Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen veljen tuleva vaimo...

Vierailija
19.09.2012 |

siis jos nainen voi olla pihi niin sitten on.

Järjestävät maalaishäät, jotka maksavat toki joitakin tonneja, mutta mitäs halusivat paikalle n 150 vierasta. Morsiamen puolelta vain suku ja kaksi kaveria, kun on niin hankala ihminen, ettei oikein kavereita ole. Miehen puolelta kavereita sitäkin enemmän.

Juhlapaikka on saatu lainaan ilmaiseksi. Ruoka-aineista lihat on saatu kaverin tilalta puoli-ilmaiseksi. Pitopalvelu maksaa normisti. Viinat haettiin Virosta. Kaikki koristelu tehdään itse ja kaikkien pitää osallistua. Tai sit

Poikien puvut vuokrataan ja nyt morsian olettaa, että me maksamme mieheni puvun vuokran kokonaan (useampi satanen)ja tarjoamme apuamme kaiken maailman askarteluhommissa. Me joilla on taapero ja leikki-ikäinen, rakennamme taloa ja muutenkin on sekä raha, että aika kortilla.

Mielipiteitä?

Miten sanoa kauniisti, että ihan kaikkeen ei meidänkään perse repee?

Mies ei halua sanoa vastaan, koska broidinsa on kuitenkin sille tärkee ja tosi mukava kaveri se onkin. Tämä tuleva vaimonsa vaan on vähän vaativa tapaus.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on ihan kohtuullista, että jokainen maksaa itse pukunsa. Onko miehesi bestman, vai miksi asiaa ihmettelet? Mä en kaasonakaan pistäis ollenkaan pahakseni että maksaisin pukuni itse. Ihan tavallisilta hääjärjestelyiltä noi mun mielestä kuulostaa, jos kerran on suhteita niin hyvähän se vaan on. Pelkkä hääpaikka saattaa maksaa paljonkin, joten hienoa että ovat saaneet ilmaiseksi. Ja näpertelyavusta voi kyllä kieltäytyä. Jos miehesi ei kehtaa, niin kyllä sä silti voit. Anna miehesi hoitaa sen mitä haluaa ja keskity sinä omiin juttuihisi. Ei toisia tarvi auttaa, jos se tuntuu vastenmieliseltä.

Vierailija
2/26 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hääparin pitäisi maksaa vieraan, siis sun miehesi puvusta jotain? Eiköhän jokainen maksa omat vaatteensa itse.

Mutta muuten, ei se muu auta kuin sun miehen itse kieltäytyä noista talkoohommista jos kerran teillä ei niihin riitä aikaa eikä voimia tai halua. Äläkä sinä ap ainakaan osallistu kun sua ei huvita, jos mies haluaa niin osallistukoon hän, hänen veli se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on ihan kohtuullista, että jokainen maksaa itse pukunsa. Onko miehesi bestman, vai miksi asiaa ihmettelet? Mä en kaasonakaan pistäis ollenkaan pahakseni että maksaisin pukuni itse. Ihan tavallisilta hääjärjestelyiltä noi mun mielestä kuulostaa, jos kerran on suhteita niin hyvähän se vaan on. Pelkkä hääpaikka saattaa maksaa paljonkin, joten hienoa että ovat saaneet ilmaiseksi. Ja näpertelyavusta voi kyllä kieltäytyä. Jos miehesi ei kehtaa, niin kyllä sä silti voit. Anna miehesi hoitaa sen mitä haluaa ja keskity sinä omiin juttuihisi. Ei toisia tarvi auttaa, jos se tuntuu vastenmieliseltä.

Mies on bestman. Hänellä on kyllä aivan täysin kelpoinen tumma puku, joka kävisi ihan yhtä lailla, mutta kun morsian haluaa, että pojat on saman näköisiä.

Mä en haluaisi perheemme talouden ollessa tiukilla maksaa yhtään ylimääräistä ko. häistä.

Vierailija
4/26 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tokihan se tuleva morsian on pahin?

Vierailija
5/26 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä kitsas se sinäkin siis taidat olla, mutta tokihan se tuleva morsian on pahin?

Vierailija
6/26 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tokihan se tuleva morsian on pahin?

mutta toinen meidän perheestä elää kotihoidon tuella ja toinen vaan käy töissä. Heidän perheessä molemmat käy töissä.

Vierailija
7/26 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on bestman. Hänellä on kyllä aivan täysin kelpoinen tumma puku, joka kävisi ihan yhtä lailla, mutta kun morsian haluaa, että pojat on saman näköisiä.

Mä en haluaisi perheemme talouden ollessa tiukilla maksaa yhtään ylimääräistä ko. häistä.

Tottakai hän haluaa, että bestmanit ja muut on samannäköisiä, niin minäkin haluaisin omissa häissäni. Mutta, kaikesta voi kieltäytyä. Jos puvun vuokra on oikeasti niin kallis, ettei teillä ole siihen mitenkään varaa, niin kerro se tälle morsiamelle/sulhaselle. Älä kuitenkaan hankkiudu riitoihin, se olis ikävä tilanne miehesi ja veljensä kannalta.

Vierailija
8/26 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jos puvun vuokra on oikeasti niin kallis, ettei teillä ole siihen mitenkään varaa, niin kerro se tälle morsiamelle/sulhaselle. Älä kuitenkaan hankkiudu riitoihin, se olis ikävä tilanne miehesi ja veljensä kannalta.

[/quote]

Niin haluaisinkin, mutta miten sen voisi kertoa kauniisti?

Vierailija
9/26 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mun mielestä hääpari maksaa bestmanin ja kaason vaatteet, jos haluavat jotkut muut kuin heidän omat. Sehän nyt on ihan selvä.

Vierailija
10/26 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on bestman. Hänellä on kyllä aivan täysin kelpoinen tumma puku, joka kävisi ihan yhtä lailla, mutta kun morsian haluaa, että pojat on saman näköisiä. Mä en haluaisi perheemme talouden ollessa tiukilla maksaa yhtään ylimääräistä ko. häistä.

Siis haluaako morsian että besmanilla ja sulhaspojilla on samanlaiset puvut, eikä sulhaspojille löydy samanlaisia pukuja kuin miehelläsi on?

Ja siksi morsian nyt vaatiaa miestäsi vuokraamaan puvun, että se olisi samanlainen kuin pojilla?

Kuulostaa oudolta.

Vierailija
11/26 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukukin askartelee, niin kai tekin. Jos he eivät niin sitten ette tekään.

Ja pukuhan on miehesi veljen, jote kai hän sen itse maksaa/vuokraa? Tai etsii kirppikseltä kukkarolle sopivan puvun

Vierailija
12/26 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puvun vuokra on oikeasti niin kallis, ettei teillä ole siihen mitenkään varaa, niin kerro se tälle morsiamelle/sulhaselle. Älä kuitenkaan hankkiudu riitoihin, se olis ikävä tilanne miehesi ja veljensä kannalta.

Niin haluaisinkin, mutta miten sen voisi kertoa kauniisti?

että 'meillä ei ole varaa noin kalliiseen pukuun'.

Vierailija
13/26 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis siihen, joka hänellä jo on.

Minulle (vähän vanhemmalle kuin nykymorsiamet) on kertakaikkiaan kummallista kuunnella, että kaasojen ja bestmanien pitäisi mennä vuokraamaan itselleen joitakin erityisiä pukuja. Voi hyvänen aika sentään!

Vierailija
14/26 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on bestman. Hänellä on kyllä aivan täysin kelpoinen tumma puku, joka kävisi ihan yhtä lailla, mutta kun morsian haluaa, että pojat on saman näköisiä. Mä en haluaisi perheemme talouden ollessa tiukilla maksaa yhtään ylimääräistä ko. häistä.

Siis haluaako morsian että besmanilla ja sulhaspojilla on samanlaiset puvut, eikä sulhaspojille löydy samanlaisia pukuja kuin miehelläsi on?

Ja siksi morsian nyt vaatiaa miestäsi vuokraamaan puvun, että se olisi samanlainen kuin pojilla?

Kuulostaa oudolta.

Morsian haluaa, että sulhasella ja bestmanilla on samanlaiset vaatteet. Ja, että bestman maksaa oman pukunsa vuokran. Kun häät on muutenkin niin kalliit...

Vierailija
15/26 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP taitaa viitata "pojat" sanalla mieheensä (bestmaniin) ja sulhaseen. Kuulostikin aika nuorison touhulta olla vaatimassa mitä kukin laittaa häihin päälleen.

Siis haluaako morsian että besmanilla ja sulhaspojilla on samanlaiset puvut, eikä sulhaspojille löydy samanlaisia pukuja kuin miehelläsi on? Ja siksi morsian nyt vaatiaa miestäsi vuokraamaan puvun, että se olisi samanlainen kuin pojilla? Kuulostaa oudolta.

Vierailija
16/26 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mun mielestä hääpari maksaa bestmanin ja kaason vaatteet, jos haluavat jotkut muut kuin heidän omat. Sehän nyt on ihan selvä.

Tämä on minunkin mielipiteeni, mutta kun ne häät on "niin kalliit muutenkin".

Helevetin helevetti. Taas saadaan monta perheen sisäistä riitaa tällasesta oikeasti turhasta.

Vierailija
17/26 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot vaan, että "Ollaan tässä tehty laskelmia ja ikävä kyllä meillä ei ole varaa puvun vuokraan". Ihan vaan ystävällisesti kerrot faktat. Jos morsian ei ymmärrä, että teillä ei ole oikeasti varaa, niin suuttukoon. Ei ne voi pakottaa teitä ylittämään maksukykyänne.

Vierailija
18/26 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis haluaako morsian että besmanilla ja sulhaspojilla on samanlaiset puvut, eikä sulhaspojille löydy samanlaisia pukuja kuin miehelläsi on? Ja siksi morsian nyt vaatiaa miestäsi vuokraamaan puvun, että se olisi samanlainen kuin pojilla? Kuulostaa oudolta.

Morsian haluaa, että sulhasella ja bestmanilla on samanlaiset vaatteet. Ja, että bestman maksaa oman pukunsa vuokran. Kun häät on muutenkin niin kalliit...

Tummoiseen tapaan en ole vielä törmännytkään.

Yleensä sulhasella on hienompi puku kuin bestmanilla. Ihan samoin kuin morsiamella on hienompi puku kuin kaasolla.

Vierailija
19/26 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynuoriso on tainnut katsella vähän liikaa amerikkalaisia elokuvia bestmaneineen ja morsiustyttöineen...

Voin vakuuttaa, että naimisiin pääsee vaikka verryttelupuvuissa ja ilman että kukaan askartelee ensimmäistäkään hääkonvehtia :)

Vierailija
20/26 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

veljelleen, että todella mielellään vuokraisi vaaditun puvun, mutta nyt teillä vain ei ole varaa laittaa vuokrapukuun rahaa.

Eiköhän veli sen ymmärrä ja kaksivät jonkun ratkaisun, eihän tämä sulle ap edes kuulu, paitsi jos miehes on nössykkä, eikä osaa broidinsa kanssa jutella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi