Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauppojen hedelmäpussirullat - saako jostain ostaa biojätepusseiksi?

Vierailija
23.09.2012 |

Biojätteeseen ei saa enää käyttää biojätepusseja enkä todellakaan ala taittelemaan sanomalehdistä sopivia pusseja. Kaupan hedelmäpussit olisivat loistavia biojätekäyttöön, joten kysymys kuuluukin saako niitä ostaa rullittain jostain ja mitä maksaa?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos biojätteestä tehdään bioetanolia sitä ei saa pakata biojätepusseihin

Vierailija
22/30 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markkinoilla on aina joku myyjä jolla rullittain pusseja.Isoja rullia 5 kpl maksoi muistaakseni 10,-...ja itse sai valita pussien koon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 17:11"]

Markkinoilla on aina joku myyjä jolla rullittain pusseja.Isoja rullia 5 kpl maksoi muistaakseni 10,-...ja itse sai valita pussien koon.

[/quote]Ja muistaakseni koot oli 1, 1,5 , 2 ,3 ja 5 kg

Vierailija
24/30 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on biojätepussit, ei ole kieltoa. Ei sen puoleen kippaan kaikki jätteet samaan. Toki oon ostanut biojätepussin mutta en ole ottanut käytäntöön. Niitä pussejahan tulee kun osta hedelmiä ja otat ylimääräistä, itse laitan muovipusseihin monet asiat.

Vierailija
25/30 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea! Erittäin.

Meillä myös nyt talo-yhtiössä molok' systeemi.

Kun nuo Bio pussit on vielä aika kalliita niinajattelin näin:

Pikku ämpäri.. sinne muovipussi.. sitten märkiä" jätteitä sinne mielummin sanolehteen käärittynä tms.

Sit kun roskat viedään.. kipataan ne maatuvat omaan paikkaansa ja se muovipussi sinne poltettaviin..

Ei paikat likaannu/ haluhaitat vähentyy..

Olisko jollain muuta kätevää ideaa?

Vierailija
26/30 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös biopussit kiellettyjä ja painin saman ongelman kanssa: pakastepussit on liian pieniä biojäteastiaan (6l ämpäri) ja pienimmät roskakassit liian isoja ja paksuja.

Vierailija
27/30 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja biojätekeräykseen ei muuten saa ilman pussia laittaa biojätteitä, sotkevat astian.

Vierailija
28/30 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poiketkaapa markkinoilla. Siellä myydään jos minkälaisia pusseja isoissa rullissa.

Tuntuu kummalta, että ei saa käyttää biojätepusseja ja että jossakin keskisessä Suomessa olisi sellainen biojätelaitos, joka on kieltänyt niiden pussien käytön. Asun erään uuden laitoksen alueella eikä meille ainakaan ole tullut kieltoa, vaan jokainen asiakas saa tilata netin kautta paketin biojätepusseja. Ennen ne jaettiin suoraan postilaatikkoon kerran pari vuodessa. Ovat vaan jotain sekundaa, sillä ne hajoavat käsiin heti kun yrittää pussia laittaa jätesankoon.

Vierailija
29/30 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ottaa niitä pusseja siitä rullasta x)

Vierailija
30/30 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla n tapana aina runokata pallit tyhjiksi jätepönttöön. Näin maailma pelastuu ja fossiilisia ei käytetä enää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän