Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään KARIBIAN RISTEILYLLÄ ollutta? kysymyksiä..

Vierailija
01.07.2015 |

- millä laivalla olitte, mitkä kohteet, montako yötä?

- mikä yhtiö (ollaan harkittu royal caribbean)

- mikä hytti teillä oli? MIetin että kun siellä on niitä ulkohyttejä jopa 2 ja 3 kansille paljon tarjolla, niin ainakin Ruotsin laivoillahan nuo 2-kannen hytit taitaa olla jopa vedenpinnan alla. niin onko se kiva jos se vedenpinta on ihan siinä hytin ikkunan alla esim..? Vai miltä se näyttää?

- missä kohtaa maksoitte tipit? ETukäteen, vai oliko jälkikäteen joku "könttämaksu"systeemi?

- oliko siellä kauhea "aika-slotit" joka tekemiseen kuten esim. jossain isoissa huvipuistohotelleissa tms.? Tyyliin että saatte laput joilla saatte mennä aamupalalle tietyn puolen tunnin jakson sisällä, tietty aika ilalliselle jne., tietty aika milloin saat mennä maihin ym.

- miten kauan ennen laivan lähtöä suunnilleen laivaan pääsi / satamassa kannatti aikaisintaan olla?

- entä laivan takaisin satmaan tultua risteilyn päättyessä, miten pian pääsi ulos ja vietiinkö matkatavarat ulos itse`(Esim. jos laiva olisi aamulla klo 7 satamassa, mietin koska oltaisiin jo ns. "tien päällä" autolla menossa.)

-mistä satamasta lähdit ja oliko siellä helposti parkkipaikkoja autolle (jos florida)?

Kiitos jos jaksatte vastailla/kertoilla.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja lippu tulee spostiin. Ensinhän maksetaan vain varausmaksu, yleensä 250 €/hlö, loppumaksu erääntyy vasta pari kuukautta ennen lähtöä.

Vierailija
22/67 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 21:02"]

Ei ikinä enään näihin muovisiin lavasteisiin megaluokan ruotsinlaiva-risteilylle. Aivan järkyttävää wt-touhua. Luulin laadukkaammaksi.

[/quote]

:) voihan siitä tuollainenkin efekti tulla, mutta ajattelin että jos nyt kuitenkin edes kerran... Kerro tarkemmin, mikä ja millä laivalla teetti tuollaista filistä? suositatko itse että esim. 4yötä riittäisi ihan hyvin 7:n sijaan..?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuussa oli Floridassakin suomalaiselle ihan riittävän lämmintä, Karibialla kuumaa. Enemmän tykkäsin tammikuusta kuin toukokuusta, silloin tuli tosi voimakkaita ukkoskuuroja ja auringossa paloi hetkessä.

Vierailija
24/67 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekkasin Alluren lähdön toukokuun puolivälissä 2016 esimerkkiperheelle 2+2 (lapset 10 ja 12). Parvekehytti merelle 4650 €, lisäksi saa joko 300 $ OBC:tä tai kahdelle ilmaiset tipit.

Vierailija
25/67 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
26/67 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän mä teen väärin kun esim. yhdelle kevään lähdölle jonka rc sivuilla saan hinnaksi 2370 EUR, niin americandiscountcruises antaa samalle lähdölle saman tason hytti, verojen kanssa 2881 usd. (Näköjään siinä heti ei näy verojen kanssa hinta kun vasta hytin tarkan valinnan jälkeen jossain kohdassa 5 tms.)

ap

Vierailija
27/67 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, en tiedä. Mikä lähtö, laiva ja hytti? Minkäikäiset lapset?

Vierailija
28/67 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kerro tarkempia detaljeja tai joku vielä varaa mun tarkkaan valkkaamat "best price" -risteilyt loppuun :D.

Lapset on alle 13v joka taitaa olla se raja (mutta kouluik.)

OIkeesti kerran kävi niin että semmoisia puoliäkkilähtöjä etelään täällä pohdiskelin muutaman hotellin välillä ja eikös sitten niistä toinen heti varattu... :) se jonka oisin sitten halunnut.

ap

Vierailija
29/67 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että olisi ihana päästä Karibian risteilylle. Olen lukenut muutamista matkablogeista,ja itseäni kiinnostaa nimenomaan laivalla olo , ei ole niin väliksi edes monessa satamassa käydä. Eli joku 7 päivän olisi aika ihanne pituus risteilylle. Harmi kun pitää tyyliin vuosi etukäteen varata,niin miten sit saa töistä lomaa..

