Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meilä: Anoppi tekee synttärikakun ja muutakin tarjottavaa. Muilla samanlailla????

Vierailija
26.09.2012 |

Toi toinen ketju kirvotti kirjottaan. Mulla on ihana anoppi, joka tekee melkein aina lasten synttäreille niin tätytekakun kuin muutakin tarjottavaa. Sattuu oleen vieläpä himpskatin hyvä leipuri.

Jos toinen viitsii, miksi en ottaisi apua vastaan? Oon iältäni jo vähän vanhempia ja osaan nauttia avusta sillon kun sitä tarjotaan. Mikä sen ihanampaa jos joku tarjotuuu auttaan.

aikaisempi "avoanoppi" olikin välillä melkein tungettelava. hän tulla tupsahti ja vaihtoi verhot, toi huonekaluja ja vastaavaa. mutta ei sekään mitään, annoin hänen huseerata. Elämässä on paljon muutakin kuin nipottaa turhista.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, mä vaan synnyttäisin ja anoppi hoitais muun?? Juu ei, ei ja ei!

....(liiba laabaaa)....

Ei meillä, ei äitinikään niin tehnyt,leipoi vaikka keskellä yötä jos ei muuten kerkeä,niin teen minäkin.

....(tässä kohtaaakin vaan liiba laabaa(.....

:D

REPS

Vierailija
22/27 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan lapsuudesta, kuinka joulun alla äiti valvoi myöhään tehdessään meille lapsille mukavaa joulua. Uuni kävi monta tuntia iltaisin, kun äiti leipoi ja paistoi töiden jälkeen. Kyllä muo hävettäis myöntää synttäreillä yms. kun joku kehuu kakkua: "Ei oo mun tekemää, anoppi vääns kun en osaa"

anoppi eikä oma äiti astu mun keittiöön! Perinteitä kunnioittaen väännän vaikka hiki hatussa keskellä yötä joulua lapsilleni, kuin astuisin valmiiseen pöytään :)

syykin varmaan selvä, kokki kun olen :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjatkin puolestasi ja paketoi ne? En ikinä kehtais käyttää vanhaa anoppiani hyväkseni, vaikka kuinka hyvä leipuri olisi.

Vierailija
24/27 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä anoppi kyselee etukäteen, että voiko leipoa jotain, ja leipoo jos pyydän. Itse teen kakun ja jonkin piiraan, mutta kyllä siihen kahvipöytään aina jotain herkkua anopiltakin mahtuu. :)

Vierailija
25/27 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että leipomaan tms. tarjoutuva anoppi olisi joko ihana tai kamala tai että leipomuksista ihastuva/vihastuva miniä olisi mukava tai itsekäs hemmoteltu typerys.

Jotkut anopit näet leipovat ja muutenkin auttavat, koska heistä on mukavaa niin tehdä. Toiset taas saattavat auttaa vain päästäkseen näpäyttämään miniäänsä tyyliin "leivoin koska sinä kädetön et osaa". Toisille miniöille apu on mieluisaa. Toiset taas tekevat asiat mieluummin itse omalla tavallaan.

Yritän tässä nyt siis vaan sanoa, että syitä siihen miten itse kukin kokee auttamisen ja avuntarjoamisen on monia. Eli ei tuosta kuumasta puheenaiheesta, synttärikakusta, kieltäytyminen nyt automaattisesti tee kenestäkään kiittämätöntä nirsominiää. Kuten ei sen kakun leipomiseen tarjoutuminen tee yhdestäkään anopista automaattisesti miniää lyttäävää pahista.

Nimenomaan näin.

Vierailija
26/27 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nuori ja leipomuksiani kehutaan kovasti, anoppikin on pyytänyt muutamaan juhlaan minua väsäämään mm. voileipäkakut.

Lapseni ristiäisiin tein tarjoiltavat itse ja niin aion jatkossakin tehdä. Tein myös lapseni syntymäpäiville, miehen syntymäpäiville ja leivon muutenkin kun aineksia löytyy.

Vierailija
27/27 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen tehnyt itse, kun äiti ei ole töidensä vuoksi ehtinyt/pystynyt. Mutta pääsääntöisesti äitini siis tekee niin lasten synttärikakut kuin muihinkin juhliin kakut.

Itse tykkään enemmän leipoa suolaisia juttuja, en ole yhtään hyvä kakuntekijä. Toki siinäkin kehittyisi, kun tekisi. Mutta kun äitini tykkää tehdä ja koristella kakkuja, aloittaa aina ajoissa lasten kanssa miettimään, millainen kakku tänä vuonna. Se on lapsillekin kivaa, kun on tällainen oma juttu mummon kanssa. Kun kakkua kehutaan synttäreillä, kerron ylpeänä sen olevan mummon tekemä.

En ole tiennyt tämän asian olevan väärin ja pahemman luokan ongelma ennen av-palstan lukemista...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi