Sinuhen lukeneet!!
Sinuhe egyptiläisen lukeneet!! Kertokaapa eroottisista kohtauksista, onko kirja lukemisen arvoinen näiden osalta? Nainen suositteli ja kertoi kirjassa olevan eroottisia kohtauksia ja haluaisi kuulla mielipiteeni kun olen lukenut kirjan. egypti teemana haukotuttaa, mutta eroottiset kohtaukset kiinnostavat.
mies
Kommentit (38)
Kumpi oli Sinuhelle rakkaampi, Minea vai Merit?
Merit oli lopulta rakkaampi. Minea oli enemmän haave. Mika Waltaria kannattaa lukea, ainoa suomalainen, jonka teokset ovat maailmankirjallisuutta.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 21:05"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 16:07"]
Kirja sopii henkilölle, jolla on kykyä ymmärtää älyä, aistillisuutta ja huumoria historian lisäksi.
En suosittele siis sulle.
[/quote]
Kuuleppa tyttö! Olen sentään lukenut Shogunin, aikamme suurimpiin kuuluvan teoksen, joka sijoittuu historialliseen Japaniin ja feodaaliaikaan pitäen sisällään yksityiskohtaisen kuvauksen ajasta. Oletko sinä?
Siinä on muuten miesten makuun myös erotiikkaa, kun Blackthorne pielustelee japanilaisten naisten kanssa.
ap
[/quote]
No minä olen lukenut Sinuhen ja Shogunin. Ja tuhansia muita teoksia.
19 turms kuolematon oli minusta tylsä. Nuo muut hyviä.
Minä taas tykkäsin Valtakunnan salaisuudesta ja Ihmiskunnan vihollisista. Olen kyllä lukenut muitakin; Rakkaus vainaikaan ja Appelsiininsiemn ym. 10
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 21:05"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 16:07"]
Kirja sopii henkilölle, jolla on kykyä ymmärtää älyä, aistillisuutta ja huumoria historian lisäksi.
[/quote]
Kuuleppa tyttö! Olen sentään lukenut Shogunin, aikamme suurimpiin kuuluvan teoksen, joka sijoittuu historialliseen Japaniin ja feodaaliaikaan pitäen sisällään yksityiskohtaisen kuvauksen ajasta. Oletko sinä?
Siinä on muuten miesten makuun myös erotiikkaa, kun Blackthorne pielustelee japanilaisten naisten kanssa.
ap
[/quote]
Jep. Luettu on. Eikä sekään mikään eroottinen ollut vaikka historiallisesti kiinnostava.
Enemmän Kaari Utrion teoksissa on erotiikkaa kuin noissa kahdessa yhteensä ja Suomen historiaa lisäksi.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 19:53"]Hei, minun 20-vuotias poikani kysyi, mitä lukemista suosittelen hänelle. Kehotin lukemaan Mika Waltsrin Sinuhe Egybtiläisen. Poika lainasikin sen kirjastosta. Nyt kirja on joka ilta hänen edessään. Kirjan paksuuden vuoksi olen joutunut uusimaan lainan jo pariin kertaan. Poikani, joka aiemmin luki vain uusia dekkareita, on hyvin ihastunut kirjaan. Minutkin se lumosi 16-vuotiaana. Seuraavaksi luetan pojallani Margaret Mitshellin Tuulen viemää-teoksen.
[/quote]
Ihana Tuulen Viemää! Luin sen 10-vuotiaana, pidän vieläkin historiasta. Myöhemmin tajusin rakkaustarinan.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 21:42"]
19 turms kuolematon oli minusta tylsä. Nuo muut hyviä.
[/quote]
Minä pidin Turmsissa siitä miten Waltari koetti asettua etruskiajan Välimeren alueen kulttuurien mytologiamaailmaan. Etruskeista ei taideta kovin paljoa tietää nykyäänkään. Muistelen jostain kuulleeni, että juuri tuota kirjaa kirjoittaessaan Waltari oli kaikkein eniten kiinni mystiikassa. Olisi käynyt Lapinlahdessa lepäämässäkin sen vuoksi, että uppoutui liian syvälle fantasioihinsa. Kuulopuheita, en tiedä tarkemmin.
Mikäs se Waltarin kirja oli, neljä auringonlaskua(?), jossa kirjoittaa Sinuhen tulleen luokseen kertomaan elämästään. Ja muutekin villiä menoa sienten kanssa, puhuvia eläimiäkin oli. Perustuu Waltari omiin kokemuksiin tai sitten ei. Viihdyttävä kuitenkin :)
Ja juhannuksena ilahdutetaan viinillä niin maksaa kuin sydäntäkin :-)
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 15:59"]Sinuhe egyptiläisen lukeneet!! Kertokaapa eroottisista kohtauksista, onko kirja lukemisen arvoinen näiden osalta? Nainen suositteli ja kertoi kirjassa olevan eroottisia kohtauksia ja haluaisi kuulla mielipiteeni kun olen lukenut kirjan. egypti teemana haukotuttaa, mutta eroottiset kohtaukset kiinnostavat.
mies
[/quote]
Kuka sutkin huolii, jos et ole edes Sinuhea lukenut?
Asialliset kundit lukee sen viimeistään lukion vikalla. Kuuluu yleissivistykseen siinä kuin Tuntematon!
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 19:58"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 19:53"]
Hei, minun 20-vuotias poikani kysyi, mitä lukemista suosittelen hänelle. Kehotin lukemaan Mika Waltsrin Sinuhe Egybtiläisen. Poika lainasikin sen kirjastosta. Nyt kirja on joka ilta hänen edessään. Kirjan paksuuden vuoksi olen joutunut uusimaan lainan jo pariin kertaan. Poikani, joka aiemmin luki vain uusia dekkareita, on hyvin ihastunut kirjaan. Minutkin se lumosi 16-vuotiaana. Seuraavaksi luetan pojallani Margaret Mitshellin Tuulen viemää-teoksen.
[/quote]
Sinuhen lisäksi Waltarilla on kyllä paljon muitakin hyviä. Minä vinkkaisin seuraavaksi Mikael Karvajalan ja Mikael Hakimin, sitten Turms Kuolemattoman ja Johannes Angeloksen.
[/quote]
Noissa kuvataan hienosti aikakautta, mutta se perusjuoni toistuu jokaisessa hiukan muunneltuna mutta silti: seikkailijamies kiertää eri paikkoja, etsii itseään tms, joutuu pulaan/menestyy ja sitten yllätysyllätys tapaa hyvin erityislaatuisen kohtalokkaan naisen.
Vierailija kirjoitti:
Kumpi oli Sinuhelle rakkaampi, Minea vai Merit?
Minea oli hänen suuri, palava rakkautensa. Tunteet olivat molemminpuoliset, ja menetyksen hetkellä hän romahti ja menetti tajuntansa.
Merit oli pitkään jotakin muuta yksinäisyyden peitto, jonka kanssa iloita tavatessaan. Pian Meritin tavattuaan Sinuhe lähtikin vuosiksi Akhetatoniin faraon utopioiden perään. Hän kiintyi Meritiin vähitellen, ja Thotin myötä enemmän, mutta tämä oli enemmän kumppanuusrakkautta. Ystäväni, ei sisareni.
Waltari yritti tehdä Ekhatonista jonkinlaisen kristinuskon edelläkävijän. Nykyään tiedetään että faarao oli hullu ja tapatti kymmeniä tuhansia lapsia auringontemppeleiden rakentamiseksi (vain viattomat saivat rakentaa niitä). Egyptin historian vihatuin faarao.
Vierailija kirjoitti:
Hei, minun 20-vuotias poikani kysyi, mitä lukemista suosittelen hänelle. Kehotin lukemaan Mika Waltsrin Sinuhe Egybtiläisen. Poika lainasikin sen kirjastosta. Nyt kirja on joka ilta hänen edessään. Kirjan paksuuden vuoksi olen joutunut uusimaan lainan jo pariin kertaan. Poikani, joka aiemmin luki vain uusia dekkareita, on hyvin ihastunut kirjaan. Minutkin se lumosi 16-vuotiaana. Seuraavaksi luetan pojallani Margaret Mitshellin Tuulen viemää-teoksen.
Jos on SInuhen lukenut, kannattaa myös lukea ne muut Waltarin historialliset: Turms Kuolematon, Johannes sarja ja Mikael Sarja.
Vierailija kirjoitti:
Waltari yritti tehdä Ekhatonista jonkinlaisen kristinuskon edelläkävijän. Nykyään tiedetään että faarao oli hullu ja tapatti kymmeniä tuhansia lapsia auringontemppeleiden rakentamiseksi (vain viattomat saivat rakentaa niitä). Egyptin historian vihatuin faarao.
Tuskinpa varsinaisesti edelläkävijää. Siinä mielessä kyllä että koko kirjan filosofiahan on "Näin on ollut ja näin on aina oleva" ja siihen Ehknatonin Atonismi ja Kristinusko kyllä sopivat, messiaita on ollut ja tulee olemaan vastakin mutta mikään oleellinen ei muutu.
Vierailija kirjoitti:
Kirja sopii henkilölle, jolla on kykyä ymmärtää älyä, aistillisuutta ja huumoria historian lisäksi.En suosittele siis sulle.
Samaa mieltä. Ei helmiä sioille. Kaikkea sitä kysytäänkin!
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 21:05"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 16:07"]
[/quote]
ap
[/quote]
Just.