Vierailija
30/67 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Hyttityyppi pitäis tietää ja se, montako päivää. Tällä hetkellä Oasis-luokan laivoilla ei juurikaan ole eroa inside-, outside - jabalcony- hinnoilla. Parin tonnin risteilyn täytyy siis olla 3-4 pv?

Vierailija
31/67 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risteilyllä olleet! Heiluko laiva missään vaiheessa kovasti?

Vierailija
32/67 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenä yönä heräsin keinuntaan, mutta muuten piti parvekkeelta tarkistaa, että liikkuiko laiva.

Vierailija
33/67 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 20:57"]

Ollaan mietitty siis jotain 4/5/6/7 yön risteilyä muun Floridassa kiertelyn yhteydessä. Kaikki laivat ei lähde ft. lauderdalesta, osa myös mm. cape canaveralista.

Tarvitaan siis vuokra-autoa sekä ennen että jälkeen risteilyn. YRitin vähän tutkia sitä auton jättämistä pois risteilyn ajaksi, mutta vaikutti hankalalta / palautuspaikkoja ja noutopaikkoaj ei sitten olekaan heti terminaalissa. Auton vuokra vaikuttaa olevan sen verran edullista että melkein sitä sen ajan voisi seisottaakin (etenkin jos päädytään vain 4-5 pv:n risteilyyn). Mikäli parkkipaikkoja vaan saa eikä maksa omaisuutta....

Voi että, oispa tuo parvekehytti varmaan ihana (vaikka luulen että ei kauhesti ehditä hytissä olla ainakaan jos risteily 4-5 pv; hotelleissakaan en yleensä hirveästi parveketta ehdi käyttää, enkä kotonakaan..)

Tosiaan ne ikkunalliset hytit ILMAN parveketta näyttää olevan 2 ja 3 kansilla. Oudon alhaalla.

2 lasta lähtisi mukaan eli kyllähän noille hintaa tulee, mitä olen katsellut ensi kevättä niin hintahaarukkaa siellä 1500-5000 eur 4henkeä (riippuen laivasta ja risteilyn pituudesta); ja nuo on siis jo huomioiden vain joko sen oasis-laivan luokan tai sitten independence-laivan luokan. Voi rahanmenoa... siihen vielä juomarahat päälle vissiin n. 200-350eur.

Oliko tuo Independence esim. selkeästi hienompi ja isompi kuin Ruotsinlaivat??

Kerran on oltu Bahaman päiväristeilyllä, ja silloin laiva oli (en muista oisko ollut joku Carnival) ihan vanha ja kälyinen eikä kauhean iso, vaikka ehkä joskus ollut hieno. Nyt haluaa sellaisen selkeän wau-efektin.

ap

[/quote]

olen ollut Independence of the seasilla itäisen Karibian risteilyllä 8 yötä ja 4-5 yötä olisi kyllä liian lyhyt mielestäni. Parveke mielestäni aivan ehdoton, sillä aikaeron vuoksi on monesti hereillä jo siihen aikaan kun tullaan satamaan ja sitä on hienoa katsella omalta parvekkeelta, samoin kuin lähtöjä. On myös aika ihmeellistä avata yöllä parvekkeen ovi, kun laiva on merellä, eikä missään näy mitään valoja, vain tähtitaivas ja yö on kuin samettia. Ja Independenceä ei voi kyllä verrata mihinkään ruotsinlaivaan kokonsa eikä hienoutensa puolesta edes samana vuonna. Joten ruotsinlaiva-ajatukset kannattaa unohtaa.

Vierailija
34/67 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 21:53"]

Risteilyllä olleet! Heiluko laiva missään vaiheessa kovasti?

[/quote]

Ei heilu juurikaan vaikka aallokko olisi kovakin, laivassa on isot vakaajat.

Vierailija
35/67 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaiset laivathan risteilevät myös välimerellä. Onkohan välimeren 7 yön risteilyt halvempia kuin karibian?

Vierailija
36/67 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

- millä laivalla olitte, mitkä kohteet, montako yötä?

Quantum of the Seas -laivalla 12 yötä. Kyseinen laiva ei tosin enää seilaa Karibialla, vaan on siirtynyt Kiinaan vesille. Karibialla vastaava alus on nyt Anthem of the Seas.

Kohteet: Haiti, Puerto Rico, St Maarten, Martinique, Barbados ja St Kitts.

- mikä yhtiö (ollaan harkittu royal caribbean)

Royal Caribbean :)

- mikä hytti teillä oli?

11 kannen ulkohytti hytti laivan keulassa. Meillä ei ollut parveketta, mutta sen sijaan hytissä oli iso panoraamaikkuna suoraan laivan menosuuntaan.

- missä kohtaa maksoitte tipit? ETukäteen, vai oliko jälkikäteen joku "könttämaksu"systeemi?

Maksoimme etukäteen, lisäksi jätimme lopuksi 60 dollarin tipin omalle ihanalle huonepalvelijallemme (kuulemma 5 dollaria per yö on "korrekti" määrä).

- oliko siellä kauhea "aika-slotit" joka tekemiseen kuten esim. jossain isoissa huvipuistohotelleissa tms.? Tyyliin että saatte laput joilla saatte mennä aamupalalle tietyn puolen tunnin jakson sisällä, tietty aika ilalliselle jne., tietty aika milloin saat mennä maihin ym.

Olin varannut etukäteen kaikki illalliset netin kautta, ja syömään siis mentiin varattuna aikana. Esim. aamupalaa ja lounasta sai kuitenkin hyvin joustavasti.

- miten kauan ennen laivan lähtöä suunnilleen laivaan pääsi / satamassa kannatti aikaisintaan olla?

Taidettiin olla satamassa noin klo 12.30, kun laiva lähti noin klo 16. Ehkä vähän turhan ajoissa oltiin, mutta mieluummin niin päin.

- entä laivan takaisin satmaan tultua risteilyn päättyessä, miten pian pääsi ulos ja vietiinkö matkatavarat ulos itse`(Esim. jos laiva olisi aamulla klo 7 satamassa, mietin koska oltaisiin jo ns. "tien päällä" autolla menossa.)

Paluuta edeltävänä iltana henkilökunta keräsi isoimmat matkalaukut, vain käsimatkatavarat jäivät hyttiin. Matkustajat oli jaettu ryhmiin, jotka poistuivat laivasta järjestyksessä. Matkalaukut odottivat valmiina terminaalissa. Mielestäni se oli ihan sujuvaa.

-mistä satamasta lähdit ja oliko siellä helposti parkkipaikkoja autolle (jos florida)?

Port Liberty, Bayonne, New Jersey.

Lopuksi vielä, että suosittelen Karibian-risteilyä todella lämpimästi, se oli ihan paras matka koskaan! :)

Vierailija
37/67 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hups, rivivälit katosivat kun kirjoitin kännykällä – anteeksi! :/ t: 34

Vierailija
38/67 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musikaali, akrobaatti-, uimahyppy ja -taitoluistelynäytöksiä, musiikkia, teatteria, stand up -komiikkaa, erilaisia viihdeshowta... Kaikki maailmanluokan tasoa, upeat esiintyjät ja lavasteet. Ja paljon muuta!

Vierailija
39/67 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 08:10"]Minkälaista ohjelmaa näillä laivoilla on?
[/quote]

Edellisen lisäksi mainitsen hahmoparaatit (ainaki Royal Caribbean -laivoilla) – meidän lapsi oli niistä aivan haltioissaan! Minun mielestäni parasta tekemistä oli uima-altaassa lilluminen :)

Vierailija
40/67 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 15:15"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 08:10"]Minkälaista ohjelmaa näillä laivoilla on? [/quote] Edellisen lisäksi mainitsen hahmoparaatit (ainaki Royal Caribbean -laivoilla) – meidän lapsi oli niistä aivan haltioissaan! Minun mielestäni parasta tekemistä oli uima-altaassa lilluminen :)

[/quote]

Ja se, ettei tarvinnut laitta itse tikkua ristiin,vaan palvelu pelasi, oli hyvää juotavaa ja syötävää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä