Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun paha mieli on muiden syy, ensisijaisesti äitini

Vierailija
17.06.2015 |

Niin, otsikossa se asia jo onkin. Mulla on melkein koko ajan paha mieli ja se johtuu siitä, että muiden toiminta loukkaa minua. En pysty olemaan mukava ihmisille, jotka satuttavat minua. Ei mun oma paha mieli ole minun syytäni, vaan se on sen toisen syy, joka pahoittaa sen. Äitini on kaikkein pahin satuttaja. 

Kuten jos jonkun mieli pahoittuu minun toiminnastani, se on minun syyni tai se ei ainakaan ole hänen oma syynsä. Koska ihminen haluaa mieluiten olla onnellinen, ei surullinen. Jotkut eivät vain tätä käsitä ja katsovat jopa kiusaamisen oikeudekseen. 

En pysty olemaan onnellinen muiden ihmisten takia.

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 16:10"]

Ensin äidin syy, sitten kavereiden ja myöhemmin perheen syy. Rajoja voi laittaa ja omiakin tarpeita pitää kuunnella vaikka ois kuinka monta lasta. Mutta koska et tätä ymmärrä niin susta kuoriutuu negatiivinen valittaja jota ei kukaan jaksa kuunnella. 

Kyllä mä lapsista huolimatta teen omiakin asioita ja nautin elämästä ystävieni seurassa jotta pysyn järjissäni. Muuten kaikki ois vaan paskaa. 

[/quote]

No kerro nyt mulle, miksi toi sama ei toimi minulla? Ja kerro, mitä mua auttaa tietää, että just sulla kyseinen asia toimii? Kerro nyt, kun kerran varmaan halusit auttaa ja osaatkin.

Vierailija
22/82 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 16:06"]

Pitäiskö sun käydä jossain juttelemassa? 

[/quote]

15 vuotta erilaisia terapioita jo takana. Mitä ne enää auttaa? Enkä mä halua maksaa 5000 siitä, että joku tajuaa mua, mutta en edelleenkään tule hullua hurskaammaksi muiden ihmisten paskuuden suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 15:46"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 15:41"]

Kuinka vanha olet ap?

[/quote]

yli 40, kuinka niin? Tässä iässä sitä vastaa tajuaakin, että I take no shit. Muut niitä sikapaskoja olettekin. En minä, vaikka koko ajan yritätte niin väittää. Mä olen hyvin herttainen, jos mulle ei tehdä pahaa.
[/quote]

40 vuotias ja syytät äitiäsi siitä että sinulla on paha mieli?!

Vierailija
24/82 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 16:10"]

Ensin äidin syy, sitten kavereiden ja myöhemmin perheen syy. Rajoja voi laittaa ja omiakin tarpeita pitää kuunnella vaikka ois kuinka monta lasta. Mutta koska et tätä ymmärrä niin susta kuoriutuu negatiivinen valittaja jota ei kukaan jaksa kuunnella. 

Kyllä mä lapsista huolimatta teen omiakin asioita ja nautin elämästä ystävieni seurassa jotta pysyn järjissäni. Muuten kaikki ois vaan paskaa. 

[/quote]

Niin tai siis kerro, miksi mä en osaa laittaa niitä rajoja?  Ettei olis vain teidän muiden syy, tai äitini? Olette kaikki vastustajiani.

Vierailija
25/82 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 16:15"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 15:46"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 15:41"] Kuinka vanha olet ap? [/quote] yli 40, kuinka niin? Tässä iässä sitä vastaa tajuaakin, että I take no shit. Muut niitä sikapaskoja olettekin. En minä, vaikka koko ajan yritätte niin väittää. Mä olen hyvin herttainen, jos mulle ei tehdä pahaa. [/quote] 40 vuotias ja syytät äitiäsi siitä että sinulla on paha mieli?!

[/quote]

Kyllä. Nyt kun sain omia lapsia äitini on käyttäytynyt siten.

Vierailija
26/82 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, muista lääkkeet.

Vierailija
27/82 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin rajoja, jos mulle oltaisiin ystävällisiä niiden kanssa, kun laitan. Mutta ei. Siloin te kanssaihmiseni vasta paskaisiksi muututtekin. Jää rajat laittamatta teidän käytöksenne takia.

Vierailija
28/82 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 16:17"]

Ap, muista lääkkeet.

[/quote]

Ai, mikä lääke tähän auttaisi?

Vierailija
29/82 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 16:19"]

Laittaisin rajoja, jos mulle oltaisiin ystävällisiä niiden kanssa, kun laitan. Mutta ei. Siloin te kanssaihmiseni vasta paskaisiksi muututtekin. Jää rajat laittamatta teidän käytöksenne takia.

[/quote]

Joten se on muiden syy, etten laita niitä rajoja. Sitten se syyttely ja hirveä paska käytös vasta alkaisikin. En kestä sitä. Ai että vituttaakin. 

Vierailija
30/82 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä saa mistään tukea sille. Tuskin kukaan terapeuttikaan tukee mua rajojen laittamisessa, joka on mun lapsilta pois. Kun en siis selkeesti kestä perhe-elämää. Antavat vain kasvatusneuvoja, mutta kasvattaminen just on sitä paskan niskaan ottamisen sietämistä ja mulla se on nyt tasan nolla. En kestä yhtään paskaa niskaan, raivari lähtee saman tien käyntiin. Joten täysin toivoton pattitilanne, jonka oma äitini on kasvatuksellaan (nujertava) aiheuttanut.

Vierailija
31/82 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Emmä ainakaan kysele muilta mitä mieltä ne on jos asetan rajoja sille mitä siedän ja mitä ei kiinnosta sietää. Sitä ei nimittäin tee kukaan muu ku sinä ite. Jos et arvosta itseäs ensin, niin ei tarvi kenenkään muunkaan. Jos et tee itselles tilaa niin ei sitä kukaan muukaan sulle anna. 

Ymmärrätkö?

Vierailija
32/82 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ja se, ettei kukaan vastaa enää tähän mitään todistaakin tunnistamani asian oikeaksi. Eli: ihmiset ovat paskamaisia sikoja. Minä mukaan lukien sitten. Mot 

Tunkekaa perseeseenne näennäisystävällisyytenne! Näen sen läpi kyllä!! Sitä ei ole. Olette kaikki susia ja hirviöitä!

Vierailija
33/82 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 16:24"]

[/quote]

Emmä ainakaan kysele muilta mitä mieltä ne on jos asetan rajoja sille mitä siedän ja mitä ei kiinnosta sietää. Sitä ei nimittäin tee kukaan muu ku sinä ite. Jos et arvosta itseäs ensin, niin ei tarvi kenenkään muunkaan. Jos et tee itselles tilaa niin ei sitä kukaan muukaan sulle anna. 

Ymmärrätkö?

[/quote]

Jaaha, joku ehtikin vastaamaan, kiva. Joo no, en vaan osaa, mulle tulee hirveän paha mieli vain, kun tunnen, ettei kukaan ymmärrä minua. Ei kukaan. Ja lapsilta en voisi ottaa, ne on tähän syyttömiä. Vaikka jos voisin, painuisin kauas pois, enkä tulisi vähään aikaan takaisin. 

Miksi minua ei tarvitse arvostaa, jos en itse arvosta? Enkö ole silloin arvokas ihminen? Oudoksun tällaista ajattelua.

Vierailija
34/82 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 16:28"]

[/quote]

Ymmärrätkö?

[/quote]

Jaaha, joku ehtikin vastaamaan, kiva. Joo no, en vaan osaa, mulle tulee hirveän paha mieli vain, kun tunnen, ettei kukaan ymmärrä minua. Ei kukaan. Ja lapsilta en voisi ottaa, ne on tähän syyttömiä. Vaikka jos voisin, painuisin kauas pois, enkä tulisi vähään aikaan takaisin. 

Miksi minua ei tarvitse arvostaa, jos en itse arvosta? Enkö ole silloin arvokas ihminen? Oudoksun tällaista ajattelua.

[/quote]

Koska kohtelemalla ensin itseäs hyvin näytät muillekin mallia miten sua tulee kohdella. Simple as that.

Vierailija
35/82 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö esim. äitini tarvitse arvostaa minua, jos hän on opettanut, että en ole arvostamisen arvoinen ihminen ja sitten kun yritän vetää rajat, on minun asiani saada hänet arvostamaan minua? Onko se oikein? 

Ensin ei arvosteta, ja sitten mun on tehtävä niin, että sellainen voi arvostaa minua? Sille tää nyt ainakin tuntuu.

ihmiset ei arvosta minua, mun pitää saada heidät arvostamaan. Jotenkin en halua, jos ette nyt arvosta niin... milloin sitten arvostatte?

Vierailija
36/82 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 16:31"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 16:28"]

[/quote]

Ymmärrätkö?

[/quote]

[/quote]

Koska kohtelemalla ensin itseäs hyvin näytät muillekin mallia miten sua tulee kohdella. Simple as that.

[/quote]

Ai yksin kohtelen itseäni hyvin? Vailla muita ihmisiä? Koska yksinhän mä jään, jos laitan muille rajat, en siedä ketään tälläkään hetkellä missään lähellänikään. Minut on aivan helppo siitä tyystin unohtaa. Mitä väliä minulla silloin kellekään?

Vierailija
37/82 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mä sitten kokaan perheelle tai kerään lasten paitoja lattioilta jos ideana on kohdella itseäni hyvin? En mä sellaista halua tehdä. Enkä siivota, en missään nimessä. Enkä nähdäkään lapsiani. Jos mä kohtelisin itseäni hyvin niin asuisin New Yorkissa ja mulla ois mahtava joku ura siellä.

Vierailija
38/82 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitäpaitsi äitini jos kuka on ensisijaisesti opettanut, ettei itseään saa kohdella hyvin. Silloin on ylpeä, eikä saa muista ystäviä. Jne.

Vierailija
39/82 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vaan on tosiasia, että normaali aikuinen ihminen ei elä mielistelläkseen toisia. Ei kukaan jaksa varoa tekemisiään ja sanomisiaan, "ettet vaan loukaannu". 

Millä tavalla kanssaihmiset sitten satuttavat sinua? Miten itse olet käyttäytynyt heitä kohtaan? 

Ajatteletko esim. useinkin, että on ok vaikkapa kaataa maitoa toisen lattialle kostoksi epäasiallisesta kohtelusta? 

ps. Keskustelua olisi helpompi seurata, jos kuittaisit omat kommenttisi vaikkapa sillä "ap":llä :)

Vierailija
40/82 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 16:39"]

Ja sitäpaitsi äitini jos kuka on ensisijaisesti opettanut, ettei itseään saa kohdella hyvin. Silloin on ylpeä, eikä saa muista ystäviä. Jne.

[/quote]

Oletko kokenut, että tämä ajatusmalli on ollut toimiva oikeassa elämässä tähän mennessä? Eikö kotoa opittua mallia voi kyseenalaistaa? 

t. 40