Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4000 euron laskut, mies sairaalassa, ei lämmitystä ja sossu ei anna penniäkään

Vierailija
20.09.2012 |

Jäin työttömäksi, mies sairaalassa, pari lasta ja lainarahalla ostettua taloa ei ole varaa lämmittää. Parku tuli sossussa ja sanoinkin ihan suoraan, että suomalaisten päälle voi hyvin paskantaa, mutta auta armias jos olisimme vaikka somaleita. Niille ei koskaan sanota ei, annetaan asunnot, taksikortit, ruokaa, rahaa jne, mutta meille olisivat lainanneet rahaa. Mitä helvettiä se hyödyttää, millä mä niitä maksan parin kk päästä kun ei silloinkaan ole vielä töitä enkä ole todnäk saanut yhtään työkkärikorvaustakaan. Vittu kun on alksanut vituttamaan tämä epätasa-arvoinen maa. Niin kauan kun yksikin suomalainen kärsii ja elää nälässä kuten me nyt niin tänne ei pitäisi ottaa yhtään ainutta elättiä. Minä olen maksanut mieheni kanssa veroja koko ikämme, missä on kiitos, missä on tuki ja turva kun kerrankin me sitä oikeasti tarvitsisimme? Öljysäiliö täysin tyhjä ja laskuja tosiaan 4000 euron edestä, ei paljoa hymyilytä.

Kommentit (109)

Vierailija
101/109 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öljyt loppu, en ole lämmittänyt sitten toukokuun alun ja viikonlopun jälkeen alkaa jo lokakuu; sisällä on enää 13 astetta päivällä ja kylmempää yöllä. Sossua ei kiinnosta pätkääkään että täällä lasten kanssa palellaan.

En yksinkertaisesti VOI myydä vuosikausia remppaamaani kämppää ja ottaa sataa tonnia persnettoa jota sitten maksan lopun elämääni ihan vain saadakseni muutaman satasen sossusta koska satun olemaan tällä hetkellä työttömänä.

Joten nyt sitten palellaan. Kyllä on kannattanut 25 vuotta maksaa veroja.

Mitä tulee erityistukiin, niitä myönnetään sosiaaliturvalain mukaan maahanmuuttajille ("maahanmuuttajien erityistuki"), vammaisille, raskaana oleville, lastensuojelun piiriin kuuluville lapsille ja romaninaisille hameen hankintaan (WTF?).

Tavalliselle luottotiedot kunnossa olevalle suomalaiselle valkoiselle heteromiehelle joka ei hakkaa lapsiaan eikä kärsi alkoholi/huumeongelmista ei kuitenkaan apua löydy kun sitä tarvitsisi.

Järjestelmästä puuttuu ns. "hyvien ihmisten tuki". Voitaisiin oikeasti tukea ENNEN kuin on kaikki mennyttä ja velkahelvetti päällä ja luottotiedot kateissa ja perhe hajonnut ja lapset laitoksessa. Kai se nyt olisi yhteiskunnallisestikin ajatellen fiksumpaa. Nykyisellään kun pitää mennä täysin pohjalle ennen kuin on trampoliini alla.

Vierailija
102/109 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öljyt loppu, en ole lämmittänyt sitten toukokuun alun ja viikonlopun jälkeen alkaa jo lokakuu; sisällä on enää 13 astetta päivällä ja kylmempää yöllä. Sossua ei kiinnosta pätkääkään että täällä lasten kanssa palellaan.

En yksinkertaisesti VOI myydä vuosikausia remppaamaani kämppää ja ottaa sataa tonnia persnettoa jota sitten maksan lopun elämääni ihan vain saadakseni muutaman satasen sossusta koska satun olemaan tällä hetkellä työttömänä.

Joten nyt sitten palellaan. Kyllä on kannattanut 25 vuotta maksaa veroja.

Mitä tulee erityistukiin, niitä myönnetään sosiaaliturvalain mukaan maahanmuuttajille ("maahanmuuttajien erityistuki"), vammaisille, raskaana oleville, lastensuojelun piiriin kuuluville lapsille ja romaninaisille hameen hankintaan (WTF?).

Tavalliselle luottotiedot kunnossa olevalle suomalaiselle valkoiselle heteromiehelle joka ei hakkaa lapsiaan eikä kärsi alkoholi/huumeongelmista ei kuitenkaan apua löydy kun sitä tarvitsisi.

Järjestelmästä puuttuu ns. "hyvien ihmisten tuki". Voitaisiin oikeasti tukea ENNEN kuin on kaikki mennyttä ja velkahelvetti päällä ja luottotiedot kateissa ja perhe hajonnut ja lapset laitoksessa. Kai se nyt olisi yhteiskunnallisestikin ajatellen fiksumpaa. Nykyisellään kun pitää mennä täysin pohjalle ennen kuin on trampoliini alla.

Siitähän se lähtisi... mutta jos itse valitset, ettet myy, niin itse kannat myös seuraukset. Sosiaaliset tuet alkavat juosta heti, jos myyt asunnon. Sama ehto on kaikille, et ole poikkeus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/109 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla mahdollisuudet väliaikaiseen luototukseen, esim. 3kk ajaksi. Olen itse ollut samassa tilanteessa, kun töitä ei löytynyt, mutta onneksi selvittiin ja saatiin pidettyä talokin.

Sossua varten tein selonteon kaikista meidän veloista ja penniäkään ei saatu, ei edes harkinnanvaraista. Ja oltiin todella kovilla.

Vierailija
104/109 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla mahdollisuudet väliaikaiseen luototukseen, esim. 3kk ajaksi. Olen itse ollut samassa tilanteessa, kun töitä ei löytynyt, mutta onneksi selvittiin ja saatiin pidettyä talokin.

Sossua varten tein selonteon kaikista meidän veloista ja penniäkään ei saatu, ei edes harkinnanvaraista. Ja oltiin todella kovilla.

ihan järjettömästi edeltävinä kuukausina ja vielä asioihin jotka eivät olleet välttämättömiä. Ei sossun kuulu kustantaa ihmisten harkitsematonta velanottoa.

Vierailija
105/109 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuulliseen omistusasuntoon SAA sosiaalitukia. (ei siis mihinkään merenrantahuvilaan vaan kohtuulliseen lapsiperheelle) Tukea ei makseta lainojen lyhennyksiin, mutta muihin asumiskuluihin ja korkoihinkin. Onhan se yhteiskunnallekin edullisempaa auttaa koroissa ja asuinkuluissa kuin ottaa iso vuokra kontolleen. Toki, pitkällä aikavälillä sossu voi vaatia myymään asunnon, mutta ei tämä järjestelmä nyt sentään niin kohtuuton ole, että vaatisi heti asuntoa lyömään lihoiksi, jos tulee ongelmia. Korostan, kenenkään lyhennyksiä ei makseta, mutta tuetaan, ettei heti tarvi myydäkään.

Sitä paitsi suuremman yhteiskuntamoraalin kannalta omistusasumista tuleekin tukea. Ihmiset on omistusasumisen ja lainojen kautta pakotettu työhön ja säästeliäisyyteen, joten on syytä rohkaista myös ihmisiä hetkellisissä vaikeuksissa pitämään asuntonsa. Se on usein isoin motiivi yrittää päästä jaloilleen. Jos menettää kaiken heti, niin sitä monet jäisi roikkumaan tuille maailman tappiin asti.

Mä en ymmärrä tän palstan karuutta. Itse en ole elämässäni sossussa käynyt, mutta totta helvetissä omistusasuntoonkin pitää saada väliaikaista tukea, koska pahin vaihtoehto on tipauttaa ihmiset lopullisesti tukien varassa roikkumiseen. Sosiaalitukien tarkoitus on hetkellisesti auttaa ja silloin niiden pitää joka tavalla tukea sitä, että ihmiset mahdollisimman nopeasti palaisi elättämään itseään ja voisivat jatkaa elämäänsä.

Vierailija
106/109 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaaliset tuet alkavat juosta heti, jos myyt asunnon.

Kyllä omistusasuntoonkin saa toimeentulotukea.

Vaan ANNAS OLLA kun olet etävanhempi! Sossun mukaan olet yksineläjä ja sinun pitäisi asua koirankopin kokoisessa yksiössä - ja sen yksiön mukaan saat tukea sen omistusasuntosi ylläpitoon. Asiaan ei millään tapaa vaikuta se että lapsesi ovat luonasi puolet ajasta.

Lisäksi esimerkiksi luotto ei ole laskettava kulu mutta kun ryssit asiasi ja luottotietosi ja sama luotto muuttuu ulosottovelaksi niin kas kummaa johan lasketaan laskelmiin. Huoh.

Vierailija
107/109 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etteivät joudu talousvaikeuksiin.

myy talosi, sulla on siinä realisoitavaa omaisuutta, käytä se ensin, sitten sossukin voi auttaa

mua sylettää tuollaiset elintasovinkujat jotka vaatii yhteiskuntaa elättämään

Vierailija
108/109 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset puhuvat asioista joista eivät mitään tiedä?

Ihmettelen suuresti?

Vierailija
109/109 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalossa asuu ne joilla on varaa siihen. Heti asunto myyntiin ja lainaa jostain. Eikä lämmitystä talossa. Ei kuule sossusts saa rahaa, jos on omaisuutta. Miten voit olla noin tyhmä. Mitä nopeammin asunnon saat myytyä niin sitä parempi.Velkaanutte vain lisää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi