Kaupoista kadonneet karkit/jäätelöt
Eli mitä herkkua olet jäänyt kaipaamaan jonka valmistus on lopetettu?
Itse kaipaan kalak valkosuklaata!! Miksi sitä ei enää tehdä :'(
Kommentit (298)
Joskus 90-luvun alussa sai laivalta sellasia koostumukseltaan ihan löllöjä hedelmänmakusia karkkeja. Ne oli sellasia puna-keltasia ja sini-vihreitä väritykseltään ja jonkun hahmon, oiskohan ollu dinosaurusten muodossa. Ja ne oli pakattu semmoseen "levyyn" yksitellen. Muistaako kukaan muu tämmösiä? Siis ne oli ihan mun suosikkeja ja muistan vieläkin miltä ne maistuu vaikka olin joku 5-6-vuotias niitä syödessä. Ah tulispa takasin!
Valion banaanikinuski-tuutit, olivat myynnissä ainakin 2009, vain monipakkauksessa ei irtomyynnissä.
Kannattaa karkkien osalta tsekata saksalainen nettikauppa world of sweets. Siellä valikoimassa voi olla kadonneita herkkuja. Kuten orbit purkkaa ainakin.
Hellaksen riisisuklaa, riocola mehujää, roger rabit mehujää, m.a.c mehujää, pommac mehujää, haribon lakritsa pullonavaimet, salmiakki merenneidot ja kunnon entisajan lauantaipussi, nykyinen on aikas laimee.
Estrella Triangel-sipsit, sellaiset juustosuikeroiden paksuiset ja triangelin muotoiset
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 23:32"]
Hellaksen riisisuklaa, riocola mehujää, roger rabit mehujää, m.a.c mehujää, pommac mehujää, haribon lakritsa pullonavaimet, salmiakki merenneidot ja kunnon entisajan lauantaipussi, nykyinen on aikas laimee.
[/quote]
Sitten vielä appelsiini megatuutti ja turkinpippuritanko
Malacon Truly juicy -karkkipussit!
Jenga-mehujää päärynän makuisena ja Super-puikot.
Piparnakkeli-jäätelö, samanlainen kuin Puffet mutta maku oli paljon parempi ja keksiosa oli ihan eri makuinen kuin Puffetissa
Fazerin kahvisuklaa ja pähkinä-valkosuklaa. :p Nom!
Salmiakki Aakkoset omassa pussissaan, jossa oli kolmea eri makua
Näitä ei kukaan mun lähipiiristä muista, mutta ehkä joku teistä!
Pikku Myy keksit! Carneval-keksin tyylisiä - tais vaan olla pyöreitä ja siinä oli muistaakseni vaan kahta erilaista päällystää. Toinen päällystöistä oli salmiakin tms makuinen. Muistaako kukaan?
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 23:40"]Näitä ei kukaan mun lähipiiristä muista, mutta ehkä joku teistä!
Pikku Myy keksit! Carneval-keksin tyylisiä - tais vaan olla pyöreitä ja siinä oli muistaakseni vaan kahta erilaista päällystää. Toinen päällystöistä oli salmiakin tms makuinen. Muistaako kukaan?
[/quote]
Ja olleet myynnissä 90-luvulla.
Saksassa Lion:ja saa lähes joka kaupasta.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 23:24"]
Joskus 90-luvun alussa sai laivalta sellasia koostumukseltaan ihan löllöjä hedelmänmakusia karkkeja. Ne oli sellasia puna-keltasia ja sini-vihreitä väritykseltään ja jonkun hahmon, oiskohan ollu dinosaurusten muodossa. Ja ne oli pakattu semmoseen "levyyn" yksitellen. Muistaako kukaan muu tämmösiä? Siis ne oli ihan mun suosikkeja ja muistan vieläkin miltä ne maistuu vaikka olin joku 5-6-vuotias niitä syödessä. Ah tulispa takasin!
[/quote]
Oli pakko mennä vähän googletteleen niin löysin kun löysinkin kuvankin näistä! :D https://theworldofm.files.wordpress.com/2008/03/dinojell.jpg tämmösiä siis olivat, ja oli näköjään muitakin värejä kun noi mitkä muistin. Ai hitto mä alan nyt ihan tosissaan tutkiin saisko näitä jostain vaikka netistä! :D
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 23:40"]Näitä ei kukaan mun lähipiiristä muista, mutta ehkä joku teistä!
[/quote]Muistan nuo keksit, oli tosi hyviä!
Ruuti Bubbis -salmiakkipurkkakuula, jonka sisällä oli ihanaa salmiakkijauhoa. C-kasetin muotoiset TDK-salmiakit. Maija-toffee, Skotti pähkinätoffee, Raitatoffee ja sitten se pussi, jossa oli vaaleita ja tummia toffeita, taisi olla nimeltään pelkkä Toffee. Pelle eli Pekka Töpöhäntä -vaahtokarkit, Mini Fani pehmeät lakutoukat, Kristallirahat, Suuret seikkailijat - sellaisia sitkeitä hedelmä- ja lakritsiviinikumipötköjä toteemin, merirosvon yms. muotoisina. Tikkarit, joiden tikku oli liikennemerkki. Topsy-tuutit, Super-puikot, Sun Icen jäätelökiekot, La Gala -herkkujäätelöt - varsinkin Irish Coffee, Jolla-jäätelöveneet, Mövenpickin saksanpähkinä-vaahterasiirappijäätelö, Jive-jogurttijäätelö!