Joko olen kuolemassa alkoholismiin näillä oireilla? Oon juonu lapseni kuolemasta lähtien,
kohta 10v,lähes päivittäin vähintään 10 annosta. Oon mt-eläkkeellä.
Viime aikoina vaan oon huomannu, että "vaikea" juoda,kun mahaa alkaa heti polttaa ja oksettaa, lisäks mulla jatkuvasti alaselkä hirveän kipeä, tasapaino myös olematon nykyään.
joko on toiveita,että pian pääsen lapseni luo? suoraan itsemurhaan en luuserina uskaltaudu.
Kommentit (48)
Ja se että kirjoittelet tänne näitä hätähuutoja, osoittaa, että haluat apua. Olet vielä nuori ja sulla on mahdollisuus saada perhe, kunhan toimit itsesi takia nopeasti.
ole enää mitään annettavaa yhtään kenellekään, vähiten itselleni. ap
Tietysti sinulla on annettavaa vaikka kelle. Unohda itsesi, vaan rupea ajattelemaan vihdoinkin jotain muuta kuin omaa surkeuttasi.
Rupea auttaamaan jotain muuta niin samalla autat itseäsi. Lopeta tuittojaminen omaan napaasi.
Koska olet ollut viimeksi katkolla tai tavannut lääkäriä?
ole enää mitään annettavaa yhtään kenellekään, vähiten itselleni. ap
Mutta maailmalla voisi olla jotain annettavaa sinulle, jos vain otat sen vastaan. Jos haluat heittää kaiken hyvän ja mukavan menemään, ei kukaan voi sua pakottaa. Mutta usko mua, sitä hyvää ja ihanaa on paljon.
Miten olisi uusi hoitokäytäntö "parantumattomattomille" alkkiksille (siis sellaisille kun ap, jotka ovat päättäneet juoda itsensä hengiltä, eivätkä halua hoitoa). Tarjotaan näille niin paljon ilmaista viinaa kuin vain haluavat juoda. Mitään muuta yhteiskunnan tukea ei tule.
t: lopen uupunut ja kyllästynyt alkoholistin läheinen
Minulla ei ole lähipiirissä alkoholisteja, joten ehkä siksi pystyn tuntemaan empatiaa kohtaasi. Luulen, että moni täällä kovasanaisesti sinua soimannut on ehkä joutunut kärsimään alkoholistin rinnalla, eikä siksi ymmärrystä heru.
Minä sanon puolestani sinulle: Elämäsi ei ole vielä ohi. Olet vasta kolmekymppinen ja sinulla on vielä paljon hyvääkin edessäsi, jos nyt lakkaat kiduttamasta itseäsi. Et ole syypää lapsesi kuolemaan. Kunnioita lapsesi muistoa ja tee tilanteelle jotain hänen vuokseen. Kukaan meistä ei tiedä mitä tapahtuu kuoleman jälkeen. Voi olla, että on taivas, jossa kohtaat lapsesi. Tai voi olla, ettei ole mitään. Kun aikasi joskus vuosikymmenten jälkeen koittaa, saat sen tietää. Sitä ennen elät elämääsi lapsesi vuoksi.
Tarvitset tueksesi läheisiä ihmisiä. Eikö heiltä löytyisi armoa sinua kohtaan? Yritä edes luoda yhteys heihin.
Anna itsellesi anteeksi. Alkoholismi on sairaus, joka lisää vain tuskaasi. Tästä sairaudesta sinun on nyt yritettävä parantua. En osaa sanoa, mikä on se maaginen keino. No, ainakin se, että HALUAT parantua.
En ole uskovainen, mutta toivon, että jumala auttaa sinua.
Täälä on kuulunut kovia sanoja, koska hymistelyt ei enää auta tässä vaiheessa, kun ihminen on rypenyt 10 v itsesäälissä.
Niitä on joka päivä joka puolella kaupunkia. Maallakin. Uusi elämä alkaa aina jostakin, tee jotain nainen!
Alkoholi estää uusien neuroneiden ja niiden välisten yhteyksien syntymisen, mikä johtaa alkuvaiheessa muisti- ja oppimisongelmiin ja myöhemmin jopa aivojen surkastumiseen[7]. Aivojen kudoskato on alkoholisteilla jopa maksakirroosia yleisempi sairaus ja suurkuluttajilla todetaan usein muistin ja päättelykyvyn heikentymistä, aloitteellisuuden vähenemistä ja motorisia ongelmia[8]. Juomisen lopettaminen parantaa suorituskykyä, mutta jos muutokset ovat suuria, täydellistä palautumista entiselle tasolle ei välttämättä enää tapahdu[8]. Runsas alkoholin pitkäaikaiskäyttö altistaa myös sydänlihasvauriolle ja vartalolihasten rappeutumiselle[9]. Suuria annoksia eli 4–6 ravintola-annosta kerralla juovilla on suurentunut riski kuolla sydänkohtaukseen ja aivohalvaukseen sekä normaalia enemmän masennusoireita.[10]
Alkoholi saattaa aiheuttaa runsaasti nautittuna aivovaltimoiden tukoksia ja repeämiä, mikä voi johtaa aivoja vioittavaan hapen puutteeseen. Vahva humalatila voi johtaa aivovaurioon etenkin nuorilla, koska heillä veren sokeri laskee liian alas ja aivojen energian saanti estyy.[8]
Alkoholin runsas käyttö usein tuo mukanaan myös elimellisiä sairauksia kuten rasvamaksaa, myöhemmin alkoholihepatiittia ja maksakirroosia tai aivomuutoksia, joilla voi olla dramaattisia vaikutuksia muun muassa tasapainoaisteihin ja näkökykyyn hämärässä. Alkoholi vaikuttaa myös monien syöpien vaaraan (ks. alkoholi ja syöpä).
