Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista aluetta on Pihlajamäki?

Vierailija
20.09.2012 |

Sopiiko perheelle,jossa alle kouluikäisiä lapsia?

Onko ulkoilualueita?

Onko mukavaa aluetta?

Onko huonompaa?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itse en muuttaisi. Ostarin ympäristö aivan kauhea, mutta on siellä muuallakin aika vanhoja, ankeita ja ränsistyneitä taloja ja huonoja paskakuntoisia autoja paikat täynnä.

Ulkoilualueita kyllä riittää, itse asun Viikissä ja toisinaan käyn sielläkinpäin koirien kanssa ulkoilemassa. Mutta muuten on kyllä sen näköistä seutua että ei kiitos asuinpaikaksi mulle. Mutta makunsa kullakin, kyllähän sielläkin toki lapsiperheitä asuu ja joitain ei häiritse alueen pieni ränsistyneisyys ja köyhän näköisyys.

Vierailija
2/43 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin kulkemaan siitä ohi päivittäin vuosina 2005-2006, silloin tilanne oli tämä:

Ammatti juopot hengaa ostarilla, isät(?) juo kaljaa lasten kanssa ostarin parkkipaikalla, kapakka-kallet ja -ruusut kailottaa terassilla, terveysasemalla muut asiakkaat rykii keuhotautinsa täysin estoitta muiden silmille, yms.

Päiväkoti oli sen sijaan tosi kiva, ei sijainnut ihan ostarilla. Voi olla, että siellä kauempana on rauhallisempaa, mutta ostari on ihan kamala. Pihliksen ostari sai minut vaikanaan tajuamaan, miten elitisti olen, vaikken luullut olevani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla ei ole alueesta mitään oikeaa kokemusta. Kaikki talot ei tosiaan ole ulkonäöltään minunkaan makuuni ja ostarilla pyörii deekuja, mutta ihmeen viihtyisä paikka tämä muuten on. Alueella asuu (hyviä, normaaleja) lapsiperheitä, on hyvä koulu ja päiväkodit, oma terveyskeskus ja S-Market, paljon metsää ja luontoa, kivoja puistoja, rauhallista. Sijainti lähes keskellä Helsinkiä ja Kehä I:n sisällä, mutta silti asunnot ovat kohtuuhintaisia ja ikkunasta näkyy metsää. Pihlajamäki on viimeisiä arkkitehtien suunnittelemia asuinalueita, jossa mm. tavoitteena on ollut, ettei lasten koulureitillä olisi tienylityksiä.

Lapset ovat viihtyneet ja kaikki lastemme kaverit ovat muuten hyvistä, huolehtivista kodeista. Muunlaisiin perheisiin en ole itse asiassa törmännytkään, mikä on ehkä jopa vähän yllättävää. On siis ihan kukkua, että "kunnon" perheet kasaantuisivat kalliille pientaloalueille. Täytyy myöntää että olen joskus ihmetellyt, missä ne ongelmaperheet oikein asuvat. Jossain muissa kaupunginosissako vai eikö niitä oikeasti ole niin paljon kuin viestimistä saa kuvan? Toivottavasti niin.

Ostari on muuten menossa jossain vaiheessa remonttiin, toivottavasti siitä saadaan viihtyisämpi. Ei tosiaan mikään hyvä lippulaiva Pihlajamäelle, kuten eivät myöskään Pihlajamäentien (eli ohikulkuväylän) varressa sijaitsevat betonitalot. Jos näitä tuijottaa ei Pihlis ehkä näyttäydy kovin hohdokkaana paikkana, mutta hyvä täällä on lapsiperheen asua ja elää. Nämä siis omakohtaisia kokemuksia.

Vierailija
4/43 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että kyllä se ostari korreloi lähialueen kanssa yleensä. Jokainen talo ei välttämättä ole epäviihtyisä, mutta esim. terveyskeskus tuollaisella alueella voi olla täynnä syrjäytyneitä, deekuja jne. ja katukuvassakin he näkyvät myös. Me hylkäsimme asuntotarjouksen Pihliksen läheltä juuri näistä syistä.

Vierailija
5/43 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että kyllä se ostari korreloi lähialueen kanssa yleensä. Jokainen talo ei välttämättä ole epäviihtyisä, mutta esim. terveyskeskus tuollaisella alueella voi olla täynnä syrjäytyneitä, deekuja jne. ja katukuvassakin he näkyvät myös. Me hylkäsimme asuntotarjouksen Pihliksen läheltä juuri näistä syistä.

se on täynnä mummoja ja pappoja. :) Ja lapsiperheitä. Mitäs jos sinäkin puhuisit siitä mitä tiedät, et siitä mitä oletat.

t.pihlisläinen

Vierailija
6/43 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on paljon kaupungin vuokrakämppiä. Ja se joka väittää tosissaan et vuokrakämppälähiö ei ole rauhaton, niin tervemenoa katsomaan menoa.

Vierailija
7/43 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain lähiön ostarilla on, kun mun käsittääkseni normi lapsiperheelliset ei siellä kuitenkaan iltaisin itse hengaile...

Vierailija
8/43 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan hyvin ollaan viihdytty. Täällä asuu paljon lapsiperheitä. Monissa taloyhtiöissä on kivat pihat lapsille. Hyviä ulkoilumaastoja on paljon.

Ostarilla on toki niitä juoppoja, mutta ne lähinnä pörisee omissa oloissaan. Ja valitettavasti jokainen ostari missä on kauppa/ baareja vetää noita juoppoja puoleensa.

Pihliksestä on hyvät kulkuyhteydet moneen suuntaan.

Jossakin vaiheessa pitää asunto vaihtaa isompaa ja ei me täältä kauas muuteta.

Vierailija
9/43 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..joilla on paljon sosiaalista asuntotuotantoa. Ei meidän ostarilla ole kuin kourallinen juoppoja ja nekin harmittomasta päästä, harvoin liikkuvat minnekään siitä terassilta. Kerran näin kesällä kun yksi istui penkillä pikkutytön + äidin vieressä ja katseli tyttöä hymyillen, muttei sanonut mitään. Lähti lopulta siitä vaappumaan sitten kotiin.

Vierailija
10/43 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla ei ole alueesta mitään oikeaa kokemusta. Kaikki talot ei tosiaan ole ulkonäöltään minunkaan makuuni ja ostarilla pyörii deekuja, mutta ihmeen viihtyisä paikka tämä muuten on. Alueella asuu (hyviä, normaaleja) lapsiperheitä, on hyvä koulu ja päiväkodit, oma terveyskeskus ja S-Market, paljon metsää ja luontoa, kivoja puistoja, rauhallista. Sijainti lähes keskellä Helsinkiä ja Kehä I:n sisällä, mutta silti asunnot ovat kohtuuhintaisia ja ikkunasta näkyy metsää. Pihlajamäki on viimeisiä arkkitehtien suunnittelemia asuinalueita, jossa mm. tavoitteena on ollut, ettei lasten koulureitillä olisi tienylityksiä.

Lapset ovat viihtyneet ja kaikki lastemme kaverit ovat muuten hyvistä, huolehtivista kodeista. Muunlaisiin perheisiin en ole itse asiassa törmännytkään, mikä on ehkä jopa vähän yllättävää. On siis ihan kukkua, että "kunnon" perheet kasaantuisivat kalliille pientaloalueille. Täytyy myöntää että olen joskus ihmetellyt, missä ne ongelmaperheet oikein asuvat. Jossain muissa kaupunginosissako vai eikö niitä oikeasti ole niin paljon kuin viestimistä saa kuvan? Toivottavasti niin.

Ostari on muuten menossa jossain vaiheessa remonttiin, toivottavasti siitä saadaan viihtyisämpi. Ei tosiaan mikään hyvä lippulaiva Pihlajamäelle, kuten eivät myöskään Pihlajamäentien (eli ohikulkuväylän) varressa sijaitsevat betonitalot. Jos näitä tuijottaa ei Pihlis ehkä näyttäydy kovin hohdokkaana paikkana, mutta hyvä täällä on lapsiperheen asua ja elää. Nämä siis omakohtaisia kokemuksia.

Jakomäestäkin ja kaikista muistakin ns. huonoista alueista: niilläkin asuu ihan tavallisia perheitä pääosin ja varmasti on ihan kivoja taloja jossain ostarista kauempana. Silti niitä pidetään huonoina kaupunginosina, ja kyllä se Pihlis siihen samaan joukkoon kuuluu.

Vierailija
11/43 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän kaikilla kaupunginosilla, joilla on "vanhempi" ostari lähipubinsa kanssa löydy oma jenginsä deekuja ja vähäosaisempia..

ikinä nää ihmiset ei oo häirinny mun asiointia yhtään..

mä ainaki viihdyn pihlajamäessä, tosin asutaan sillä puolella missä ei ole kaupungin vuokrakämppiä, (mutta nekun on vuokralta halvempia niin tottakai niistä löytyy asukkaita moneen lähtöön..)

meidän pihapiirissä asuu paljon alle kouluikäisiä lapsia ja vanhuksia, ja on paljon ulkoilumahdollisuuksia. eikä kertaakaan ole näkynyt poliiseja tai ollut mitään häiriötekijöitä. (toisin kuin kartanokoskella, jossa ennen asuttiin, jota pidetään vantaan unelma asuinalueena)

Vierailija
12/43 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan asuttu nyt 2 vuotta Pihliksessä ala- asteella olevien lasten. Paljon lapsiperheitä naapurissa ja rauhallista ainaki meidän taloyhtiössä(Liusketiellä). Suurin syy asunnon ostoon oli verraten edullinen asunnon hinta putkirempatusta kämpästä ja se lasten paljous pihalla varrattuna ed asuinalueisiin(Koskela, Käpylä). Viikin Prisma kivan lähellä, terveyskeskus jne Ostarilla ei häiritse puliukot vaan n 14 v teinit jotka hengaa siellä liiankin myöhään..

Vierailija
13/43 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mielestäni sopii oikein hyvin lapsiperheelle. Alueella on tosi kiva leikkipuisto (Maasälpä) ja myös muita leikkipuistoja on lähellä. Myös hyviä harrastusmahdollisuuksia löytyy lasten kanssa. Ulkoilualueita on hyvin. Alueella on monta mukavaa taloyhtiötä esimerkiksi Liusketiella ja Maasälväntiellä ja monissa taloissa on hyvät pihat. Erityisen kivoja pihat on lasten kannalta koska niissä on tilaa ja maasto on vaihtelevaa. Myös ulkoilualueita löytyy hyvin ja liikenneyhteydet moneen suuntaan ovat hyviä. Pidän itse alueen arkkitehtuurista ja siitä, miten talot on suunniteltu hyvin maan muotoihin sopiviksi. Monissa taloyhtiöissä asunnot ovat myös varsin ekotehokkaita ja mahdollistavat ekotehokkaan asumisen.

Toki alueella on myös kaupungin vuokra-asuntoja ja varmasti myös levottomampia taloja. Ainakin omistusasuntotalot ovat kuitenkin ainakin rauhallisia. Itse olen muutenkin sitä mieltä, että asuinaluiden tuleekin olla sellaisia, että niissä on monenlaista porukkaa. Itse ainakin sillä parjatulla ostarillakin asioin ihan mielelläni.

Hinta-laatu suhteeltaan alue on hyvä. Meidän on ainakin aikomus todennäköisesti pysyä tällä alueela, jolla ollaan jo monta vuotta asuttu.

Suosittelen, että liikutte alueella edes takaisin ja käytte katsomassa asuntoja jos mietitte alueelle muuttoa niin saanee hyvän yleiskuvan alueesta.

Vierailija
14/43 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistava piha lapsille. Koulu lähellä. Urheilukenttä. Ulkoilureitti. Ei kaupungin vuokra-asuntoja. Linja-autoyhteys joka paikkaan. Ostariin matkaa. Kivat naapurit.

Vierailija
15/43 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuttiin reilu vuosi, mutta oli pakko muuttaa pois kun oli aivan roskaseutua. Meluisia teinejä ja sammuvia pulsuja. Selvästi narkkareitakin näkyi sammuneena vasten taloja. Mitään hyvää en rehellisesti sanottuna osaa alueesta sanoa. Ruminta Suomea pahimmillaan.

Vierailija
16/43 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viheraluetta kuin muissa asuinalueissa, koska on suojeltu ja ei enää oikeastaan saa sinne lisääkään rakentaa, ainakin näin olin ymmärtänyt. Mielestäni kiva alue. Kyläilemässä olen vain ollut, mutta vaikkakaan ne talot ei ole kovin kauniita, pidän siitä ilmapiiristä mikä vallitsee. Lisäksi siellä asukasyhdistys aktiivisen tuntuinen. Käy kurkkaamassa:

http://pihlajamaki.info/2012/pihlajamaki-50-etusivu

Vierailija
17/43 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alue on ihan ok nättiä, mitä nyt rakennukset rumia. Mutta todella meluisaa yöllistä mekkalointia ja ilkivaltaa on paljon. Naapuritalostamme rikottiin ikkunat kaksi kertaa yhden vuoden aikana. Korviini tuli juttua kahdesta teiniraiskaudestakin muutaman vuoden sisällä.

Vierailija
18/43 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alue on ihan ok nättiä, mitä nyt rakennukset rumia. Mutta todella meluisaa yöllistä mekkalointia ja ilkivaltaa on paljon. Naapuritalostamme rikottiin ikkunat kaksi kertaa yhden vuoden aikana. Korviini tuli juttua kahdesta teiniraiskaudestakin muutaman vuoden sisällä.

Haista tiukkislesbo kuule paska! Paras asuinalue tää on. Jos pieni biletys on susta riehumista niin paini vanhainkontiin!

Vierailija
19/43 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. hyvämaiseisesta Viikistä tulevat keskiluokkaiset lapsiperheet pihliksen terkkariin, koska viikissä ei ole omaa.

Vierailija
20/43 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin opiskeluajan Viikissä ja viihdyin. Pihlajisto ei vaikuttanut lainkaan viihtyisältä alueelta, sinne en olisi muuttanut lasten kanssa. Surkean näköistä, asukkaat luovat lähiön, tässä tapauksessa moniongelmaiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi