Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun paha mieli on muiden syy, ensisijaisesti äitini

Vierailija
17.06.2015 |

Niin, otsikossa se asia jo onkin. Mulla on melkein koko ajan paha mieli ja se johtuu siitä, että muiden toiminta loukkaa minua. En pysty olemaan mukava ihmisille, jotka satuttavat minua. Ei mun oma paha mieli ole minun syytäni, vaan se on sen toisen syy, joka pahoittaa sen. Äitini on kaikkein pahin satuttaja. 

Kuten jos jonkun mieli pahoittuu minun toiminnastani, se on minun syyni tai se ei ainakaan ole hänen oma syynsä. Koska ihminen haluaa mieluiten olla onnellinen, ei surullinen. Jotkut eivät vain tätä käsitä ja katsovat jopa kiusaamisen oikeudekseen. 

En pysty olemaan onnellinen muiden ihmisten takia.

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikee uskoa, että oot yli 40v. Joko oot humalassa tai käyt muuten ylikierroksilla. Rauhotu vähän.

Vierailija
42/82 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 15:20"]Niin, otsikossa se asia jo onkin. Mulla on melkein koko ajan paha mieli ja se johtuu siitä, että muiden toiminta loukkaa minua. En pysty olemaan mukava ihmisille, jotka satuttavat minua. Ei mun oma paha mieli ole minun syytäni, vaan se on sen toisen syy, joka pahoittaa sen. Äitini on kaikkein pahin satuttaja. 

Kuten jos jonkun mieli pahoittuu minun toiminnastani, se on minun syyni tai se ei ainakaan ole hänen oma syynsä. Koska ihminen haluaa mieluiten olla onnellinen, ei surullinen. Jotkut eivät vain tätä käsitä ja katsovat jopa kiusaamisen oikeudekseen. 

En pysty olemaan onnellinen muiden ihmisten takia.
[/quote]
Grow up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 16:36"]Miksi mä sitten kokaan perheelle tai kerään lasten paitoja lattioilta jos ideana on kohdella itseäni hyvin? En mä sellaista halua tehdä. Enkä siivota, en missään nimessä. Enkä nähdäkään lapsiani. Jos mä kohtelisin itseäni hyvin niin asuisin New Yorkissa ja mulla ois mahtava joku ura siellä.
[/quote]

Onko tämä ap? Olet siis ihan itse tehnyt vääriä valintoja, ihan turhaan syytät muita.

Vierailija
44/82 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos toisille pitää olla ystävällinen miksi haukut muita vittupäiksi, sikapaskoiksi, hirviöksi ja susiksi? Ei tähän ketjuun kommentoineet ole sua tuolla tavalla haukkunut.

Vierailija
45/82 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti miehesi ottaa lapsenne ja toimittaa sinut hoitoon. Joa tämä on ihan totta,niin olet melko sekaisin. Epäilen kyllä tätä provoksi.

Vierailija
46/82 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän ap:ta. Jos saa joltain päivästä toiseen pelkkää lyttäämistä, huutamista, haukkumista, ym., niin se vaikuttaa väkisinkin mielialaan. Ap asuu äitinsä kanssa? Jotkut eivät lopeta sitä käytöstä, vaikka antaisi takaisinpäin vaan päinvastoin se pahenee. Purkavat omaa pahaa oloaan lähellä oleviin ja oikeuttavat vielä pahemman käytöksensä sillä, että joku käyttäytyy heitä kohtaan myös huonosti. Vaikka se toisen huono käytös on reaktio omaan käytökseen. Eikä auta, että ei kommunikoi ollenkaan tällaisen ihmisen kanssa. Samassa taloudessa pahanilmanlintua ei voi vältellä, joten jos hänelle ei vastaa, niin silti joutuu kuuntelemaan. Musiikin kuuntelu korvalapuilla johtaa parhaimmassa tapauksessa siihen, että laite lentää seinää päin loukkaajan toimesta.

Vierailija
47/82 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla sellainen erityisherkkä (tai erityishölmä) ihminen kun kerta muiden ihmisten ikävät puheet saavat sinut voimaan pahoin. Itsekin saan kuulla kaikenlaista sontaa muiden paskaisista suista mutta eivät ne minua hetkauta, onneksi, muutenhan sitä saisi olla sydän syrjällään koko ajan. Enkä ole koskaan ollut etes terapiassa, ajatella..

Muita et voi muuttaa, ehkäpä hiukkasen itseäsi jotta saisit muutettua itseäsi "hullua hurskaammaksi".

Vierailija
48/82 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 16:56"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 16:36"]Miksi mä sitten kokaan perheelle tai kerään lasten paitoja lattioilta jos ideana on kohdella itseäni hyvin? En mä sellaista halua tehdä. Enkä siivota, en missään nimessä. Enkä nähdäkään lapsiani. Jos mä kohtelisin itseäni hyvin niin asuisin New Yorkissa ja mulla ois mahtava joku ura siellä. [/quote] Onko tämä ap? Olet siis ihan itse tehnyt vääriä valintoja, ihan turhaan syytät muita.

[/quote]

On. Niin, koska vain ylpeät ihmiset jotka eivät saa ystäviä, elävät niin, että ovat hyviä itselleen. Käsitätkö? Mun valintani ovat äitini syytä aivan tasan tarkkaan, koska olen valinnut sen mukaan, miten on sanottu, että valitsee oikein. Se, että se tuntuu pahalta on ollut vain minun vikaisuuttani, josta olisi hyvä päästä pois ja korjtuksi, tietenkin äitini opeilla jälleen kerran, ei mikään osoitus siitä, ettei kyseinen asia sovi mulle. 

ap

Vierailija
49/82 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 17:10"]

Mä ymmärrän ap:ta. Jos saa joltain päivästä toiseen pelkkää lyttäämistä, huutamista, haukkumista, ym., niin se vaikuttaa väkisinkin mielialaan. Ap asuu äitinsä kanssa? Jotkut eivät lopeta sitä käytöstä, vaikka antaisi takaisinpäin vaan päinvastoin se pahenee. Purkavat omaa pahaa oloaan lähellä oleviin ja oikeuttavat vielä pahemman käytöksensä sillä, että joku käyttäytyy heitä kohtaan myös huonosti. Vaikka se toisen huono käytös on reaktio omaan käytökseen. Eikä auta, että ei kommunikoi ollenkaan tällaisen ihmisen kanssa. Samassa taloudessa pahanilmanlintua ei voi vältellä, joten jos hänelle ei vastaa, niin silti joutuu kuuntelemaan. Musiikin kuuntelu korvalapuilla johtaa parhaimmassa tapauksessa siihen, että laite lentää seinää päin loukkaajan toimesta.

[/quote]

En asu enää kotona, mutta masennuin 17-vuotiaana ja tarvitsin vanhempieni tukea, joka sitten olikin juuri sitä, että minua peljettiin entistä alemmas. Mulla oli omia ystäviä, mutta ehkä semmoisia enemmänkin hyvänpäiväntuttuja ja en mä osannut edes heihin tukeutua, miten minä, masentunut ihminen olisin heiltä saanut neuvoja mihinkään, kun suurin osa ei yhtään ymmärtänyt minua? Pelkkää ryhdistäydy nyttiä. 

Väkisinkin äiti oli sit sellainen, jolta hain apua. Ja tukea. Äiti ikään kuin auttoi, mutta kun en heti ryhdistäytynyt hänen briljanteilla neuvoillaan (mene työväenopistoon harrastamaan, meninkin, mutta siitäpä ei ollut masentuneelle apua) niin hän pian haukkui minut ja epäonnistumiseni ja mä opin yhä enemmän, että läheisenikin inhoavat minua. Ja että vika on minussa.

Vierailija
50/82 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peljettiin = poljettiin

Vierailija
51/82 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että tuntee jotain ei koskaan ole vika sinussa. :) Mutta jatkuvat negatiiviset tunteet ovat kyllä merkki siitä, että jonkin asian elämässä pitäisi muuttua. 

Vierailija
52/82 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis koko sen ajan kun asuin kotona niin äiti oli napit vastakkain kanssani. Haukkuen minut huonoksi. Oli kuin tiukassa uskonnollisessa yhteisössä ilman vain sitä uskontoa ja niin, että kaikille, jotka eivät toteuta päättäjän oppeja opetetaan, että heidät elämässä kuolo korjaa. Eli minullekin äiti on huutanut, että mä joudun katuojaan (kuinka? Omistin jo silloin velattoman asunnon, kirjoitin L:n paperit)  ja että älä ihmettele jos ystävät sinut jättää, jne jne. Hän ei ole ikinä ollut onnellinen mistään mun saavutuksistani, vaan aina vain nähnyt viat ja haukkunut ihan kaikesta.

Ap

Vierailija
53/82 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 17:12"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 16:56"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 16:36"]Miksi mä sitten kokaan perheelle tai kerään lasten paitoja lattioilta jos ideana on kohdella itseäni hyvin? En mä sellaista halua tehdä. Enkä siivota, en missään nimessä. Enkä nähdäkään lapsiani. Jos mä kohtelisin itseäni hyvin niin asuisin New Yorkissa ja mulla ois mahtava joku ura siellä. [/quote] Onko tämä ap? Olet siis ihan itse tehnyt vääriä valintoja, ihan turhaan syytät muita.

[/quote]

On. Niin, koska vain ylpeät ihmiset jotka eivät saa ystäviä, elävät niin, että ovat hyviä itselleen. Käsitätkö? Mun valintani ovat äitini syytä aivan tasan tarkkaan, koska olen valinnut sen mukaan, miten on sanottu, että valitsee oikein. Se, että se tuntuu pahalta on ollut vain minun vikaisuuttani, josta olisi hyvä päästä pois ja korjtuksi, tietenkin äitini opeilla jälleen kerran, ei mikään osoitus siitä, ettei kyseinen asia sovi mulle. 

ap

[/quote]

Hyvähän teidän, joita ei ole poljettu on alapeukuttaa. Ai että vituttaa teidänlaisenne kansanosa. Teidät pitäisi listiä.  Milläs oikeudella te täällä minua poljette?

Ap

Vierailija
54/82 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 15:36"]Oma onnellisuus on itsestä kiinni. Ilkeitä ihmisiä ei tarvitse sietää, eikä kaikkia kommentteja tarvitse noteerata. 
[/quote]

Ei se aina ole vain itsestä kiinni. [quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 15:59"]ehkä pahin marttyyri pitkään aikaan :D
[/quote]

Oisko vaikka trolli..

Vierailija
55/82 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoin vain sillä tunteella, joka mulle nousee, kun mua ei ymmärretä ja joku vielä meneekin alapeukullaan väittämään, etteikö paha mieleni olisi äitini syy ja etteikö paha mieleni olisi syy siihen, etten ole onnellinen. Jos mä olisin saanutkin elää niin, että mä olisin johtolanka sille, että elämäni on onnellista, niin en kai mä helvetissä täällä istuisi valittamassa?? Mulla on enemmän massia ja mahdollisuuksia alkaa elää tuosta noin vaan, kuin teillä kaikilla yhteensä. Jos vain ei kaikki olisi ihan vitun sekaisin mun elämässäni. Kärsikää itse ensin 20 vuotta masennusta ja tulkaa sitten heittämään voltti, kun elämä on niiiiiin ihanaa!

ap

Vierailija
56/82 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 17:31"]

Kommentoin vain sillä tunteella, joka mulle nousee, kun mua ei ymmärretä ja joku vielä meneekin alapeukullaan väittämään, etteikö paha mieleni olisi äitini syy ja etteikö paha mieleni olisi syy siihen, etten ole onnellinen. Jos mä olisin saanutkin elää niin, että mä olisin johtolanka sille, että elämäni on onnellista, niin en kai mä helvetissä täällä istuisi valittamassa?? Mulla on enemmän massia ja mahdollisuuksia alkaa elää tuosta noin vaan, kuin teillä kaikilla yhteensä. Jos vain ei kaikki olisi ihan vitun sekaisin mun elämässäni. Kärsikää itse ensin 20 vuotta masennusta ja tulkaa sitten heittämään voltti, kun elämä on niiiiiin ihanaa!

ap

[/quote]

Sä et tiedä mitään meidän muiden elämästä tai rahatilanteesta, joten ihan turhaan siitä asiasta jankkaat. 

Vierailija
57/82 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. tuossa vieressä on ketju: tytär suuttui tulisesti. Se äiti on alkuasetelmassa just kuin minun. Nyt hänen pitäis vielä olla täysin jääräpäisesti oikeassa, eikä myöntää mitään ja jos ei tytär muuten ymmärrä pitää hiljempaa syytä, niin pitäisi vihjaista tyttärelle, että tämän halut poikaa kohtaan ovat huoran halut ja toki tämä äiti on sen kanssa aivan liian myöhässä, kunnon belsebuubina hän olisi kouluttanut tyttärensä siihen jo 6-vuotiaana. Mitä ikinä tytär koittaisikaan pitää oikeudestaan poikaystävään kiinni tai että tämä pääsisis juhliin äiti sabotoisi ja tämä siis tosiaan kaiiki jo paaaaljon aikaisemmin, alkaen ihan sieltä taaperosta, jossa lapselle opetetaan, että se miten äiti asioista ajattelee, on ainoa oikea malli. 

Ja tuon ketjun äidin ajatukset ovat aivan käsittämättömiä, ainakin avauksessa. En lukenut kauhean pitkälle,että ymmärtääkö mitään, mitä hänelle täällä neuvotaan. Mun äiti ei ainakaan ois ottanut mitään onkeensa, kun kaikki syy IKINÄ ois ollut vain minussa. Ei häneesä. Koskaan.

ap

Vierailija
58/82 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ne lääkkeesi ja äkkiä.

Vierailija
59/82 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 17:34"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 17:31"]

ap

[/quote]

Sä et tiedä mitään meidän muiden elämästä tai rahatilanteesta, joten ihan turhaan siitä asiasta jankkaat. 

[/quote]

Okei, no kiva, jos se on hyvä. Saan (jos kertoisin, enhän mä irl kelleen kerro mitään, ettei kadehdi) usein kuulla, että kyllä mekin tehtäis jos ois sun mahikset. Että ärsyttää. Ei raha kaikkea ratkaise, todellakaan ja aivan turha kadehtia siitä minua.

Ap

Vierailija
60/82 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittää ap:n mies ja lapset.