Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työ numeropalvelussa

Vierailija
25.06.2015 |

Millaista se on, onko joku ollut? Haku olisi auki ja mietiskelin jos laitttaisi hakemusta menemäään... Fonectasta kyse. Millainen on palkka ja onko hyvä ilmapiiri? Onko asiakkaat kamalia?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo töissä mutta hakenut kylläki joskus. Olin haasattelussa mutta siihen se sitten jäikin, Turussa tais olla muutama muukin hakija silloin. Vaihtuvuus työntekijöissä varmaan aika suurta, kun vähän väliä näkee paikkoja auki.

Vierailija
2/5 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kauan sitten. Ihan ok asiakaspalvelutyötä, joukossa mulkkuja niinkuin joka hommissa, mutta positiivista on se, että pysyvät luurien päässä eivätkä käy iholle. Suurin osa asiakkaista toki ihan normaaleja. Työajat melko paskat, joulut, juhannukset ja muut pyhät ollaan töissä. Meillä vuoroteltiin niin, että joka vuonna ei joka pyhäaattona joutunut töihin, mutta pidempiä pätkiä esim. joulun tai pääsiäisen pyhiksi oli hankala saada vapaaksi. Työtä tehdään itsenäisesti ja taukojen ajat on määrätty (ainakin silloin oli), joten työkavereiden kanssa sosialisointi jää vähäiseksi. Kovin monta vuotta en olisi jaksanut, mutta opiskeluajan lisähommiksi ihan ok. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole kokemusta juuri numeropalvelusta, mutta puhelinasiakaspalvelusta muuten kyllä. Työ on hektistä; uutta puhelua pukkaa heti kun edellisen jälkityöt on tehty. Paikalta on hankala poistua muulloin kuin virallisten taukojen aikana edes vessaan, ja joskus tauot siirtyvät, kun puhelut venyvät.

Meillä suurin osa asiakkaista oli ok, mutta ilkeitä ja ikäviä ihmisiä mahtui myös joukkoon. Ja vaikka aspa ei olisikaan vastuussa asiakkaan ongelmasta, niin raivo kohdistuu aspaan.

Vaatii tietyn tyyppistä ihmistä, jotta työssä todella viihtyy. Itse en viihtynyt, mutta onneksi sain muita töitä. Kasvattava kokemus kyllä oli.

Vierailija
4/5 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vuoden töissä, tosin siitä on jo yli viisi vuotta aikaa. Silloin oli ilkeä esimies joten ilmapiiri ei ollut kovin hyvä mutta nykyään on eri joten oletan että muutosta parempaan on tapahtunut. Työ on tosi hektistä, työtehoa ja työaikaa seurataan tarkkaan.
Töihin tullessa etsit vapaan työpisteen ja kirjaudut koneelle jolloin samantien järjestelmä alkaa syöttää puheluja. Etenkin päivällä puhelut tulevat ihan peräperää joten tosi vauhdikasta on. Jos haluat vessaan tms joudut laittamaan järjestelmän tauolle. Nämä kirjautuvat työaikaseurantaan ja niitä tarkkaillaan. Tauoksi kirjaudut ulos. Taukoajat myös ovat seurannassa. Samoin puhelujen kestoja, yhdistämisten määrää jne seurataan ja nyös puheluita kuunnellaan satunnaisesti ja niistä annetaan palaute.
Palkka on ihan jees, jos jaksat tehdä iltaa ja yötä. Vuorot annetaan kaikille ihan "satunnaisesti" eli mitään vakiojärjestelmää ei ole vaan vuorot tehdään ennusteiden perusteella. Työvuoro voi alkaa tänään vaikka klo 8.15, huomenna 10.30 ja ylihuomenna klo 12. Jos haluat vaihtaa vuoroja, joudut etsimään työkaverin jolla on sopiva vuoro ja pyytämään vaihtoa. Vuorojen pituuskin vaihtelee kuudesta kahdeksaan tuntiin, ja sunnuntaivuorot on 10 tuntia.
Minä tein enimmäkseen päivävuoroa ja käteen jäi noin 1300-1400 euroa kuukaudessa.

Vierailija
5/5 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 15:58"]

En oo töissä mutta hakenut kylläki joskus. Olin haasattelussa mutta siihen se sitten jäikin, Turussa tais olla muutama muukin hakija silloin. Vaihtuvuus työntekijöissä varmaan aika suurta, kun vähän väliä näkee paikkoja auki.

[/quote]

Ainakin Fonectalla on töissä paljon opiskelijoita (enimmäkseen ikähaarukkaa 21-26), joten valmistuttuaan porukka löytää usein oman alan hommia ja lähtevät siis pois, uusia tarvitaan. Kesälle haetaan lähinnä vakkareiden tuuraajia kesälomien ajaksi. Monet jotka työskentelevät syksyllä osa-aikaisesti, eivät tee samoja hommia kesällä. Vastaavasti kesällä työskentelevät ehkä keskittyvät syksyllä opintoihin. Tästä syystä paikkoja on usein auki.

Meillä ainakin on todella hyvä ryhmähenki, enkä keksi Fonectasta ainakaan pahaa sanottavaa työnantajana. Ja kyllä, tauot ovat edelleen merkattuja, mutta kukaan ei hirtä, jos käyt vessassa tauon ulkopuolella. Jos työssäsi parannettavaa, et kuule haukkuja, vaan sinua kannustetaan ja koitetaan kehittää. Mitä itse asiakaspalveluun tulee, niin kaikenlaista soittajaa löytyy toki, mutta muuten aika rutiinihommaa.