Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tutkija: Pojat pitäisi aina antaa isälle erotilanteessa

Vierailija
26.09.2012 |

Olen ihan samaa mieltä. Monessa tapauksessa myös tytöt, isän malli on vaan kehityksen kannalta jostain syystä tärkeämpi kuin äidin.

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2012/09/1623421/laake-syrjayty…

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitivihamielinen Hannuniemi kuin ennenkin. Mt-ongelmaiset lähestymiskieltoiset miesasiamiesisukit innostuvat uutisesta :D

Maanista linkittämistä odotellessa...

Vierailija
22/75 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kuinka kaikki mammat heti tulee vakuuttamaan miten ex-mies on psykopaatti.

Kuitenkin sen kanssa on lapsia tullut tehtailtua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kuinka kaikki mammat heti tulee vakuuttamaan miten ex-mies on psykopaatti.

exäni ei ole psykopaatti vaan sairastui alle 50-vuotiaana otsalohkodementiaan joka muutti persoonan täysin ja vei miehen lopulta laitoshoidettavaan kuntoon.

Tuollainen syyllistäminen jota itse harrastat on mielestäni todella mautonta ja asiatonta!!! Onnittelut siitä jos omassa elämässäsi olet selvinnyt ilman vastoinkäymisiä ja läheistesi vakavia sairastumisia. Itse olen menettänyt parhaan ystäväni syövälle ja aviomieheni taudille jota ei voinut mitenkään ennustaa silloin kun menimme aikanaan naimisiin!!!

Kiitos myös Hannuniemelle siitä että aiheuttaa yksinhuoltajaäideille jatkuvasti helvetillisiä tunnontuskia asioista joille valtaosa ei voi YHTÄÄN MITÄÄN.

Vierailija
24/75 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta sitten että mieheni sairastuu psykoosiin yms. mielenterveyshäiriöihin ja persoonallisuutensa muuttuu täysin.

Vierailija
25/75 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos myös Hannuniemelle siitä että aiheuttaa yksinhuoltajaäideille jatkuvasti helvetillisiä tunnontuskia asioista joille valtaosa ei voi YHTÄÄN MITÄÄN.

Vierailija
26/75 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että eronjälkeisen tilanteen voi järjestää monella tavalla. Mitä jos vanhemmat asuisivat lähekkäin, lapset tapaisivat molempia vanhempiaan joustavasti ja arjessa. Esimerkiksi meillä lapset asuvat äidillä koska kaipaavat yhtä kotia, mutta tapaavat isäänsä säännöllisellä rytmillä JA viettävät lisäksi isänsä kanssa esim iltapäiviä, isä hoitaa harrastuskuljetukset ym.

Vierailija
27/75 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

exäni ei ole psykopaatti vaan sairastui alle 50-vuotiaana otsalohkodementiaan joka muutti persoonan täysin ja vei miehen lopulta laitoshoidettavaan kuntoon.

Tuollainen syyllistäminen jota itse harrastat on mielestäni todella mautonta ja asiatonta!!! Onnittelut siitä jos omassa elämässäsi olet selvinnyt ilman vastoinkäymisiä ja läheistesi vakavia sairastumisia. Itse olen menettänyt parhaan ystäväni syövälle ja aviomieheni taudille jota ei voinut mitenkään ennustaa silloin kun menimme aikanaan naimisiin!!!

että naiset tuntisivat itsensä yksinhuoltajina riittämättömiksi vanhemmiksi, myös silloin kun "vaihtoehtoja ei ole" (esim. lesket). Sitten tutkija voikin hienosti perustella sen että äideistä ei ole huoltajaksi.

Vierailija
28/75 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiotaan pistää 50/50. Mitäköhän se tutkija on siitä mieltä??

Se on kuitenkin aika yleinen ratkaisu nykyään...

Vierailija
29/75 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiotaan pistää 50/50. Mitäköhän se tutkija on siitä mieltä??

Se on kuitenkin aika yleinen ratkaisu nykyään...

Se nimittäin on ton Hannuniemen mieliteema, olen ollut useamman kerran luennoilla.

Vierailija
30/75 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohessa :D voi vaan kuvitella kuinka "terveen miehen" mallin nuo isukit antavat pojilleen.

Vähän voisi tuo Hannuniemikin laittaa jäitä hattuun, olen itse tehnyt yli 20 vuotta töitä rikollisten parissa ja kokemukseni mukaan niillä miehillä on ollut aikuisena vaikeinta joilla on ollut alistava ja etenkin henkisesti väkivaltainen isä läsnä joka päivä arjessa. Rikollisuus on periytyvää, se on tietynlainen malli jonka isät siirtävät pojilleen.

Vierailija
31/75 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan sitä isänmallia ota.

Isä on ottanut mallin omalta isältään aivan selvästi. Käydään työssä ja väliajat dokataan ja töissäkin voi pienessä pierussa käydä. Mielummin miehen malli joltain muulta.

Vierailija
32/75 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ns. väkivallaton ero kun tapahtuu siksi, että mies löytää uuden ihanan naisen, jolla ei ole kotitöitä vaivoinaan. Mitä mahtaa ajatella 25v sinkkunainen, kun mies muuttaa kaksioonsa mukanaan 2v ja 5v pojat eli arki alkaa samantien.

miehellä on lapsia ja on vielä yh. Ja olivat siis eronneet vuosia ennen kuin tavattiin. Eipäs yleistetä

Vierailija
33/75 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan samaa mieltä. Monessa tapauksessa myös tytöt, isän malli on vaan kehityksen kannalta jostain syystä tärkeämpi kuin äidin.

<a href="http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2012/09/1623421/laake-syrjayty…" alt="http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2012/09/1623421/laake-syrjayty…">http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2012/09/1623421/laake-syrjayty…;

Ja minusta tuli syrjäytynyt, mitäs siihen sanot? Se kuningas alkoholi ja väkivaltaisuus että tunteettomuus kun ei hirveästi anna eväitä elämälle.

Vierailija
34/75 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko perhettä. Koskaan ei tiennyt mistä asiasta sai raivarin ja millä tuulella saapui töistä kotiin. Äiti kuoli syöpään kun oltiin veljen kanssa varhaisteinejä ja sen jälkeen elettiin isän kanssa helvetissä seuraavat vuodet. Veli tappoi itsensä parikymppisenä. Isä pilkkasi, mitätöi, piikitteli, teki lastensa olon kurjaksi kaikin mahdollisin tavoin. Ulospäin hän esitti vastuullista ja lapsirakasta miestä. Olen ihan varma että jos mun vanhemmat ois eronneet eikä äiti olisi kuollut niin Hannuniemen tyylinen juristi olisi ollut täysin vaikuttuneena määräämässä etenkin mun veljen osalta huoltajuutta isälle, joka lopulta tuhosi hänen elämänsä. Anteeksi sekava vuodatus mutta olen vihainen.

Vierailija
35/75 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkimusten mukaan se on äiti, joka kykenee opettamaan pojalleen empatiaa. Kun poika samaistuu mieheen, niin äidin rooliksi jää tunnetaitojen opettaminen. Mitenköhän epäempaattisia miehet olisivat, jos isät heidät kasvattaisivat?

Vierailija
36/75 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan sitä isänmallia ota.

Isä on ottanut mallin omalta isältään aivan selvästi. Käydään työssä ja väliajat dokataan ja töissäkin voi pienessä pierussa käydä. Mielummin miehen malli joltain muulta.

Mun pojan (2v) isä on sitä mieltä, että kyllä miehen pitää futismatsin (katsomisen!) aikana ja jälkeen saada ottaa kaljaa. Ja tulla kotiin aamukolmelta ja nukkua lelujen päällä lattialla koska itsekäs vaimo ei ole pedannut sohvalle. Useita kertoja viikossa. Samoin leffan jälkeen. Kyllä mies saa ottaa bisseä jos siltä tuntuu, ja unohtaa hakea aamupalaa kaupasta jos baarissa menee myöhään. Tai jättää kauppakassi baariin. Mies saa kärsiä krapulaa nukkumalla ja käskyttämällä vaimoa, jonka pitää olla nöyrä. Kyllä mä haluan pojastani juuri tuollaisen miehen.

Vierailija
37/75 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkimusten mukaan se on äiti, joka kykenee opettamaan pojalleen empatiaa. Kun poika samaistuu mieheen, niin äidin rooliksi jää tunnetaitojen opettaminen. Mitenköhän epäempaattisia miehet olisivat, jos isät heidät kasvattaisivat?

1,5v -> 18v ja kyllä tuo on empaattinen ja osaa näyttää tunteitaan. Mahtavia yleistyksiä täällä..

Vierailija
38/75 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko perhettä. Koskaan ei tiennyt mistä asiasta sai raivarin ja millä tuulella saapui töistä kotiin. Äiti kuoli syöpään kun oltiin veljen kanssa varhaisteinejä ja sen jälkeen elettiin isän kanssa helvetissä seuraavat vuodet. Veli tappoi itsensä parikymppisenä. Isä pilkkasi, mitätöi, piikitteli, teki lastensa olon kurjaksi kaikin mahdollisin tavoin. Ulospäin hän esitti vastuullista ja lapsirakasta miestä. Olen ihan varma että jos mun vanhemmat ois eronneet eikä äiti olisi kuollut niin Hannuniemen tyylinen juristi olisi ollut täysin vaikuttuneena määräämässä etenkin mun veljen osalta huoltajuutta isälle, joka lopulta tuhosi hänen elämänsä. Anteeksi sekava vuodatus mutta olen vihainen.

eli isä joka nöyryytti koko perhettä, oli tosi paha suustaan. Ihmettelen suuresti noita Hannuniemen tekemiä yleistyksiä, haluaako hän vain provosoida vai tehdä nimellään julkisuutta? Ihan pakosti kai hän tietää myös niitä sellaisia perheitä joissa läsnäoleva isä on tuhonnut omalla käytöksellään lastensa elämän.

Vierailija
39/75 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman miehen mallia kasvaneet pojat syrjäytyvät, he käyttävät päihteitä ja heistä tulee rikollisia.

Tiedän useita ilman miehen mallia kasvaneita joista tullut kunnon kansalaisia ja vastaavasti isän kanssa kasvaneita joista tullut syrjäytyneitä. Todelakin melkoista yksinhuoltajien syyllistämistä, varsinkin kun se on useinkin niin päin ettei isää kiinnosta se lähivanhemmuus.

Vierailija
40/75 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle kuuluu oikeus tasapuolisesti äitiin ja isään.

On todella kamala jos lapsi muuttaa toisen luo ja toista tapaa 4 yökylää kuukaudessa. Se ei ole enää lapsen tarpeita vastaavaa.

Olen samaa mieltä tutkijan kanssa että tilanteita kuuluu tutkia tarkkaan, alkoholia liikaa nauttivalle ei kuulu lapsi huollettavaksi, eikä siinä kuulu miettiä onko vanhempi äiti vai isä koska silloin unohdetaan tasavertaisuus.

Itse olen nainen ja minä muutin äidin luo kun vanhemmat erosivat. Olin koulukiusaaja koska kaipasin elämässä huomiota ja kaipasin isääKIN.

Veljeni muutti isänsä luo ja alkoholisoitui mutta parani siitä myöhemmin elämässään. Hän taas kaipasi äitiäKIN.

Minua kylmää se että erossa lapsi laitetaan toisen luo ja puhutaan hänen parhaastaan, kun oikeasti lapsi kaipaa niitä molempia vanhempiaan. Vaikka nämä olisivat kurjiakin vanhempina niin he ovat silti vanhempia.

Vanhempia pitäisi tukea ja heille tarjota ihan kunnollista apua perhetyön nimessä ja muuta toimintaa mutta jostain se pulpahtaa aina että tehdään joku kumma jako ja toinen vanhempi katoaa lapsen elämästä.

Eronnutta vanhempaa se ei haittaa että vanhaa kumppania ei tapaa mutta lapsi kaipaa.