin se tuntuukin.

Pelasta edes itsesi ja lapsesi.

Vierailija
4/4 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei varmasti muutu noin vain, jos ei ole aiemminkaan muuttunut. Ei ilmeisesti vaan pysty ajattelemaan loogisesti, kun päihderiippuvuus on vaikuttanut aivotoimintaan. Ei se enää itseään ohjaa, vaan se viinanhimo sitä miestä liikuttaa. Alkkoholistit ovat pohjimmilitaan äärimmäisen itsekkäitä. Ja eivät ikään kuin tajua mitä menettävät, kun pettävät luottamuksen puolisoaan ja perhettä kohtaan.

Minkä ikäisiä lapsia ja miten juominen vaikuttaa lapsiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan