Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Inhottavin tutkimus/toimenpide joka sinulle on tehty?

Vierailija
18.09.2012 |

Mikä on ollut inhottavin tai kamalin, miksi ja missä?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyi kystia kohdusta. Repivät vatsanahkaa kattoon ja leikkasivat niitä irti. Aika monta spesialistia kävi tonkimassa ja nykimässä. Perkeleellisen epämiellyttävää, vaikka ei sattunutkaan.

Vierailija
22/65 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trombosoituneiden peräpukamien viiltäminen auki. Toimenpide kävisi hyvin kidutuskeinoksi. Olen myös synnyttänyt, eikä siinä tapahtunut mielestäni mitään noin kivuliasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kurkussa mätäpaise, jonka lääkäri leikkasi veitsellä auki, ja kaikki veriset mädät valuivat suuhuni. Sain paperipussin ja hyvän kotimatkan toivotukset. Ajelin autolla kotiin se pussi sylissä, jonne syljeskelin ajaessa verta ja mätälimaa.

Myöhemmin jälkitarkastuksessa jo hyvin parantumaan lähtenyt haava avattiin jollain levittimillä, ja se sattui aika vietävästi. Kyseessä oli eri lääkäri, ja hän sanoi, että yleensä sellaisen kurkkutoimenpiteen jälkeen ollaan kyllä yötä sairaalassa eikä todellakaan lähetetä heti kotiin.

Vierailija
24/65 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattui nimittäin niin paljon, että huusin suoraa huutoa kipulääkityksestä huolimatta. Ja toisilla sama toimenpide ei tunnu miltään...

Mikä on kolonoskopia?

Vierailija
25/65 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metallisirun poistaminen silmästä. Silmään puudutusainetippoja, sitten hoitsu repi silmää auki ja samalla näki kun lääkäri lähestyi instrumentti ojossa ronkkiakseen silmää. Homma huipentui siihen, että pienellä poranterällä tai tms. hiontalaitteella otettiin viimeiset muruset. Kuvittele itse, avuttomana silmä pakotettuna auki ja pora lähestyy silmää, hrr, vieläkin kylmää. Ei siis varsinaisesti sattunut, mutta ne näköaistimukset olivat melko puistattavia.

en itse kokenut tota mitenkää epämiellyttävänä.

t.se jolle tehty mahalaukun tähystys

Vierailija
26/65 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli juuri tuo mahalaukun tähystys, jossa joku toinenkin oli ollut. Aivan hirveää. Peittoaa jopa koeputkihedelmöityshoidot, joissa sentään olen joutunut päivittäisten piikitysten lisäksi kestämään munasolupunktion, jossa munasolut kerätään pitkällä neulalla emättimen kautta.

Vierailija
27/65 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain suunkautta saatavan varjoaineen lisäksi ainetta suoraan suoleen. Jouduin makaamaan joka suuntaan kääntyvällä pöydällä pylly pystyssä pää alaspaäin, kun ainatta valutettiin peräsuoleen. Se letku vielä teipattiin kiinni takappuoleen. Jouin odottamaan aika kauan ennenkuin kuvat otettiin. Sitä ennen olin tiukalla ruokavaliolla 3 päivää aiemmin ja jouduin tyhjentämään vatsani juomalla litroittain suolenhuuhteluun käytettäviä lääkkeitä. Vatsa oli täynnä ilmaa, ja varjoainetta valui ulos kauan tutkimuksen jälkeen. Oli jotenkin nöytyyttävää.

Kolonoskopia oli mulla kanssa kivulias, koska suoleni on poikkeuksellisen pitkä ( lääkärin huomio).

Gastroskopia oli inhottva, koska en saanut pitään etukäteislääkettä ja oksensin koko ajan, kun putkea hiukankin siirrettiin.

Sanoisin siis että kaikki suoliston ja vatsantutkimiset ovat olleet pahimpia.

Vierailija
28/65 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain suunkautta saatavan varjoaineen lisäksi ainetta suoraan suoleen. Jouduin makaamaan joka suuntaan kääntyvällä pöydällä pylly pystyssä pää alaspaäin, kun ainatta valutettiin peräsuoleen. Se letku vielä teipattiin kiinni takappuoleen. Jouin odottamaan aika kauan ennenkuin kuvat otettiin. Sitä ennen olin tiukalla ruokavaliolla 3 päivää aiemmin ja jouduin tyhjentämään vatsani juomalla litroittain suolenhuuhteluun käytettäviä lääkkeitä. Vatsa oli täynnä ilmaa, ja varjoainetta valui ulos kauan tutkimuksen jälkeen. Oli jotenkin nöytyyttävää.

Kolonoskopia oli mulla kanssa kivulias, koska suoleni on poikkeuksellisen pitkä ( lääkärin huomio).

Gastroskopia oli inhottva, koska en saanut pitään etukäteislääkettä ja oksensin koko ajan, kun putkea hiukankin siirrettiin.

Sanoisin siis että kaikki suoliston ja vatsantutkimiset ovat olleet pahimpia.

Vierailija
29/65 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tehtiin joku laser silmukkajuttu, en muista nimeä. Se oli ihan kamalaa, pahempaa kuin synnytys.

Vierailija
30/65 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, se oli ihan mukavaa kun hammaslääkäri viilsi tulehtuneen leikkausalueen veitsellä auki ilman varoitusta tai puudutusta.

Syke oli vielä tunninkin päästä varmaan 140 ja kyyneleet valuivat. Lääkäriltä ei tullut kommenttia eikä pahoitteluja.

Vierailija
31/65 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri tulee kuulen kun tutkimushanskat läsähtää lääkärin käsiin, hetki ja lääkäri tunkee sormensa minun perseeseeni, tokasin tuskissani, mitä vittua sä teet. Lääkäri hörähti ja sanoi tutkimusta.

Tuli typerä olo kun ei voinut edes varottaa.

Vierailija
32/65 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

seläkäydinnesteen punktiointi lapsena (olin huutanut kuin syötävä, mutta itse en muista kun olin parivuotias) ja näin aikuisena ikävimpiä ovat olleet poskiontelopunktiot. Vaikka se nyt ei niin kamalan kipeätä käy niin epämiellyttävää kun kauhealla väännöllä runnotaan rustot rusahtaen rikki. Sektiokin ja selkäydinpuudutteen laitto on miellyttävpämi kokemus.

Sivusta seuranneena sanoisin että inhottavimmalta vaikuttava tutkimus on ollut keuhkojen tähystys...suun kautta letkut sisään ja hirveä rykiminen siinä...varmasti tosi epämiellyttävää potilaalle.

Vierailija
33/65 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavimmat ovat olleet gynekologiset tutkimukset per rectum.

Eniten kipua aiheuttaneet olivat luomen poisto jalkapohjasta ja tulehtuneen paiseen poisto takaraivosta. Tuoreempana tuo takaraivopaise on edelleen mielessä, sattui niin etten olisi voinut kuvitella että voi sattua.

Olen käynyt myös silmäleikkauksessa, viisaudenhampaiden poistossa ja mammografiassa, nää oli mun mielestä piece of cake. Noin vaan niinkun vertailun vuoksi.

Vierailija
34/65 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytystapa-arvion tutkimus oli musta kaikkien siedettävin! Tosin saattoi johtua siitä, että lääkäri koetti vain sormin eikä niillä metallisilla vempeleillä...

Kamalin tutkimus oli Tyksissä tehty sisätutkimus. Jouduin tutkimukseen ennenaikaisten supistusten myötä - suppareita tuli parin minuutin välein, mulle sisätutkimus tekee jostain syystä muutenkin helvetin kipeää, lääkäri ärisi vieressä että KOETAS NYT RENTOUTUA, kohta menee välineet rikki! Voi jeesus...

Vierailija
35/65 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalalta kuulostavia juttuja. Kyllähän sitä itse aikuisena noista vielä jotenkin selviää, mutta sitä pelkään aina että lapsi joutuu johonkin tuollaiseen toimenpiteeseen.

Vierailija
36/65 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahan mylläys ja se, kun kuuluu naps ja tuntuu että jokin mahassa ns. löystyi. Siis vatsalihashan se oli kun katkesi. Aivan hirveä lihanleikkausääni ja ne tuntemukset siihen päälle.

Vierailija
37/65 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- gastroskopia (mahalaukun tähystys)

- lapsivesipunktio ja istukkabiopsia

(henkisesti pahimpia nämä kaksi)

- viisureiden (4kpl) repiminen

- Nielu- ja kitarisojen poisto samalla kerralla ja se oli kyllä kivuista pahin. Pari viikkoa kipua ja syljeskelit verta ensimmäisen viikon.

Vierailija
38/65 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavimmat ovat olleet gynekologiset tutkimukset per rectum.

Nämä tutkimukset eivät varsinaisesti satu (jos osaa rentoutua) mutta ne kokee siinä tilanteessa hyvin noloiksi. Makaat avuttomana tutkimuspöydällä ja lääkäri työntää sormensa peräaukkoosi. Voiko enää mitään nolompaa olla? Järkevä ajattelee tämän niin, että se on ihan normaalia ja se tehdään muillekin mutta juuri siinä kun itse olet potilaana, niin et todellakaan haluaisi olla siinä.

Vierailija
39/65 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes viisureiden repiminen ei ollut yhtä kamalaa.

Episiotomia, kun puudute ei toiminut kunnolla.

Tulehtuneen bartholinin rauhasen avaaminen.

Sisätutkimukset siitä asti, kun kaveri kertoi kerran jääneen emättimen kudosta sen metallisen "nokan" väliin lääkärin poistaessa kyseisen intrumentin.

Vierailija
40/65 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut virtsarakon tähystys ja gastroskopia pahimmat.