Joten taistele!
Kourallisella pillereitä pääsee taivaaseen, jos sinne oikeasti haluaa. Sä et halua, joten valitset elämän.
Jos olisit kuukauden juomatta pääsisit masennuksestasi ja elämä näyttäytyisi edessäsi.
99,9% - varmastu tiedän tän ketjun ap;n kuolleen oman käden kautta n. vuosi sitten. Ei vaan ikinä selvinnyt lapsensa kuolemasta =( Tunsin etäisesti.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 21:43"]99,9% - varmastu tiedän tän ketjun ap;n kuolleen oman käden kautta n. vuosi sitten. Ei vaan ikinä selvinnyt lapsensa kuolemasta =( Tunsin etäisesti.
[/quote]
Niin varmaan.
Mulla on sama juttu. Lapseni on kuollut 15 vuotta sitten ja alkoholismini on pahentunut vuosi vuodelta. Otan osaa. Mullakaan ei ole rohkeutta tappaa itseäni.
....mutt ei auta AA:kaan,jos ei itse halua!MINÄ HALUSIN.. Nyt kymmenen vuotta raittiina.Vaikeuksia raittus ei vienyt mennessään,mutta ne on helpompi kestää ,
Kun juovana.aikana.Raittiina alkaa asiat pikkuhiljaa loksahteleen kohdilleen,ihan pakosta.USKO POIS!
ainoastaan ihminen. Mutta sinä et salli tunteille tilaa vaan tukehdutat ne alkoholilla, sinulla voi hyvinkin olla nykyään eri motiivit juoda kuin 10 vuotta sitten.
Mutta niin on ex- miehesikin ihminen, ihan samaa kipua hän on tuntenut vaikka on uusi perhe.
Sinä jumitat koska vastustat surutyön tekoa. Sinun elämä on ollut suurien menetysten sarjaa: lapsi, mies, terveys, työ. Mutta alkoholismista voi parantua ja ehkä joku voisi löytää mielekästä tekemistä jota kautta saada rahaa elämiseen? Ja eläkkeelläkin voi rakastua.
Alkoholi, lääkkeet ei niistä mikään hoida tunteita vaan se tulee kun työstää surua ja se on pitkä prosessi silti.
Ei mikään terapia sano sinulle miten elää koska sinä elät omaa elämääsi. Ei ole taikasanoja sellaiseen. On sinä ja sinulla kuollut lapsi ja sinun elämä nyt ilman lasta, miten elämän täyttää.
Iso halaus sinulle ap.
Lapsen kuolema on kauhean surullinen asia, ja on kauhean surullista että sinua ei ole voitu tähän mennessä auttaa.
Toivon että saat voimaa elämääsi, voit nauttia jostakin kuulaasta syyspäivästä, muistaa hyvällä lastasi mutta myös siirtyä jatkamaan elämääsi.
Pillerikuolema ois vielä ollut "helppo",mutta senkin pilasin kun menin avautumaan lääkärille itsetuhoisuudesta, en saa enää kerralla riittävästi rauhoittavia.
Haet sen minkä saat ja keräät säästöön, kunnes annosta on riittävästi. Todenäköisesti riittävän määrän hankkimiseen ei siltikään kulu yhtä pitkään kuin kuoleman hankkimiseen pelkällä viinanjuonnilla.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 16:43"]
Mitenköhän ap:lle on käynyt tässä parin vuoden aikana. Olisi kiva tietää.
[/quote]
Mäkin haluaisin tietää.
AA-ryhmistä saat aivan varmasti ymmärrystä ja voimia elämänhallintaasi.
Uusia ystäviä ja kuuntelevia korvia. Jos meet,ett mitään menetäkkään.
Saattaa olla tärkein päivä elämässäsi!AA-ryhmiin pääsyvaatimuksena on oma halu raitistua!
Mitenköhän ap:lle on käynyt tässä parin vuoden aikana. Olisi kiva tietää.
vielä 10 vuotta hautaan. Ja oli erittäin kivulias ja hidas kuolema, mm. viimeinen viikko meni sokeana, liikunta- ja puhekyvyttömänä sairaalan sängyssä. Pää ja kuulo toimi, mutta ei voinut tehdä mitään. Mikään kipulääke ei enää auttanut ja kivut olivat kovat. Ja suoraan sanottuna sairaalahenkilökuntaa ei paljon äidin tilanne kiinnostanut, enkä ihmettele, itse oli itsensä tuohon ajanut.