4000 euron laskut, mies sairaalassa, ei lämmitystä ja sossu ei anna penniäkään
Jäin työttömäksi, mies sairaalassa, pari lasta ja lainarahalla ostettua taloa ei ole varaa lämmittää. Parku tuli sossussa ja sanoinkin ihan suoraan, että suomalaisten päälle voi hyvin paskantaa, mutta auta armias jos olisimme vaikka somaleita. Niille ei koskaan sanota ei, annetaan asunnot, taksikortit, ruokaa, rahaa jne, mutta meille olisivat lainanneet rahaa. Mitä helvettiä se hyödyttää, millä mä niitä maksan parin kk päästä kun ei silloinkaan ole vielä töitä enkä ole todnäk saanut yhtään työkkärikorvaustakaan. Vittu kun on alksanut vituttamaan tämä epätasa-arvoinen maa. Niin kauan kun yksikin suomalainen kärsii ja elää nälässä kuten me nyt niin tänne ei pitäisi ottaa yhtään ainutta elättiä. Minä olen maksanut mieheni kanssa veroja koko ikämme, missä on kiitos, missä on tuki ja turva kun kerrankin me sitä oikeasti tarvitsisimme? Öljysäiliö täysin tyhjä ja laskuja tosiaan 4000 euron edestä, ei paljoa hymyilytä.
Kommentit (109)
Et kai oikeasti kuvittele, että yhteiskunta maksaa teidän ökyelämisen?
Talo myyntiin ja vuokralle jos rahat eivät enää riitä siihen elämiseen. Niin sitä ovat joutuneet muutkin tekemään. Miksi sinä olisit mikään poikkeus?
jostain vuokralähiöistä, missä kukaan ei ole kiinnostunut kenestäkään eikä mistään? Vaikea uskoa tätä myötätunnottomuuden määrää.
KUKA TAHANSA voi joutua hetkellisesti pulaan ja voi kun silloin saisi myös hetkellisesti apua.... Joo jos vuodesta toiseen menee huonosti niin pitää tosiaan miettiä elämä uusiksi, mutta miettikääs nyt; ihmiset ovat uurastaneet ja rakentaneet (ja joo ei tavallisista tuloista jää mitään säästööön sillin kun ontiukkaa- ja suuri osa tavallisista ihmisistä on saanut niin kotinsa kuin yrityksensä kuin kaiken mahdollisen niin että on uurastettu ja tingitty ja otettu pieniä riskejäkin) sitten tulee onnettomuuksien suma; juuri kun lapsen on pieniä työttömyys, sairaus yms... Siis hetkellinen katastrofi. EIKÖS IHMINEN TARVITSE SILLOIN APUA JA TUKEA, EDES MYÖTÄTUNTOA???? Niin hän voisi päästä myös jaloilleen? Mitäpä luulette kuinka hyväksi elämä muuttuu kun kaiken jo rakennetun romuttaa ja aloittaa jossain vuokrakasarmissa? No tietysti kateellisille ja katkerille kanssasisarillehan toisen onnettommuus on yhtä juhlaa, mutta sille perheelle? Mä olen tän palstan perusteella alkanut jakaa ihmiset kahteen ryhmään; ne jotka YRITTÄVÄT, RAKENTAVA, VAALIVAT ja sitten ne joilla ei ole mitään käsitystä siitä mitä on raknetaa elämää, vaan lilluvat milloin milläkin tuilla (TAI rahaa on tullut helposti ja liikaa), ja kuluttavat energiansa halveksuen, väheksyen, kadehtien, kyyläten toisia. Inhimillisestä tunne-elämästä ei tietoakaan. Täällä palstalla on paljon tällaisia epäihmisiä:(((
kun on aivan maassa. Ei ennemmin. Niin meidän Siihen ehkä saa vapaaehtoisjärjestöistä ja kirkosta apua. Mutta ei nekään lahjoita lämpöä kuin muutamaksi kuukaudeksi. Täytyy viedä apu ulkomaille kun hätä siellä suurempi.
Rähjääminen ja mielen kuohunta ei tule sinua tilanteessanne auttamaan. Jos tilanne on ohi menevä, ota laina ja pyydä apua vanhemmiltanne. Ei kannata ajaa itseään niin alas, että jää itse ja lapset järjestelmän jalkoihin/saa apua suomen järjestelmältä.
niin makaa kuin petaa. Pitää osata varautua pahan päivän varalle.
En minäkään ole saanut apua vaikka olen sitä pyytämällä pyytänyt. Miksi ap:ta pitäisi auttaa yhtään sen enempää? Ottaisi nyt vaan sen lainan sossusta ja yrittäisi sillä järjestää asiansa. Jos ei onnistu niin talo myyntiin. Niin MINÄKIN olen joutunut tekemään!
jostain vuokralähiöistä, missä kukaan ei ole kiinnostunut kenestäkään eikä mistään? Vaikea uskoa tätä myötätunnottomuuden määrää.
KUKA TAHANSA voi joutua hetkellisesti pulaan ja voi kun silloin saisi myös hetkellisesti apua.... Joo jos vuodesta toiseen menee huonosti niin pitää tosiaan miettiä elämä uusiksi, mutta miettikääs nyt; ihmiset ovat uurastaneet ja rakentaneet (ja joo ei tavallisista tuloista jää mitään säästööön sillin kun ontiukkaa- ja suuri osa tavallisista ihmisistä on saanut niin kotinsa kuin yrityksensä kuin kaiken mahdollisen niin että on uurastettu ja tingitty ja otettu pieniä riskejäkin) sitten tulee onnettomuuksien suma; juuri kun lapsen on pieniä työttömyys, sairaus yms... Siis hetkellinen katastrofi. EIKÖS IHMINEN TARVITSE SILLOIN APUA JA TUKEA, EDES MYÖTÄTUNTOA???? Niin hän voisi päästä myös jaloilleen? Mitäpä luulette kuinka hyväksi elämä muuttuu kun kaiken jo rakennetun romuttaa ja aloittaa jossain vuokrakasarmissa? No tietysti kateellisille ja katkerille kanssasisarillehan toisen onnettommuus on yhtä juhlaa, mutta sille perheelle? Mä olen tän palstan perusteella alkanut jakaa ihmiset kahteen ryhmään; ne jotka YRITTÄVÄT, RAKENTAVA, VAALIVAT ja sitten ne joilla ei ole mitään käsitystä siitä mitä on raknetaa elämää, vaan lilluvat milloin milläkin tuilla (TAI rahaa on tullut helposti ja liikaa), ja kuluttavat energiansa halveksuen, väheksyen, kadehtien, kyyläten toisia. Inhimillisestä tunne-elämästä ei tietoakaan. Täällä palstalla on paljon tällaisia epäihmisiä:(((
Jos ei ole varaa pitää taloa, te myytte sen. Ei sossu teidän taloanne maksa tai sen ylläpitoa. Ei ne maksa somaleidenkaan.
En välttämättä pidä somaleiden hyysäämisestä, mutta ärsyttää se, että itse sössitään raha-asiat eikä osata omalla järjellä ajatella rahankäyttöä vaan mennään sossuun parkumaan kun sossu ei maksa omia laskuja!
Jos sinulla on vähänkään järkeä, niin kyllä sinä tiedät mitä pitää tehdä. Talo myyntiin ja edullisempaan asuntoon. Laskuista maksat tärkeimmät ja muista soitat ja teet maksusuunnitelman. Ja miten teillä on 4000 edestä laskuja? Onko niitä kertynyt pidemmältä ajalta?
Sopeuta menot tuloihin!
Sairastumiselle ja työttömyydelle ei voi mitään, mutta laskujen tulo ja öljyn tarve teillä on ollut tiedossa koko vuoden.
Pitää elää niin, että tällaiset tilanteet eivät kaada koko taloutta.
Kumma kun meillä päin somalit elävät sellaisissa vuokramurjuissa, mihin en itse ikinä muuttaisi ihan talon laadun vuoksi, ja laahustavat bussilla Lidliin ostoksille. Eivät todellakaan mitään luksuselämää täällä vietä - ja he eivät voi sille mitään, että kotimaassaa on sota. Eivät he vapaaehtoisesti tänne tule.
niin makaa kuin petaa. Pitää osata varautua pahan päivän varalle.
En minäkään ole saanut apua vaikka olen sitä pyytämällä pyytänyt. Miksi ap:ta pitäisi auttaa yhtään sen enempää? Ottaisi nyt vaan sen lainan sossusta ja yrittäisi sillä järjestää asiansa. Jos ei onnistu niin talo myyntiin. Niin MINÄKIN olen joutunut tekemään!jostain vuokralähiöistä, missä kukaan ei ole kiinnostunut kenestäkään eikä mistään? Vaikea uskoa tätä myötätunnottomuuden määrää.
tyypillisestä ihmisestä. "kun minuakaan ei autettu miksi jonkun toisen pitäisi saada apua..." Tästä syystä suomessa masennutaan, kuollaan stressiin, tehdään itsemurhia, lapset voi pahoin. JOkainen EI OLE oman onnensa seppä. Tämä julma suorituskulttuuri yrittää näin ihmisille kertoa, mutta oikeasti ihmisten kuuluisi tukea toisiaan hädässä. Surullista että olet joutunut luopumaan kodistasi. Ja surullista etteivät ihmiset käsitä mitä tapahtuu ITSELLE kun auttaa toisia. Kun kaikki on hyvin voi luulla että hyvinhän tässä omilla ansioilla mennään ja näinhän tämä menee. Kun sitten käy huonosti, ihminen tarvitsee toisten apua. Kun sitä ei saa, ei edes myötätuntoa, katkeroituu. Me elämme kovassa, kylmässä yhteiskunnassa ja huonommin aina vain menee. Miten luulette ihmisten selvinneen sodasta? Ei ainakaan oman onnensa seppinä. Ihmisistä on tullut kylmiä, julmia, kovia. MIten sellaiset ihmiset kasvattaa lapsiaan? Nääntymään oman onnensa seppinä.
Meilläkin meni yksi talvi niin ettei ollut varaa öljyä tilata. Minä sairastuin ja miehellä meni työ yt neuvotteluiden tuloksena.
Jääräpäisesti minä en suostunut talosta lähtemään ja vieläkin tekee tiukkaa paikata sitä romahdusta mutta ollaan jo voiton puolelle päästy jotenkin sinnittelemällä.
Me lämmitettiin taloa kriisin keskellä sellaisilla keinoilla etä keittiössä oli uuni päällä ja luukku auki illalla. Ennen nukkumaan menoa sitten pois päältä.
Meillä ei ole varaava takka mutta kyllä avotakkakin lämpöä tuo kun jaksaa lämmitä jos on puita. Sitä voi siirtyä takan eteen patjalle nukkumaan.
Saunaa lämmitettiin ja ovet auki niin lämpö pääsee muualle asuntoon.
Jos on varaa ostaa irrallinen sähköpatteri niin ottaa sen makuuhuoneeseen ja pitää ovea visusti kiinni. Hätätapaksessa irrallinen auton lämppärikin tuo siedettävän lämmön yhteen huoneeseen. Hurina vaan on todella kova mutta pitää makuuhuoneesta pakkasen pois että nukkumaan pystyy.
Meillä oli autotallissa lautaa rakennusmateriaaliksi niin sahailtiin ne takkaan kun ei ollut varaa puita ostaa.
Sisulla vaan eteenpäin jos talon haluat pitää. Itku tulee kovilla pakkasilla ja energiaa ei ole kotitöitä tehdä ollenkaan kun paleleee koko ajan mutta kyllä siitä voi selvitä taas jaloilleen. Paljon sisua ja jaksamista teille.
Meilläkin meni yksi talvi niin ettei ollut varaa öljyä tilata. Minä sairastuin ja miehellä meni työ yt neuvotteluiden tuloksena.
Jääräpäisesti minä en suostunut talosta lähtemään ja vieläkin tekee tiukkaa paikata sitä romahdusta mutta ollaan jo voiton puolelle päästy jotenkin sinnittelemällä.Me lämmitettiin taloa kriisin keskellä sellaisilla keinoilla etä keittiössä oli uuni päällä ja luukku auki illalla. Ennen nukkumaan menoa sitten pois päältä.
Meillä ei ole varaava takka mutta kyllä avotakkakin lämpöä tuo kun jaksaa lämmitä jos on puita. Sitä voi siirtyä takan eteen patjalle nukkumaan.
Saunaa lämmitettiin ja ovet auki niin lämpö pääsee muualle asuntoon.Jos on varaa ostaa irrallinen sähköpatteri niin ottaa sen makuuhuoneeseen ja pitää ovea visusti kiinni. Hätätapaksessa irrallinen auton lämppärikin tuo siedettävän lämmön yhteen huoneeseen. Hurina vaan on todella kova mutta pitää makuuhuoneesta pakkasen pois että nukkumaan pystyy.
Meillä oli autotallissa lautaa rakennusmateriaaliksi niin sahailtiin ne takkaan kun ei ollut varaa puita ostaa.
Sisulla vaan eteenpäin jos talon haluat pitää. Itku tulee kovilla pakkasilla ja energiaa ei ole kotitöitä tehdä ollenkaan kun paleleee koko ajan mutta kyllä siitä voi selvitä taas jaloilleen. Paljon sisua ja jaksamista teille.
Hatunnosto teille! Toivottavasti pääsette elelemään vähän rennomminkin.
otat sen lainan sossusta etkä kitise.
Ymmärrän ettei kukaan halua taloaan myydä parin huono-onnisen kuukauden takia. Jos huono tilanne kestäisi pidempään, niin sitten.
Itsekin inhoan somaleiden yms hyysäämistä.
Naapurissa asuu kosovoperhe. Auto on ihan bränikkä tila-auto. Heillä on varaa shoppailla päivittäin. Kesällä pääsevät matkustamaan useaksi kuukaudeksi.
Kumpikaan vanhemmista ei käy töissä. Lapset saavat monta sataa euroa kuussa koska käyvät koulussa.
Ihan v_tun epäreilua.
Mikä tästä edes tekisi provon, nyt en oikein ymmärrä.
Luettelen tässä provon yksityiskohdat:
1. ennakkovero, ei kuulu sossun maksettavaksi koska liittyy yritystoimintaan, Sen saa pois soittamalla verotoimistoon
2. kiinteistövero, teillä on omistusomistusasunto ja voisi hyvässä lykyssä mennä asumiskustannuksina
3. Suuret lääkelaskut. Kyllä, lääkkeitä saa laskulle, mutta omavastuulla on yläraja.
4. koulukuljetukset. Yli 5 km on ilmainen koulukuljetus.
5. samaan aikaan taksilla paikalle tulleet somalit.
Mitä muuta haluat tietää, oletko nyt tyytyväinen kun olet saanut aikaa näin pitkän ketjun?
Jos tämä ei sittenkään ole provo, sinä olet TODELLA ymmärtämätön ja tarvitset apua ihan tavallisissa arkiasioissa.
Paljonko onkaan ikää? Entä onko kaikki sinun raha-asiasi hoitanut aiemmin äitisi, isäsi ja miehesi?
Hei!
Ottakaa nyt hyvät ihmiset selvää asioita, ennen kun alatte puhumaan näistä sossun kustantamista ulkomaan matkoista :) tai merkkikännyköistä. Sellaisia tukia ei ole olemassakaan.
STM:n sivuilta:
Terveydenhuollon maksukatto
Kunnallisen terveydenhuollon asiakasmaksuissa on kalenterivuosittainen maksukatto. Vuonna 2012 maksukatto on 636 euroa.
Alle 18-vuotiaiden käyttämistä palveluista perityt maksut lasketaan yhteen hänen huoltajansa maksujen kanssa. Kun maksukatto ylittyy, palvelut ovat maksuttomia kaikille niille henkilöille, joiden maksut ovat yhdessä kerryttäneet maksukattoa.
Maksukattoon lasketaan mukaan
?terveyskeskuksen avosairaanhoidon lääkäripalvelujen maksut,
?fysioterapiamaksut,
?sarjahoidon maksut,
?sairaalan poliklinikkamaksut,
?päiväkirurgian maksut,
?lyhytaikaisen laitoshoidon maksut terveydenhuollon ja sosiaalihuollon laitoksissa,
?yö- ja päivähoidon maksut,
?kuntoutushoidon maksut.
Maksukattoon ei lasketa mukaan maksuja
?hammashoidosta,
?sairaankuljetuksesta,
?lääkärintodistuksista,
?yksityislääkärin lähetteellä tehdyistä laboratorio- ja kuvantamistutkimuksista.
Maksukattoon ei lasketa tulosidonnaisia maksuja eikä maksuja, jotka on korvattu asiakkaalle esimerkiksi toimeentulotuesta tai tapaturmavakuutuksen perusteella.
Maksukaton täytyttyä
?asiakas saa avohoidon palvelut pääsääntöisesti maksutta.
?lyhytaikaisesta laitoshoidosta peritään enintään 15,10 euron hoitopäivämaksu (2012).
Miten on toimittava kun maksukatto täyttyy?
?Terveyspalvelujen käyttäjän on itse seurattava maksukaton täyttymistä.
?Maksetut maksut merkitään terveyskeskuksesta saatavaan seurantakorttiin.
?Alkuperäiset maksukuitit on kuitenkin säilytettävä, ja ne on esitettävä tarvittaessa.
?Todistuksen maksukaton täyttymisestä antaa terveyskeskus tai muu julkinen terveydenhuolto.
Lääkekustannuksilla on oma kalenterivuosittainen kattonsa, joka on 700,92 euroa vuonna 2012. Katon täyttymisen jälkeen asiakas maksaa vain 1,50 euron omavastuun lääkettä kohti.
Korvauksen saa suoraan apteekista, kun esittää Kela-kortin ja Kelan ilmoituksen lisäkorvausoikeudesta. Korvausta voi myös hakea jälkeen päin puolen vuoden ajan
Ehdottomasti, vaikka se nyt maksaakin sen satasen, sovit sen lyhennysvapaan vuodeksi. Verot voi maksaa osina, sovi voudin kanssa. (olen itse sopinut aikanaan). Maksa sähkölasku! Tilaa öljyä pieni määrä, sen verran että pari kolme kuukautta pärjäätte ja saatte lämmintä vettä, muuten suosittelen villasukkaa jalkaan. Eihän sun välttämättä kerralla tarvi sitä säiliötä täyttää. Sähkö, ruoka ja lainanhoito on kaikista tärkeimmät, = lämpö, ravinto ja katto pään päälle. Muihin laskuihin ota yhteyttä laskuttajiin ja neuvottele aikaa tai osissa maksamista.
Tsemppiä vaikeaan tilanteeseen. Sosiaalinen luototus olisi viisas, koska korko on halpa.
että raivostuttaa tuollaiset valittajat.
