Perheessä oksennustautia. Pelottaa jos vauva sairastuu!!
Onko mitään toimenpiteitä mitä voisi tehdä, ettei tauti tulisi vauvalle?
Vauva on 4kk ja täysimetyksellä.
Pelottaa tosissaan, jos tarttuu vauvaan ja joutuu sairaalaan.
Kommentit (7)
Meillä oli tosi raju oksennustauti joka tarttui jopa minuun johon ne ei ikinä tartu. Kolme viikkkoiselle vauvalle ei tullut mitään. Hyvä oli imetyksen suoja.
Ääh, juuri siivosin oksennukset, eli enköhän minäkin sen saa.
Suojaako tosiaan imetys, tai siis alkaako kroppa kehittää vasta-aineita? Aika hienoa.
parhaiten.
Mutta jos itse sairastut niin sitten ehdottomasti järjestät teille apua niin että saat levätä, ja juot osmosalia ja mehua, ettet itse kuivu! Kuivasta äidistä ei vauvallekaan heru kunnolla maitoa!
Eli ei ehkä oo mulla vasta-aineita tätä tautia vastaan. Näinköhän kohta itse oksennan?
Harvoin ne vauvatkaan sairaalaan joutuu vaikka yrjöävätkin...
Meillä oli vatsatauti viimeksi pari vk sitten, toisilla oksenteluna ja toisilla ripulina ja nyt oksentelua taas!
Miten voi olla taas? Ja sitten vielä sillä samalla lapsella, jolla se viimeksikin oli tosi rajuna ja kesti useita päiviä ja laihtui sen vuoksi 4kg
tartuntaa voi ehkäistä pitämällä käsihygieniasta hyvää huolta ja muista vannottaa myös isompia lapsia jos heitä on etteivät koske vauvan kasvoihin tai hänen tuttiinsa/leluihinsa nyt.
toinen mitä voi tehdä on antaa vauvalle maitohappobakteereja, niiden pitäisi ehkäistä oksennustautia tuomalla suolistoon " hyviä bakteereja" jotta " pahat bakteerit" eivät pääse vallalle. ottakaa niitä kaikki muutkin, voivat nopeuttaa vatsataudista parantumista myös!
äriin jos lapsi sairastuu silti.