Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko taksilla lähteä synnytysairaalaan??

Vierailija
27.09.2012 |

Tälläinen voi siis tulla kyseeseen vaikka oma auto onkin.Ottaako kusk vastaan synnärille menevää asiakasta,varsinkin jos liruttelisi lapsivettä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mut otti ja vedet oli menny

Vierailija
2/21 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyynel, mikä aloitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta kai ne kyytiin ottaa, jos nyt et jo huuda ja kilju linkkuveitsiasennossa.

Vierailija
4/21 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sitä ambulanssikin olemassa.Viimeksi mentiin omalla autolla synnärille ja paareilla sairaalan olevalta ponnistamaan.Saatan siis olla hieman "hidas"lähtemään.

AP

Vierailija
5/21 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ambulanssi ei ole taksi. Joten jos on kykenevä taksiin, ei ole tarvetta SAIRAANKULJETUKSEEN!

Vierailija
6/21 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ole seutulippuunkaan varaa.

Vierailija
7/21 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taksilla. Harva jaksaa mennä siinä tilanteessa julkisilla, vaikka kaveri meni kyllä bussilla :) Ambulanssi on hätätilanteita varten. Synnärille meno on harvoin sellainen.

Pyyhe alle, jos vettä tulee.

Vierailija
8/21 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarve ponnistaa niin että "osaakohan" se taksikuski sitten ajaa mahd.nopeasti sinne synnärille ja mitenköhän se siinä reagoi mun huohotuksiin,mietityttää vaan.

Toivon kyllä että osaan tällä kertaa suunnata ajoissa kohti synnäriä niin pääsee omalla autolla menemään.

ap

Vierailija
9/21 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarve ponnistaa niin että "osaakohan" se taksikuski sitten ajaa mahd.nopeasti sinne synnärille ja mitenköhän se siinä reagoi mun huohotuksiin,mietityttää vaan.

Toivon kyllä että osaan tällä kertaa suunnata ajoissa kohti synnäriä niin pääsee omalla autolla menemään.

ap

ajaa maisemareittiä sinne synnärille ja alkaa vielä monotonisella oppaan äänellä selostamaan että 'hyvät matkustajat aivan hetken kuluttua oikealla avautuu näkymä eduskuntataloon, joka on rakennettu...' niin ja sitten se varmaan närkästyneenä sanoo, että ne joita ei opastus kiinnosta vois silti olla huohottamatta ja puuskuttamatta.

Vierailija
10/21 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää vitsi! Me asutaan Helsingin kantakaupungissa kuten aika moni muukin, eikä meillä ole omaa autoa kuten ei aika monella muullakaan kantakaupungissa asuvalla. Millä nää kaikki menee synnyttään, lanssiko kaikille pitäis tilata (niillä ehkä on ihan tarpeeksi niitä oikeitakin ajoja) vai bussilla? :D Ei kyllä mä tilasin taksin ja suorinta reittiä synnärille pyyhe pepun alla, ihan kun oltais omallakin autolla menty.

Vierailija
11/21 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytysvalmennuksessa ihan suositeltiin tulemaan taksilla siksi, että parkkipaikkoja ei ole useinkaan tarpeeksi just sillä hetkellä kun on oikeesti kiire.

Vierailija
12/21 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ambulanssi ei ole taksi. Joten jos on kykenevä taksiin, ei ole tarvetta SAIRAANKULJETUKSEEN!

Mä olin ihan kykenevä juttelemaan normaalisti ja käppäilemään synnytyssaliinkin, eikä hoitsutkaan tajunnu että synnytän NYT enkä joskus. Vartti vaakatasoon pääsystä ja vauva oli kainalossa. Kyllä siinä taksikuskilla ois ihmettelemistä kun takapenkille täräyttäs tulemaan... Meiltä kestää nääs puoli tuntia autolla sairaalaan. No, sainkin ohjeeksi, että jos vielä teen lapsen, otan ambulanssin.

Vierailija
13/21 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin ihan kykenevä juttelemaan normaalisti ja käppäilemään synnytyssaliinkin, eikä hoitsutkaan tajunnu että synnytän NYT enkä joskus. Vartti vaakatasoon pääsystä ja vauva oli kainalossa. Kyllä siinä taksikuskilla ois ihmettelemistä kun takapenkille täräyttäs tulemaan... Meiltä kestää nääs puoli tuntia autolla sairaalaan. No, sainkin ohjeeksi, että jos vielä teen lapsen, otan ambulanssin.

