Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Synnytys, erimielisyys anopin kanssa

Vierailija
23.09.2012 |

Anoppi väittää, että nykyään lapsia ei pestä synnytyksen jälkeen vaan ainoastaan pyyhitään puhtaaksi. Itsellä synnytyksestä 4 kuukautta, en tarkalleen muista, mutta mielestäni pestiin. Miten on?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla mahdollista, että äidit eivät tällaista asiaa tiedä?

Vauva nielee lapsivettä, ja voi "kakata" jo ennen syntymää. Silloin lapsivesi on vihreää, ja tilanne voi olla vakava.

Entiseen aikaan oli vissiin tapana, että synnytyksessä mukana ollut isä sai kylvettää vastasyntyneen vauvan.

ei isät päässeet synnytyssaliin ollenkaan.

Käsitän entisen ajan yli 30-v päähän menneisyyteen. ei siis 2-5 v.

Mun miehen isä oli poikansa synnytyksessä mukana v. -72. Itse oon -77, eikä siinä sairaalassa jossa synnyin isiä vielä taidettu huolia synnytykseen ollenkaan. Aika paljon taisi olla vaihtelua tuolloin sairaaloittain.

Vierailija
22/26 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommentoin vielä tuota kakka asiaa..eli mun lapsi kakkasi lapsiveteen synnytyksen alettua. Eli voi se kakka tulla jo synnytyksessä vauvalla.

Eikä ole harvinaista.

Mulla synnytystä nopeutettiin tipalla, jotta tulehdusvaara lapsella ei kasvaisi, kun likaista vettä menee sen keuhkoihin.

Syntymän jälkeen vauvan keuhkot imettiin tyhjiksi vedestä lääkärin toimesta.

synnytys alkoi verenvuodolla (ei kuitenkaa istukka irtoamassa, se ultrattiin heti) ilman supistuksia, kalvot puhkaistiin ja lapsivesi oli vihertävää. Tipalla laitettiin vauhtia kun omat supparit olivat alkuun heikkoja, sitten etenikin hyvää vauhtia. Vauvallahan on jokin vähintään hetkellinen 'hätätilanne' ollut kohdussa kun kakkaa lapsiveteen. Itsekin olen vihreästä vedestä syntynyt, napanuora oli ainakin kaulan ympärillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytykset 2011 ja 2012. Kummallakaan kerralla ei pesty synnytyksen jälkeen.

Vierailija
24/26 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

piakkoin syntymän jälkeen.Toivuin sillä aikaa sektiosta. Käsittääkseni on ihan yleisesti tapana, elleivät asiat ole tyystin kolmessa vuodessa muuttuneet.

Vierailija
25/26 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin ennen pukemista pestiin, tietenkin sitä ennen oli jo ensimmäiset ruokailut suoritettu.

Vierailija
26/26 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ainakaan Turussa ei enää pestä. Muutos on käsittääkseni tapahtunut ihan tässä vuoden tai kahden sisällä. Oli muistaakseni muitakin kaupunkeja, joissa on siirrytty pesemättömyyteen.