Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys kestovaippojen ompelusta

Vierailija
19.09.2012 |

Yritin äsken ommella taskuvaippaa (PUL + coolmax), mutta ompelukone ei jotenkin pystynyt näitä kankaita ompelemaan, tikki oli tosi epätasaista ja välillä pistot oli jotain sentin pituisia.

Oisko kellään vinkkejä miten onnistuis näitten ompelu, kun saumuria ei ole käytössä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hankalaa ommeltavaa. En ole saanut konetta kunnolla ompelemaan sitä. Teflon- paininjalka kokeiltu ja kaikki mahdolliset säädöt ja silti lopputulos on surkea. Vinkit kelpaisi mullekkin jos joku on saanut ompelun onnistuman.

Mä en ymmärrä mitä saumuri auttaisi tähän ongelmaan.

Vierailija
2/6 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

silkkipaperia PUL-kankaan pinnoitepinnan päälle ommellessa. Ei se ompelu muuten tahdo onnistua. Lopuksi vaan revit ne paperit pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikattua palaa ja revin sen paperin pois ompelun jälkeen. Ompeluliikkeistä saa pesussa sulavaa kalvoa tähän tarkoitukseen, mutta paperi ihan OK.

Vierailija
4/6 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun laitoin sitä paininjalan puristusta kevyemmäksi. Ja kankaiden piti aina olla samoin päin, en nyt muista oliko paininjalkaa vasten coolmax vai pul mutta toisin päin onnistui, toisin päin ei.

Yksi halvempi pul mulla oli tosi vaikea ommella, sen sain sitten niin että laitoin voipaperia väliin ja revin sen sitten irti.

Mulla muuten helpotti ompelua myös, että laitoin kankaat kiinni toisiinsa hiuspinneillä, ei tule reikiä.

Vierailija
5/6 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan neula tarpeeksi terävä ja iso?

Minä käytän aina sanomalehtisuikaleita pul-kuoren päällä ja revin ne ompelun jälkeen pois. Muuten menee vinksalleen, kun kankaat eivät meinaa pysyä paikoillaan. Kannattaa myös kokeilla eri säätöjä koneesta. Itse joudun pitämäään ylälangan kireyden nollassa. Muuten ei onnistu.

Vierailija
6/6 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla muuten helpotti ompelua myös, että laitoin kankaat kiinni toisiinsa hiuspinneillä, ei tule reikiä.

Minä käytän ihan nuppineuloja. Suurimmaksi osaksi ne jäävät saumavaraan, mutta välillä on sisempänäkin. Eikä ole vaipat falskannut.