2- ja 4-vuotiaiden poikien äiti totesi, etten tiedä äityydestä mitään
kun mulla on vain rauhallisia tyttöjä (8v ja 12v). Hmph!
Kommentit (76)
meillä kyläillessä 4-vuotias lapsi rikkoo tavaroita, penkoo kaappeja, sylkee päälleni eikä äiti teee mitään
Kun aina teidän tyttöjen äitien pitää olla tuhahtelemassa ettei niitä poikia kasvateta ja että ne on kamalia.
t. 19-, 15- 13- ja 3-vuotiaitten ihanien poikien äiti. Ja on siellä välissä yks tyttökin.
Kun aina teidän tyttöjen äitien pitää olla tuhahtelemassa ettei niitä poikia kasvateta ja että ne on kamalia. t. 19-, 15- 13- ja 3-vuotiaitten ihanien poikien äiti. Ja on siellä välissä yks tyttökin.
Kuinka paljon 3 vuotiaan vanhemmilla on kokemusta murrosikäisen kanssa elämisestä? Lapsensa aikuiseksi saaneet tietävät jo koko vanhemmuuden kirjon, siksi he ovat minua kokeneempia vanhempia.
tietää enemmän äitiydestä, kun on isommat lapset ja vuosien kokemus äitiydestä
Koska moni esim. oma äitini, on hyvin tehokkaasti unohtanut kuinka vilkkaita minä ja sisarukseni olimme pienenä. Tosin hän ei ehkä tiedä puoliakaan niistä tempauksista mitä lapsena ja teininä teimme. Päästään sitten moralisoimaan, että ei meidän lapset ainakaan koskaan... Niinpä niin, tietäisitkin.
Vaikka kokemusta periaatteessa on enemmän, niin ei kuitenkaan ole "muistia" siitä, minkälaista oli esimerkiksi kolmen pienen lapsen kanssa.
Mutta vaikkei muistaisikaan jokaista yksityiskohtaa, ei se sitä kokemusta vähennä.
Tietää kuitenkin sellaisia asioita, joita et voi (vielä) edes kuvitella :) Usko mua, 30 vuoden kuluttua olet täysin samaa mieltä ;)
Koska moni esim. oma äitini, on hyvin tehokkaasti unohtanut kuinka vilkkaita minä ja sisarukseni olimme pienenä.
En näin äkkiseltään muista, millainen työpäivä oli vaikkapa 30.9. 2004, vähentääkö tuo siis mun työkokemusta?
Kun aina teidän tyttöjen äitien pitää olla tuhahtelemassa ettei niitä poikia kasvateta ja että ne on kamalia. t. 19-, 15- 13- ja 3-vuotiaitten ihanien poikien äiti. Ja on siellä välissä yks tyttökin.
No on sanottu. Lähinnä silloin kun noi isot pojat oli pienempiä. Ja tässä ketjussa ap sanoi samansuuntaista noista tuttunsa lapsista. Niin että varmaan tuli sille pikkupoikien äidille paha mieli.
Kyllä mä vaan silloin aikanaan jouduin toteamaan, että on kaksi vaihtoehtoa: joko ei kyläillä tai sitten tapahtuu tuhoja. Ei kolmea vilkasta pikkupoikaa yksinkertaisesti voi vahtia. Ja kotona ei stressattu turhilla säännöillä, siihen se elämä sitten olis hukkunutkin. Fiksuja ja upeita teinejä noista "vapaan kasvatuksen uhreista" on silti kasvanut!
t. Se neljän pojan äiti
joten se todellakin on ollut erittäin paljon erilaista kuin kaksi poikaa 2 v ikäerolla. Niih.
Mutta vaikkei muistaisikaan jokaista yksityiskohtaa, ei se sitä kokemusta vähennä.
Tietää kuitenkin sellaisia asioita, joita et voi (vielä) edes kuvitella :) Usko mua, 30 vuoden kuluttua olet täysin samaa mieltä ;)
Koska moni esim. oma äitini, on hyvin tehokkaasti unohtanut kuinka vilkkaita minä ja sisarukseni olimme pienenä.
mutta tärkeintä on se tieto/kokemus mitä milläkin hetkellä tarvitaan. Ei esimerkiksi kolmen alle kouluikäisen kanssa tarvita tietoa kolmen kouluikäisen kasvattamisesta. Paremmin tietoa voi jakaa jonkun sellaisen kanssa, jolla aika ei ole kullannut muistoja. Tottakai kokeneilta voi vinkkejä ottaa vastaan, muttei siinä auta päivittelyt.
Jokaisen vanhemman kasvatuskokemus tottakai lisääntyy jokaisen vuoden ja lapsen myötä, muttei se kokemus silti ole absoluuttinen totuus. Kokemukset ovat subjektiivisia, jopa saman perheen vanhemmmilla voi olla erilaiset kokemukset.
sä katselet vain ylimielisesti sivusta kun tämä poikien äiti on kahden uhmaikäisen taaperon kanssa kovilla... Ei ihme että tulee tokastua vähän kovemmin. Voit olla muutenkin äitien keskuudessa aika luotaantyöntävä olio jos luulet jotenkin "kasvattaneesi" lapsien luonteesta tuollaisen. Rauhallisuus ei ole aina pelkkä hyve....
etten tiedä äitiyden raskaudesta mitään koska minulla ei ole ollut kahta vaippaikäistä yhtä aikaa... Kaverilla on kaksi lasta, mulla viisi:)
joten se todellakin on ollut erittäin paljon erilaista kuin kaksi poikaa 2 v ikäerolla. Niih.
Joillakin on hirvee tarve puskea niitä lapsia pienellä ikäerolla ja sitten märistään vuosikaudet kun on niin rankkaa :DD
etten tiedä äitiyden raskaudesta mitään koska minulla ei ole ollut kahta vaippaikäistä yhtä aikaa... Kaverilla on kaksi lasta, mulla viisi:)
Eivät takuulla pengo kylässä oleessa kaappeja tai sylje kenenkään päälle!
Kyllä mä vaan silloin aikanaan jouduin toteamaan, että on kaksi vaihtoehtoa: joko ei kyläillä tai sitten tapahtuu tuhoja. Ei kolmea vilkasta pikkupoikaa yksinkertaisesti voi vahtia.
Eivät takuulla pengo kylässä oleessa kaappeja tai sylje kenenkään päälle!
Kyllä mä vaan silloin aikanaan jouduin toteamaan, että on kaksi vaihtoehtoa: joko ei kyläillä tai sitten tapahtuu tuhoja. Ei kolmea vilkasta pikkupoikaa yksinkertaisesti voi vahtia.
Ilmeisesti sulla ei ole lapsia, jotka eivät pysy lähelläsi tai tottele käskyjä. Tai jotka juoksevat kaikki eri suuntiin. Voishan sitä tietysti istua yhden päällä ja pitää kahta käsistä, mutta kun sitten ne huutavat ja parkuvat ja tappelevat niin kamalasti että ei ainakaan keskustelusta tule mitään. Ai niin ja pitää olla suojakäsineet etteivät pure.
Mutta kuten sanottu, tollasistakin lapsista tulee fiksuja ihmisiä. Yks aloittelee ylioppilaskirjoituksia, toisella on vähän päälle 8 keskiarvo ja kolmannella 9. Ja saavat lähinnä kehuja olemisestaan ja elämisestään. Niin että miksi olisin turhia stressannut silloin kun olivat pieniä?
t. se neljän pojan äiti
Kuinka paljon 3 vuotiaan vanhemmilla on kokemusta murrosikäisen kanssa elämisestä? Lapsensa aikuiseksi saaneet tietävät jo koko vanhemmuuden kirjon, siksi he ovat minua kokeneempia vanhempia.