Kuopus syntyi samantien ku päästiin ovesta sisälle. Ihan itse kävelin synnytyssaliin ja inahdustakaan en päästänyt ennen ponnistamista. Meiltä tunnin matka sairaalaan, joten ens kerralla lanssi tai ainakin paikalliseen ensiapuun arvioitavaksi, uskaltaako lähteä omalla.

Vierailija
14/21 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makasin kippurassa takapenkillä ja uikutin. Taksikuski ajoi kyllä tosi lujaa. Piti väliin aina rauhoitella, että en mä tähän synnytä...

Vierailija
15/21 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaipassahan on kalvo, joka estää sitä penkkiä kasttumasta. Mä käytin pientä vaippaa, jokla tuli äitiyspakkauslaatikossa:-). Ja ihan hyvä oli, vaippa oli sangen täynnä sairaalaan päsätyämme. Kätilö sanoi että hieno juttu, voioll avrama etä lapsivesi on tullut:-9

Vierailija
16/21 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaipassahan on kalvo, joka estää sitä penkkiä kasttumasta. Mä käytin pientä vaippaa, jokla tuli äitiyspakkauslaatikossa:-). Ja ihan hyvä oli, vaippa oli sangen täynnä sairaalaan päsätyämme. Kätilö sanoi että hieno juttu, voi olla varma etä lapsivesi on tullut:-)

Vierailija
17/21 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajelin taksia kymmenisen vuotta sitten Helsingissä, ja ainakin minun taksiini myös synnärille menevät asiakkaat olivat tervetulleita. Taksin penkeissä oli helposti puhdistettavat kenonahkapäälliset (oikeasti siellä alla oli peruskangasverhoilu).

Jos asiakas taksia tilatessaan kertoo taksikeskukselle, että on menossa esim. Stadissa kiireesti naistenklinikalle tai kättärille, niin taksikuski saa siitä tiedon auton datalaitteelle ja voi mielessään miettiä parhaan reitin jo etukäteen.

Itse ajoin jalkakäytävälle odottamaan asiakasta, jotta hänellä on rapusta lyhyt ja helppo nousu autoon. Olin jo valmiiksi auton ulkopuolella avaamassa ovea ja kysyin, haluaako asiakas etu- vai takapenkille.

Sitten ajoin kohteeseen ripeästi, mutta pehmeästi, eli mutkissa, töyssyissä ja liikennevaloissa tein nopeuden muutokset rauhallisesti. Synnäriä lähestyttäessä aloitin maksutapahtuman jo ennen kuin auto oli pysähtynyt, jotta tuleva isä saattoi maksaa ilman viivytyksiä.

Tämä on oma kokemukseni, mutta taksissahan aina kuljettaja vaikuttaa palvelualttiuteen ja erilaisiin tilanteisiin reagoimiseen, joten yleispätevää vastausta ei voi antaa.

Mutta rohkeasti taksilla vaan!

Vierailija
18/21 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajelin taksia kymmenisen vuotta sitten Helsingissä, ja ainakin minun taksiini myös synnärille menevät asiakkaat olivat tervetulleita. Taksin penkeissä oli helposti puhdistettavat kenonahkapäälliset (oikeasti siellä alla oli peruskangasverhoilu).

Jos asiakas taksia tilatessaan kertoo taksikeskukselle, että on menossa esim. Stadissa kiireesti naistenklinikalle tai kättärille, niin taksikuski saa siitä tiedon auton datalaitteelle ja voi mielessään miettiä parhaan reitin jo etukäteen.

Itse ajoin jalkakäytävälle odottamaan asiakasta, jotta hänellä on rapusta lyhyt ja helppo nousu autoon. Olin jo valmiiksi auton ulkopuolella avaamassa ovea ja kysyin, haluaako asiakas etu- vai takapenkille.

Sitten ajoin kohteeseen ripeästi, mutta pehmeästi, eli mutkissa, töyssyissä ja liikennevaloissa tein nopeuden muutokset rauhallisesti. Synnäriä lähestyttäessä aloitin maksutapahtuman jo ennen kuin auto oli pysähtynyt, jotta tuleva isä saattoi maksaa ilman viivytyksiä.

Tämä on oma kokemukseni, mutta taksissahan aina kuljettaja vaikuttaa palvelualttiuteen ja erilaisiin tilanteisiin reagoimiseen, joten yleispätevää vastausta ei voi antaa.

Mutta rohkeasti taksilla vaan!

Vierailija
19/21 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä autottomat ja ajokortittomat (niinkuin me) muuten menisi? Bussilla, ratikalla, metrolla vai kävellen? (Käyhän sekin tietysti.)

Vierailija
20/21 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa ottaa kuitti ja hakea kelalta korvaukset, jos on pitkä taksimatka :) Omavastuu on joku 9-10 euroa muistaakseni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän