Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ketään, jolla vitiligoa?

Vierailija
26.09.2012 |

Meillä lapsella ilmeisesti sitä, ihotautilääkärillä käytiin ja ainakin hän epäili vahvasti. Vielä melko lievää, muutama pieni valkoinen läntti. Nyt vaan kummasti yritän syynätä ohikulkijoita, mutta kellää en ole huomannut, vaikka pitäisi olla 'suht' yleistäkin (tai no, yksi sadasta, mutta luulisi, että joskus tulisi vastaan... )

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sain kyllä paniikkia pintaa, mutta suurin osa kuvista mitä netistä löytyykin näyttää olevan kun kyseessä musta-/tummaihoinen ihminen. Silloin näyttääkin aikamoisen rajulta. Ajattelin, että yritän vaan suojata lapsen ihon aina hyvin auringossa, eipähän kontrastitkaan tulee niin suuresti silloin esille eikä taida kukaan muu edes huomata kuin me vanhemmat... ap.

Vierailija
22/44 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi ihan vaan alavatsan seudulla, joten melkein aina se on peitetty jonkun vaatteen alle, ei siis näy eikä altistu auringolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut ehkäpä löyty sellainen kumppani joka ei välitä

Vierailija
24/44 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysi kysyy:

Miten te kerroitte kumppanille tosta?

Itsellä vitiligo niin paha, että pitäisi kumppanin olla umpisokea, jos ei näitä läikkiä näkisi!

Vierailija
25/44 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus rintakehään jos olen ottanut paljon aurinkoa tai ollut solariumissa. Toisaalta ne pilkut häviävät kun en ota aurinkoa. Onko tämä sitten lievää vitiligoa tai vitiligon alkua?

Vierailija
26/44 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysi kysyy:

Miten te kerroitte kumppanille tosta?

Itsellä vitiligo niin paha, että pitäisi kumppanin olla umpisokea, jos ei näitä läikkiä näkisi!

Vierailija
27/44 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntele Paulaa, kun kertoo vitilogosta

http://www.terveydentukipilarit.fi/radio-ohjelma/mediasali/

26.01.14
Osa 1/1 (24:49)

Vierailija
28/44 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla aika laajalti, mm. kasvoissa on ihan selkeät isojen laikkujen värierot. Ei näytä omasta mielestäni pahalta mutta varmaan herättää kummastusta niissä ketkä ei tiedä mistä on kysymys.

Vierailija
29/44 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan kauan kestäisi meikata silmänympärykset, suun ympärys, kädet ranteista sormien suuntaan (en voi käyttää töissäni sisällä käsineitä), niska, puolet kaulasta, osa korvista peitevoiteella - joka aamu.

Vierailija
30/44 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.dailymail.co.uk/health/article-179661/Yvette-battle-vitiligo…

Hänellä vaan levinnyt niin pitkälle, että ihan koko iho on valkoinen. Ilmeisesti ollut vaikeampaa nuorena, kun oli läiskikäs, kun oma iho ollut aika tumma.

Vierailija
31/44 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella vitiligoa oli käsissä, ja tästä johtui se, että jumppatunneilla tai jossain muussa leikissä kukaan ei halunnut olla minun parini = koskettaa läikällistä kättä.

Yritin pitää käsineitä mahdollisimman paljon, jotta läikät eivät näkyisi (siis etten ruskettuisi), mutta väkisinkin uimareissujen aikana ja muussa kesätouhussa sitä ruskettumista ei vain voi estää, ja "lehmäläikät" tulevat näkyviin.

Lapsena vitiligo oli mulle ongelma, nyt vanhana ei enää jaksa edes harmitella asiaa.

Vierailija
32/44 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa kainalossa ja nivusissa enemmänkin, ensimmäiset värittömät 'täplät' tulivat alakouluiässä, mutta hyvin hitaasti on laajentunut enemmänkkin ollut stabiili vuosikausia.

Vierailija
33/44 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin lapsella nuo pienet läikät nimenomaan kädenselässä. Ilmeisesti aika vaikeaa ennustaa, miten laajalle lähtee leviämään ja miten vauhdilla, mutta kyllä se on pelottanut mua äitinä, että tulee kiusaamista tms. asiasta koulussa myöhemmin. Hyvä kuulla, että nyt oot asian kanssa tullut sinut.

ap.

Vierailija
34/44 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap.

Vierailija
35/44 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran, jolla oli. Nyt on jo edesmennyt.

Vierailija
36/44 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vitiligopotilaita on luultu spitaalisiksi. Spitaali tai lepra kai voi alkaa vaaleasta läikästä myös?

Vierailija
37/44 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luokkaretket ja rippileiri jäävät välistä. koulun uintiin pitää "sairastua".

meilläkin lapsella nuo pienet läikät nimenomaan kädenselässä. Ilmeisesti aika vaikeaa ennustaa, miten laajalle lähtee leviämään ja miten vauhdilla, mutta kyllä se on pelottanut mua äitinä, että tulee kiusaamista tms. asiasta koulussa myöhemmin. Hyvä kuulla, että nyt oot asian kanssa tullut sinut.

ap.

Vierailija
38/44 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellni oli jo lapsena atooppine iho ja etenkin käsissä ihottumaa, eikä minuun haluttu koskea, kun olin "ruttokäsi". Toisaalta luokkakaverillani oli merkittävä poikkeama, joka vaikutti ulkonäköön, mutta häntä ei ikäänkuin yhteisellä päätöksellä koskaan ikinä kiusattu.

ap.

Vierailija
39/44 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdella siskonlapsella, enollani, enon pojalla, enon tyttären kahdella lapsella...

Vitiligo ei tartu, se ei satu, se ei haittaa normaalielämässä. Pitää vain suojata itsensä auringossa, muuten siitä ei ole ongelmia.

Vierailija
40/44 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läikkiä on kasvoissa, käsivarsissa, joka puolella. En tosin ennen tätä ketjua tiennyt tuon vaivan nimeä, enkä itse asiassa juurikaan ajatellut että hänellä joku "vaiva" on. Toki olin huomannut läikät mutta jotenkin en ajatellut niistä sen enempää. Joka päivä oppii jotain uutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi