Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatko miehen pitää hoitovapaata, jos haluaa?

Vierailija
27.09.2012 |

Itse olen pitänyt osan, ja vaimo osan. Hyvin toimi.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olisi suotava haluta, kun kerran lapsenkin halusi.

Vierailija
2/19 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies jäämässä kohta vanhempainvapaalle ja minä palaan töihin, loistava ratkaisu meille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta jälkeen kehui aikaa elämänsä parhaaksi.

Oli siis puoli vuotta kotona 2-vuotiaan kanssa.

Vierailija
4/19 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole meillä mahdollista kun minulla ei ole työpaikkaa minne palata. Muuten voisin harkita nimittäin meillä mies jaksaisi paljon paremmin kotona olemista ja lasten kanssa puuhailua.

Edellisen lapsen kohdatta yritin etsiä töitä että mies saisi jäädä hoitovapaalle mutta mitään ei löytynyt.

Mies jäisi kyllä mielellään.

Vierailija
5/19 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mies ei halunnut, kun tajusi, mitä kaikkea muuta kuin leikkipuistossa käymistä se hoitovapaa olisi ollut. Kokeili 2 vko verran ja sanoi, että ei kiitos, uupui kokonaan pyykkien, tiskien, ainaisen ruuanlaiton ja leikkimisen alle.

Vierailija
6/19 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin palasin työelämään ja mies nyt hoitovapaalla kotona. Meinas olla jopa 1,5 vuotta! Hän ei halunnut 10 v päästä harmitella että ei ehtinyt viettää lasten kanssa aikaa kun ne oli pieniä....Olen todella ylpeä hänen päätöksestä ja itsellekin työhön paluu on ollut tämän vuoksi helppoa.

Vierailija
7/19 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkani on noin kolminkertainen verrattuna miehen palkkaan.

Vierailija
8/19 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mies ei halunnut, kun tajusi, mitä kaikkea muuta kuin leikkipuistossa käymistä se hoitovapaa olisi ollut. Kokeili 2 vko verran ja sanoi, että ei kiitos, uupui kokonaan pyykkien, tiskien, ainaisen ruuanlaiton ja leikkimisen alle.

Totta kai eka 2 viikkoa on oudokseltaan aika epätoivoista. Mutta myöhemmin alkaa tulla aika mahtava olo että heh, tämähän sujuu!

ap

Vierailija
9/19 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kumpa mies voiskin pitää hoitovapaata. Hällä on kolme kertaa paremmat tulot, joten ei todellakaan jää hoitovapaalle.

Vierailija
10/19 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai antaisin, ei ole ihan vielä ajankohtaista. Mutta epäilen, että hän ei ole kiinnostunut. Palkkakin on kyllä tuplat mun palkastani, että tiedä sitten miten homma käytännössä toimisi. Mutta kyllä esim sellainen puoli vuotta tai vuosi mielestäni menisi vähemmilläkin tuloilla, että mies ja lapsi saisivat luotua omaa suhdettaan ja mieskin ymmärtäisi, mitä oikeasti vaatii kokonaisvaltainen lapsen ja kodin hoito.

Vierailija
11/19 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisi jäädä hoitovapaalle, mutta asia on vielä mietinnässä, koska hänen palkkansa on niin paljon omaani parempi. Ehkä vuorotteluvapaana voisi harkita.

Vierailija
12/19 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin päivät muualla. Olin jo hakenut itselleni hoitovapaata siihen perään, mutta tarkoituksena oli, että mies olisi ollut vähintään 6 kk hoitovapaalla vähän myöhemmin.

Enkä oikein ymmärrä, että miten niin oudokseltaan, yhteinen kotihan tämä on ja yhteinen lapsi. Enemmään miestä ahdisti se, että samat rutiinit pyöri päivästä toiseen kuin se, että oli lapsen kanssa. Tiskikone ja pyykkikone eivät ole miehelle outoja, outoa oli vain se, että niiden käyttö siirtyi hänen vastuulleen. Oli kuulemma tylsää, kun joka päivä piti tyhjentää tiskikone.

Vierailija
13/19 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli talven hoitovapaalla kolmen alle 5v ikäisen lapsen kanssa ja olisi halunnut jatkaa, mutta oma äitiyslomani alkoi joten vaihdoimme sitten paikkoja, minä jäin taas kotiin.

Vierailija
14/19 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin päivät muualla. Olin jo hakenut itselleni hoitovapaata siihen perään, mutta tarkoituksena oli, että mies olisi ollut vähintään 6 kk hoitovapaalla vähän myöhemmin. Enkä oikein ymmärrä, että miten niin oudokseltaan, yhteinen kotihan tämä on ja yhteinen lapsi. Enemmään miestä ahdisti se, että samat rutiinit pyöri päivästä toiseen kuin se, että oli lapsen kanssa. Tiskikone ja pyykkikone eivät ole miehelle outoja, outoa oli vain se, että niiden käyttö siirtyi hänen vastuulleen. Oli kuulemma tylsää, kun joka päivä piti tyhjentää tiskikone.

tarkoitan juuri sitä että aluksi saattaa ahdistaa, että samat rutiinit pyörii päivästä toiseen.

Ja se, että on yksin vastuussa, kun on yhtä aikaa kakka vaipassa, oksennus lattialla, ja lihapullakastike hellalla.

Siis 2 viikkoa on liian lyhyt aika, että ehtii tottua ja oikeasti ymmärtää, että MINÄ olen nyt tästä ruljanssista vastuussa, ja se on hienoa, että pystyn tämän hyvin hoitamaan.

Vierailija
15/19 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pitänyt osan, ja vaimo osan. Hyvin toimi.

En kun sillä on työ ja mulla ei.

Vierailija
16/19 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran tällainen huvittava "annatko miehesi x" -ketju :D

hyvä kaikkivaltiaat mammat

Vierailija
17/19 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei vaan taitaisi edelleenkään haluta, jos vaikka vielä saataisiinkin lapsi. Se sanoo ettei voi olla pois työstään niin pitkää aikaa, mutta eihän se totta ole.

Meillä sikäli harvinainen tilanne, että miehen kotiin jäänti tarkoittaisi sitä, että oltaisiin kummatkin kotosalla. Olen itse perhehoitaja.

Vierailija
18/19 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies piti reilun vuoden, mä vähän pitempään.

Sairasta, jos toinen ei "anna" pitää hoitovapaata.

Tosin mun täytyy myöntää, että olin niin kiinni esikoisessa, etten olisi milään pystynyt menemään töihin ennen kuin lapsi oli 1.5v - onneksi miehelle sopi "odottaa vuoroaan" ja olikin sitten lapsen kanssa n. 1v2kk, mä sitten vielä muutaman kuukauden tuohon päälle.

Vierailija
19/19 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kumpa mies voiskin pitää hoitovapaata. Hällä on kolme kertaa paremmat tulot, joten ei todellakaan jää hoitovapaalle.

Mun hoitovapaa vuosi maksoi meille noin 60000 euroa palkan menetyksinä ja sekin teki tiukkaa. Jos mies olisi jäänyt hoitovapaalle olisi pitänyt tehdä aika suuria muutoksia elämässä ja elintasossa.

Meillä toi vuorotteluvapaakaan ei ole realistinen vaihtoehto uran kannalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan