Näin lapseni opettajan umpijurrissa viikonloppuna
Eli, näin siis yläkoululaisen lapseni opettajan festareilla kaatokännissä. Juuri ja juuri pysyi pystyssä. Erittäin vastenmielinen näky.
Mietin voisiko tuosta raportoida esihenkilölle? Mitä mieltä muut?
Kommentit (23)
Mikäpä olikaan siis tämä rikkomus, josta ajattelit esihenkilölle raportoida?
Onko opettaja täysi-ikäinen? Oliko jurrissa työaikana?
Opettaja vastaa:
Itse en juo, mutta ihmettelen yhä vahvassa olevaa kansankynttilä-ajattelutapaa. Opettajat ovat ihmisiä, joskus ovat kaatokännissä festareilla. Kuten muutkin ihmiset.
Kyllähän se vaan nyt niin on, että opettaja - ja jopa pappi! - saa olla niin kännissä kuin haluaa vapaa-ajallaan. Asiallistahan se ei välttämättä ole, mutta ei myöskään rangaistavaa.
Yksityiselämä on sallittu kaikissa ammateissa.
Meidän naapuri on meidän lapsen opettaja. Puoliso konttasi sen kanssa kaato kännissä lähi baarista kotinurkille.
Opettajalla on tässä pari viikkoa aikaa selvitä ennen koulujen alkua. Raportoi rehtorille mikäli on kännissä työajalla.
Esihenkilö ei puutu siihen, mitä ihmiset vapaa-ajallaan tekevät. Kaipaisiko aloittaja omaa esihenkilöä hengittämään niskaan vapaa-aikanaan?
Järkevät ihmiset eivät itseään kaatokänniin juo. Huolestuttavaa...
Nyt on lama, joten se opettaja on luultavasti kesät lomautettuna eli sen kesätekemiset ei kuulu koululle millään tavalla. Ja vielä vähemmän jonkun lapsen suurisuiselle palstamammalle.
Mene toki vouhkaamaan ja tekemään itsesi pelleksi, sitten se esihenkilökin tietää kenen lapsen vanhempi on kyseessä :D
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se vaan nyt niin on, että opettaja - ja jopa pappi! - saa olla niin kännissä kuin haluaa vapaa-ajallaan. Asiallistahan se ei välttämättä ole, mutta ei myöskään rangaistavaa.
Jopa kirurgit saa kontata kännissä katuojissa ja tulla maanantaina viinalle haisten leikkaussaliin. Kukaan ei puutu.
Vierailija kirjoitti:
Opettaja vastaa:
Itse en juo, mutta ihmettelen yhä vahvassa olevaa kansankynttilä-ajattelutapaa. Opettajat ovat ihmisiä, joskus ovat kaatokännissä festareilla. Kuten muutkin ihmiset.
Tämä on aivan ok ja täysin selvää 98 %:lle oppilaiden vanhemmista.
Olen itse yläkoulun opettaja ja olin viime kesänä samanlaisessa kaatokännissä festareilla. Törmäsin useampaan oppilaaseen ja kyllä tuo kieltämättä oli itsestäkin inhottava tunne. Ja jutut kyllä lähtivät nopeasti pienessä koulussamme kiertämään eikä se nyt kyllä hauskaa ole. Lisäksi tietysti nykypäivänä on mahdollisuus päätyä meemiksi, kun oppilaat voivat ihan hyvin kuvata vaikka videolle sitä ördäämistä.
Olisi pitänyt enemmin tehdä lasu niistä lapsista, joiden äiti hilluu festareilla.
Rippileirillä pappi tuli ulos tyttöjen mökistä ja kyllä
papin kulli oli kiiltävä, siinä ilta auringon kajossa.
T.Jamppa
Vierailija kirjoitti:
Meidän naapuri on meidän lapsen opettaja. Puoliso konttasi sen kanssa kaato kännissä lähi baarista kotinurkille.
Sun puolisoko?
Niillä oli varmaan hauska ilta.
Ja ehkä ei niin yhtä hauska seuraava aamu.
Eikä kuulu vaikka ei olisi lomautettuna. Opettaja saa olla kännissä vaikka ensimmäisestä lomapäivästä viimeiseen kunhan muistaa tulla selvinpäin töihin.
Ilmoita uutinen ainakin Seiskaan ja iltapaskaan.
Eihän se ole kiellettyä. Teet itsestäsi naurettavan jos alat asiasta vouhkaamaan.