Jääräpäisesti minä en suostunut talosta lähtemään ja vieläkin tekee tiukkaa paikata sitä romahdusta mutta ollaan jo voiton puolelle päästy jotenkin sinnittelemällä.Me lämmitettiin taloa kriisin keskellä sellaisilla keinoilla etä keittiössä oli uuni päällä ja luukku auki illalla. Ennen nukkumaan menoa sitten pois päältä.
Saunaa lämmitettiin ja ovet auki niin lämpö pääsee muualle asuntoon.Jos on varaa ostaa irrallinen sähköpatteri niin ottaa sen makuuhuoneeseen ja pitää ovea visusti kiinni. Hätätapaksessa irrallinen auton lämppärikin tuo siedettävän lämmön yhteen huoneeseen. Hurina vaan on todella kova mutta pitää makuuhuoneesta pakkasen pois että nukkumaan pystyy.
tuosta lämmittämisestä koitui? Tais tulla aika paljon kalliimmaksi kuin mitä sen öljyn ostaminen olis tullut. Ei ihme että teillä on rahavaikeuksia.
kuin olla ja voi. Ei muuta kuin lisää vettä myllyyn somaleiden haukkumiseksi.
Menetit jo ensimmäisessä viestissäsi ap uskottavuutesi.
Mikset saa työttömyyskorvauksia? Tai ota sitä lainaa vaan?
Sitä se sossuämmäkin ehdotti diakoniatyöntekijältä.
Mikä ihme siinä on, että noi vihernatsisossuämmät vastustaa kirkkoakin joka asiassa, mutta kehtaavat sitten sanoa noin? Meinasin käydä sen kurkkuun kiinni kun heitti tuon. Kiva oli lähteä sossusta kotia kohti kun somalit saapuivat taksilla asioimaan samaisessa paikassa. Suomalaisesta on tullut tämän maan sylkykuppi, kaikki muut menee ohi ja yli. Mikä meitä vaivaa?
niin ei ole ihme ettei harkinnanvaraistakaan ole annettu. Muutoin toimeentulotuki perustuu laskelmiin: jätät selvästi jotakin kertomatta, sillä kyllä sosiaalitoimistossa lasketaan tarkkaan teidän tulot ja menot. Laki on aivan samanlainen somaleille ja suomalaisille.
Jäin työttömäksi, mies sairaalassa, pari lasta ja lainarahalla ostettua taloa ei ole varaa lämmittää. Parku tuli sossussa ja sanoinkin ihan suoraan, että suomalaisten päälle voi hyvin paskantaa, mutta auta armias jos olisimme vaikka somaleita. Niille ei koskaan sanota ei, annetaan asunnot, taksikortit, ruokaa, rahaa jne, mutta meille olisivat lainanneet rahaa. Mitä helvettiä se hyödyttää, millä mä niitä maksan parin kk päästä kun ei silloinkaan ole vielä töitä enkä ole todnäk saanut yhtään työkkärikorvaustakaan. Vittu kun on alksanut vituttamaan tämä epätasa-arvoinen maa. Niin kauan kun yksikin suomalainen kärsii ja elää nälässä kuten me nyt niin tänne ei pitäisi ottaa yhtään ainutta elättiä. Minä olen maksanut mieheni kanssa veroja koko ikämme, missä on kiitos, missä on tuki ja turva kun kerrankin me sitä oikeasti tarvitsisimme? Öljysäiliö täysin tyhjä ja laskuja tosiaan 4000 euron edestä, ei paljoa hymyilytä.
Me törkeät mamut muuten joudumme myös itse ilman sossun tai kelan rahoja maksamaan asuntolainan, vakuutukset, tontinvuokran, kiinteistöveron, sähkön ja veden. Voitko uskoa? Ei heltiäisi apua vaikka jäisimme työttömäksi tai sairaslomalle eli kateuden kohde on sinulla nyt vähän huonosti valittu...
Kun ostaa luottokortilla.