Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku suorittanut AMK-tutkintoa työn ohessa?

Vierailija
24.09.2012 |

Onko iso projekti ja millaisia opiskeluedellytyksiä vaaditaan?

Tässä olisi kaiketi suurin osa opinnoista etänä eli sinänsä ok, kun vuorotyön takia en pystyisi käymään esim. iltaisin koulua.

Kestäisi 4½ vuotta - jaksaako..?

Nyt mulla on "vain" 30h/vko soppari joten periaatteessa aikaa olisi ainakin jonkin verran...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pystyin osallistumaan lähiopetuspäiviin, joita oli 3-4 päivää kuukaudessa (kokonaisia, pitkiä päiviä). Iltaopiskelua en tehnyt.

Olin opintojen aikaan osittaisella hoitovapaalla, ja pystyin sumplimaan työvuorojani opintojen mukaan. Lisäksi sain hoitoapua isovanhemmilta.

Minulla opintoihin meni neljä vuotta.

Vierailija
2/9 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli TODELLA raskasta.

Sit onnekseni jäin ä-lomalle ja sen jälkeen opintovapaalle ja se helpotti huomattavasti.

Opinnot kesti 3,5v. Oli todella isotöinen opinnäytetyö, eli olisin voinut valmistua aikaisemminkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelin KTM:ksi työn ohella. Ekan vuoden olin osa-aikaisena työssä, sitten siirryin takaisin kokoaikatyön (2-vuorotyö) ja suoritin kolmessa vuodessa maisterin tutkinnon. Yliopistossa on läsnäolovelvoitetta vähemmän kuin amk:ssa ja opintojen järjestystä pystyy hallinnoimaan omaehtoisesti paljon vapaammin. Suosittelen lämpimästi! Kun aikaa on rajatusti, opiskelumotivaatio kohenee kummasti ja kaikki ylimääräinen hörhöily putoaa pois.

Vierailija
4/9 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmosella ei ollut minkäänlaista läsnäolovelvoitetta.

Vierailija
5/9 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihme että ammattikorkeista tulee ulos täysin ammattitaidotonta ja -tiedotonta väkeä.

t. työnantaja (off-topic)

Vierailija
6/9 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko iso projekti ja millaisia opiskeluedellytyksiä vaaditaan?

Tässä olisi kaiketi suurin osa opinnoista etänä eli sinänsä ok, kun vuorotyön takia en pystyisi käymään esim. iltaisin koulua.

Kestäisi 4½ vuotta - jaksaako..?

Nyt mulla on "vain" 30h/vko soppari joten periaatteessa aikaa olisi ainakin jonkin verran...

itse suoritin 3,5v koulutuksen 3 vuodessa työn ohessa (iltaopiskelu, päivätyö). Tuohon sisältyi jonkin verran hyväksilukuja, mutta ne eivät käytännössä nopeuttanut valmistumista kuin vähän. Ensimmäisen vuoden syksy oli löysä: ryhmälläni oli paljon kursseja joista minulla oli hyväksiluku, mutta itse en pystynyt suorittamaan tulevia opintoja vielä tuolloin (ei iltatoteutuksia). Pari vuotta oli tiukkaa (eka kevät - viimeinen syksy), viimeisen kevään käytännössä tein opinnäytetyötä ja kävin pari kurssia. Työharjoittelun pystyin suorittamaan päivätyötäni tehden.

Meillä oli varsin vähän virtuaaliopetusta / etätehtäviä, pääpaino opetuksessa oli iltalähiopetuksessa. Itse pyrin tosin löytämään itselleni varsinkin valinnaisia kursseja virtuaalisena. Jonkin aikaa tein 30t/vko töitä opiskelujen aikana, mikä onneksi helpotti jaksamista.

Vierailija
7/9 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en olisi voinut kuvitellakkaan työtä opintojen aikana! Meillä oli paljon harjoitteluja ja pakollista läsnäoloa. Siis se oli nuorisoasteella. En tiedä aikuispuolesta? Pitää kuitenkin saada se EU-pätevyys, eli ei sitä ihan kirjekurssina voi käydä. 3,5v meni.

Vierailija
8/9 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihme että ammattikorkeista tulee ulos täysin ammattitaidotonta ja -tiedotonta väkeä.

t. työnantaja (off-topic)

Vierailija
9/9 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en olisi voinut kuvitellakkaan työtä opintojen aikana! Meillä oli paljon harjoitteluja ja pakollista läsnäoloa. Siis se oli nuorisoasteella. En tiedä aikuispuolesta? Pitää kuitenkin saada se EU-pätevyys, eli ei sitä ihan kirjekurssina voi käydä. 3,5v meni.

Ystäväni aloitti sairaanhoitajaopinnot aikuisryhmässä monimuoto-opiskeluna ja lähipäiviä on 2-3 kuukaudessa. Harjoittelut sitten tietysti sitoo enemmän, mutta aika kirjekurssille tuo vaikuttaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi