Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Anoppi väittää, että nykyään lapsia ei pestä synnytyksen jälkeen vaan ainoastaan pyyhitään puhtaaksi. Itsellä synnytyksestä 4 kuukautta, en tarkalleen muista, mutta mielestäni pestiin. Miten on?

• ylös 0
  • alas 0

Sivut

Kommentit (26)

Minun lapsista toisella oli pää aivan veressä, ja kakkasi vielä paniikkikakat heti kun vedettiin ulos minusta ja oli vielä napanuoralla kiinni. Häntä huljuteltiin hanan alla, peräpäätä ainakin. Jälkimmäisellä oli vain yksittäisiä veriviiruja päässä, niitä vain pyyhittiin ja sitten kapaloitiin. Mutta verisinä ja kakkaisina heidät on rinnan päälle heti nostettu, ehkä enimpiä on siinä synnytyspöydällä pyyhkäisty.

on lapselle hyväksi jos ei pestä ekaan pariin päivään. Normaalifloora on immuunijärjestelmän tueksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ei viimeisintä pesty. Ihmettelin asiaa, edellisestä synnytyksestä on 6 vuotta ja silloin pestiin. Tosin nyt vauva oli tosi puhdas syntyessään, verta ei juurikaan ollut.

Että lapsi ulostaa ensimmäiset kerrat lapsenpihkaa. Kakkaa se on sekin.

Lainaus:

kakkaa tullut?

Lainaus:

Että lapsi ulostaa ensimmäiset kerrat lapsenpihkaa. Kakkaa se on sekin.

Lainaus:

kakkaa tullut?

eli kolme päivää synnytyksen jälkeen.

Tuosta pesemisestä kuitenkin, isä sai pestä vauvan heti synnytyksen jälkeen ja vuosi oli 2010..

halutaan vahvistaa vauvan saamaa luonnollista mikrobiflooraa. Se taas vahvistaa vastustuskykyä.

mutta on myös mahdollista että lapsesi on pesty jos siihen on ollut jokin syy, esim erityisen verinen tai limainen. Vastasyntyneenluonnollista rasvaa eli kinaa ei pestä pois vaan sen annetaan imeytyä ihon läpi.

kommentoin vielä tuota kakka asiaa..eli mun lapsi kakkasi lapsiveteen synnytyksen alettua. Eli voi se kakka tulla jo synnytyksessä vauvalla.

Eikä ole harvinaista.

Mulla synnytystä nopeutettiin tipalla, jotta tulehdusvaara lapsella ei kasvaisi, kun likaista vettä menee sen keuhkoihin.

Syntymän jälkeen vauvan keuhkot imettiin tyhjiksi vedestä lääkärin toimesta.

sairaalasta (käytännöstä) ja tilanteesta. Varmasti kovin verinen ja kakkainen vauva pestään heti salissa, mutta usein voidaan vauvasta vain pyyhkiä suurimmat pois, ja kylvettää sitten muutaman pvän ikäisenä. Tekee pikkuisen iholle hyvää, ja suojaa normaaliflooraa. :)

Miten voi olla mahdollista, että äidit eivät tällaista asiaa tiedä?

Vauva nielee lapsivettä, ja voi "kakata" jo ennen syntymää. Silloin lapsivesi on vihreää, ja tilanne voi olla vakava.

Entiseen aikaan oli vissiin tapana, että synnytyksessä mukana ollut isä sai kylvettää vastasyntyneen vauvan.

Lainaus:

kommentoin vielä tuota kakka asiaa..eli mun lapsi kakkasi lapsiveteen synnytyksen alettua. Eli voi se kakka tulla jo synnytyksessä vauvalla.

Eikä ole harvinaista.

Mulla synnytystä nopeutettiin tipalla, jotta tulehdusvaara lapsella ei kasvaisi, kun likaista vettä menee sen keuhkoihin.

Syntymän jälkeen vauvan keuhkot imettiin tyhjiksi vedestä lääkärin toimesta.

Tämä lisäksi joutui teholle vuorokaudeksi.

Uskoisin, että pestiin tämän vuorokauden aikana, koska oli täysin puhdas jokaisesta taipeestakin ja ihan varmasti sitä ei ollut nieltyään sitä vihreää kakkavettäkin.

Lainaus:

Vauva nielee lapsivettä, ja voi "kakata" jo ennen syntymää. Silloin lapsivesi on vihreää, ja tilanne voi olla vakava.

Entiseen aikaan oli vissiin tapana, että synnytyksessä mukana ollut isä sai kylvettää vastasyntyneen vauvan.

ei isät päässeet synnytyssaliin ollenkaan.

Käsitän entisen ajan yli 30-v päähän menneisyyteen. ei siis 2-5 v.

2 vuotta sitten luomusairaalassa:

Vauvaa pyyhkäistiin vähän ja nostettiin suoraan rinnalle, kyllä se aika tahmainen kaveri oli.

Ensimmäinen kylvetys tapahtui sairaalassa, kun vauvalla oli ikää 2 tai 3 päivää.

Ja vauva oli ulostanut myöskin ennen syntymäänsä, lapsivesi oli vihreää kun se meni.

Lainaus:

Lainaus:

ei isät päässeet synnytyssaliin ollenkaan.

Käsitän entisen ajan yli 30-v päähän menneisyyteen. ei siis 2-5 v.

Olen siis reilusti yli 30 v. Minun isäni oli mukana synnytyksessä ja sai pestä minut ja kun äitiysloma loppui oli isäni virkavapaalla minua hoitamassa kun äitini oli töissä. Nuoria olette kun ette tiedä"entisistä ajoista"mitään :D

(muuten, isöisäni aikoinaan kanniskeli itkevää vauvaa öisin ja keitteli harsovaippoja kun mummoni oli sairas ja Lapin perukoilla ei muitakaan auttajia ollut)

Sivut