Tutkija: Pojat pitäisi aina antaa isälle erotilanteessa
Olen ihan samaa mieltä. Monessa tapauksessa myös tytöt, isän malli on vaan kehityksen kannalta jostain syystä tärkeämpi kuin äidin.
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2012/09/1623421/laake-syrjayty…
Kommentit (75)
Kyllä tuossa painotettiin sitäkin että erotilassa lapsi menee vaikka alkoholisoituneelle naiselle.
Minusta vanhempien kuntoja pitäisi ottaa huomioon entistä enempi mutta silti huomioida että lapselle ei vaan riitä 4 yötä kuukaudessa toisen, tasapuolisen vanhemman kanssa. Koska tämä kaikki yhtälailla tekee lapsen elämästä turvatonta. Elämä on liian kovalla kaipuudella ja surulla ryyditettyä.
41
Mutta miksi eroon päädytään? Aika usein siksi, että mies ei ole isän paikkaa täyttänyt, nainen on jäänyt yksin tai on henkisesti/fyysisesti alistettu ja pahoinpidelty. Juuri tällaista eroprosessia seuraan läheltä, missä isä vaatii tapaamisoikeuksiaan, mutta sovittuina päivinä "sairastuu" tai tekee muuten vaan oharit. Ja kaiken aikaa mustamaalaa lähivanhempaa kun lapsia saa pitää. Ja lisäksi marisee että äiti vieraannuttaa lapset, vaikka on aivan itse vieraannuttanut heidät itsestään uhkaavalla ja sekavalla käytöksellään.
Siis mitä? Ihan yhtä järkevä väite kuin väittää, että aika usein eroon päädytään sen takia kun lapsen äiti menee ja makaa neekerin kanssa kun vittu on synnytyksessä levinnyt.
Minua kylmää se että erossa lapsi laitetaan toisen luo ja puhutaan hänen parhaastaan, kun oikeasti lapsi kaipaa niitä molempia vanhempiaan. Vaikka nämä olisivat kurjiakin vanhempina niin he ovat silti vanhempia.
Mukaanlukien lehtijuttu, mistä koko ketju sai alkunsa.
Minua kylmää se että erossa lapsi laitetaan toisen luo ja puhutaan hänen parhaastaan, kun oikeasti lapsi kaipaa niitä molempia vanhempiaan. Vaikka nämä olisivat kurjiakin vanhempina niin he ovat silti vanhempia.
Mukaanlukien lehtijuttu, mistä koko ketju sai alkunsa.
epävakaan ja pelottavan isän läsnäolo on parempi lapselle kuin ei ollenkaan isää...?!
erot jäisivät ottamatta jos lapset menisivät automaattisesti miehelle sitten?
päätös hänen yksinhuoltajuudestaan oli viisas teko! Mielestäni Touko pitäisi valjastaa Isien etuja ajavan järjestön maskotiksi.
joku kertoa miksi poikalapsi pitäisi antaa äidilleen lähtökohtaisesti tilanteessa jossa lapsella on ikää useita vuosia ja vanhemmat ovat kasvattaneet ja hoitaneet lasta yhtä paljon (pl. imetys vauvana)?
vain ja ainoastaan tytär. .että olisko pitänyt laittaa poika isän mukaan???
erot jäisivät ottamatta jos lapset menisivät automaattisesti miehelle sitten?
siinä vaiheessa kun lapsiperhearki vie leijonanosan omasta vapaa-ajasta ja huvittelusta. Näin siis miehen iästä ja parisuhteen kestosta huolimatta. Jos Hannuniemi saa miehet ryhdistäytymään niin sehän on ainoastaan valtavan positiivinen juttu!
nainen vähentäisi pettämistään jos lapset voisi yhtä suurella todennäköisyydellä päätyä isälleen?
Moniko mies vähentäisi pettämistään tai vastaavaa ja erot jäisivät ottamatta jos lapset menisivät automaattisesti miehelle sitten?
Osaatko itse perustella miksi juuri äiti pitäisi tempaista ulos pojan elämästä jos hän on osallistunut tasan yhtä paljon lapsen kasvatukseen?
t: kahden pojan yh-isä
kanssa samaa mieltä. Olen nimittäin myös luonnehäiriöisen miehen poika ja elämäni oman isäni kanssa oli yhtä helvettiä. Olisi ollut katastrofi jäädä isän kanssa kahden vanhempien erotessa.
t. yh-isä vaan ei fanaattinen miesaktivisti
Ei kai ollut tarkoitus että lykätänä isälle vaikka tällä ei olisi sairauden tmv mahdollisuus huolehtia lapsista
t: kahden pojan yh-isä
kanssa samaa mieltä. Olen nimittäin myös luonnehäiriöisen miehen poika ja elämäni oman isäni kanssa oli yhtä helvettiä. Olisi ollut katastrofi jäädä isän kanssa kahden vanhempien erotessa. t. yh-isä vaan ei fanaattinen miesaktivisti
Veljeni poikain kaipaa koko ajan isälleen, mutta joutuu asumaan äitinsä kanssa,
Miksei poika saa olla enempi isän luona? Äitinä ottaisin ilomielin vastaan enemmän vapaa-aikaa.
Eli se että äiti ei anna tavata lapsia. Todella moni äiti tekee kaikkensa että isä ei saa olla missään tekemisissä lapsen kanssa. Mutta kuitenkin elatusapu kelpaa. Tämä nykyinen systeemi on todella surkea.
meidän poikaa olisi voinut "antaa" isälle koska oli kyllä niin kiinni äidissä ensimmäiset 10v. vaikka kuinka olisi isin kanssa puuhaillut jalkkis/ kalastus ym ym juttuja.
Tytär on taas mennä viipottanut jo pienestä pitäen eikä ole paljoa mamissa "roikkunut".
Osaatko itse perustella miksi juuri äiti pitäisi tempaista ulos pojan elämästä jos hän on osallistunut tasan yhtä paljon lapsen kasvatukseen?
Vaikka mies olisi elättänyt lapsen ja äidin. Hoitanut lasta yhtä paljon niin lopputulos on aina sama: lapset äidille, isälle järjettömät elatusmaksut(jotka käytännössä elättää myös äidin), miehelle oikeus tavata lapsi vain kerta kuussa, äiti haukkuu lapsille ja viranomaisille isän.
tutkimusten mukaan se on äiti, joka kykenee opettamaan pojalleen empatiaa. Kun poika samaistuu mieheen, niin äidin rooliksi jää tunnetaitojen opettaminen. Mitenköhän epäempaattisia miehet olisivat, jos isät heidät kasvattaisivat?
1,5v -> 18v ja kyllä tuo on empaattinen ja osaa näyttää tunteitaan. Mahtavia yleistyksiä täällä..
Yhden tutkimuksen esittelyhän tuo on. Totta kai se on yleistys. Tutkimuksethan ovat juuri sitä.
minä tunnen vain sellaisia isiä.
On se av-mamma vaan aina niin erinomainen, mutta miestä se ei osaa valita koskaan oikein.
T.17v. naimisissa oleva äiti.
joita isyys ei kiinnosta, olivat he sitten ydinperheellisiä tai eronneita miehiä. Ja näitä miehiä on valitettavasti paljon. Hannuniemi tuntuu nauttivan täysin rinnoin yh-äitien syyllistämisestä ja tekee sitä häikäilemättömästi. On kuitenkin lukuisia sellaisia tapauksia joissa yh-äiti ei voi tilanteelle yhtään mitään, esim. oman ystäväni tilanne, jossa perheenisä vammautui hirvikolarissa ja sai niin pahan aivovaurion että taantui lapsentasolle. Mä en ymmärrä mitä se ketään hyödyttää että tuollaisiakin äitejä syyllistetään näiden uutisointien sivussa, etenkin kun elämä on heillä muutenkin järjettömän raskasta.