Jos seurustelukumppanisi (mies) ei
käytä sinuun yhtään rahaa edes puolenvuoden seurustelun jälkeen, mitä ajattelet hänestä?HUOM!Ei senntiäkään, puhumattakaan kukista ym.
Kommentit (39)
Ehkä sitä naisena odottaa vaikka että viedään syömään,leffaan tai johonkin? Vai onko nykyään niin ettei naiset halua käydä ns. treffeillä? Tai jos niin ite maksaa? No kai olen sitten vanhanaikainen näissä asioissa. En tietenkää tarkoita että pitäis ostella kaikkee, mutta kyllä olen tottunut että mies huomio jotenkin. Varsinkin alussa.
Ehkä sitä naisena odottaa vaikka että viedään syömään,leffaan tai johonkin? Vai onko nykyään niin ettei naiset halua käydä ns. treffeillä? Tai jos niin ite maksaa? No kai olen sitten vanhanaikainen näissä asioissa. En tietenkää tarkoita että pitäis ostella kaikkee, mutta kyllä olen tottunut että mies huomio jotenkin. Varsinkin alussa.
automaattisesti, puoliksi maksoivat, kaksi aikuista työssäkäyvää ihmistä kun olivat. Millä vuosituhannella sä ap kuvittelet eläväsi?
niin sitten olisi kyllä mun makuuni liian pihi ihminen. Voi olla että on vaikka kuinka sitoutunut ja rakastunut mutta yksinkertaisesti ei voi pihille luonnolleen mitään. On varmaan samanlainen myös muiden ihmisten kanssa: laskee taskulaskimella ettei varmasti maksa kaverien kanssa vietetystä ravintolaillasta senttiäkään ylimääräistä, ei jätä koskaan tippiä, ei koskaan anna mitään toisille ihan vain hyvää hyvyyttään jne...
En ole koskaan etsinyt itselleni elättäjää, ja olen koko sen 10 vuotta kun olen ollut naimisissa ollut se perheen parhaiten palkattu, mutta tuollainen nuukuus kävisi liian ärsyttäväksi pitkän päälle, en haluaisi sellaista suhdetta.
ja kyllä, mitä olen aikaisemmin seurustellut niin ymmärtääkseni pyytäjä maksaa? Oli nainen tai mies. Ja kyllä yleensä mies. Tarkoitus ei olekkaan rahastaa ketään, tietenkään. Mutta jos mies haluaa tehdä vaikutuksen naiseen niin kyllä siinä nyt jotain muutakin tarvitaan kuin penis. Eriasia on siinä vaiheessa kun asutaan yhdessä.
Sehän tässä mietityttää että onko mies liian pihi? Itse en ole ja en missään nimessä halua sellaista miestä joka laskee jokaisen sentin.
käytä sinuun yhtään rahaa edes puolenvuoden seurustelun jälkeen, mitä ajattelet hänestä?HUOM!Ei senntiäkään, puhumattakaan kukista ym.
Ja mies suurempituloisena maksaa kyllä suuren osan myös minun menoistani ja ostelee usein asioita pyytämättä. Ei ole pihi, mielestäni välillä liiankin "tuhlaavainen", vaikka hyödyllistä ostaisikin. Eli kait minä olen se pihi tässä suhteessa. :-)
En kyllä odota yleisesti miehiltä mitään kaiken maksamista, eli alkuaikoinakin minä kyllä maksoin baarissa omat juomiseni ja ravintolassa omat ruokani. Yhteiseen elämään kyllä kuuluu sitten myös varojen jakaminen muuhukin kuin omaan käyttöön, etenkin jos toinen on pienempituloisempi.
Jos tässä tarkoitetaan sitä, että 6 kk:n aikana ei olla käyty yksilläkään treffeillä "ulkona" esim. elokuvissa, syömässä, jäätelöllä.
Nykyään ei enää oleteta mihen maksavan ja itsekin olen pyrkinyt siihen että maksetaan vuorotellen. Jos aloittajan mies kuitenkin välttelee kaikkea maksullista tai laittaa kaiken puoliksi, niin ehkä kannattaa miettiä, jaksaako sitä lopun elämän.
Ensimmäisillä treffeilläni mieheni kanssa, maksoimme kumpikin omat ruokamme. Jätin hänelle mahdollisuuden tarjota tai olla tarjoamatta. Jatkoimme kuitenkin vielä toisessa paikassa oluilla ja silloin mies tarjosi minulle oluen. (tarjosin luonnolisesti seuraavan) Jos hän ei olisi tarjonnut, olisi seuraavat treffit ehkä jääneet sopimatta, sillä en kestä elämää liian pihin ihmisen kanssa.
mikä maksaisi mitään. Ja tietenkin myös itse maksaisin välillä, mutta jotenkin sitä ajattelee että mies ensin?
En ole tätä ikinä ymmärtänyt. Toki on kivaa, jos ostaa vaikka kukkia, mutta alusta alkaen molemmat maksoi omat leffalippunsa kuten nykyisinkin.
Voisiko ap täsmentää, miksi vuonna 2012 miehen pitää maksaa seurustelukumppanille yhdessäolosta?
Jos mies olisi niin köyhä, ettei ole varaa, niin se olisi ok, koska olen itse ihan hyvissä varoissa. Jos mies sen sijaan olisi varakas mutta pihi, lopettaisin seurustelun siihen paikkaan. Inhoan jokaista senttiä kyttääviä ukkoja. En halua olla saamapuolella tarjoiluissa, mutta haluan, että rahankäyttö on juohevaa eikä jokaista senttiä lasketa ja pidetä kirjaa veloista.
ollaankin muuttamassa ja siksi tätä asiaa mietin. Että olenko se sitten minä joka maksaa kaiken. Kuukauden kuluttua olisi muutto.
hän voi tehdä, mitä tahtoo. Jos mies erehtyy tarjoamaan naiselle seurusteluvaiheessa teatteri-iltoja jne., niin nainen olettaa, että parisuhteessa mies maksaa kaiken ja naiset rahat on hänelle itselleen.
Miksi ei nainen voisi viedä miehelle kukkia, ostaa yhteisiä matkoja jne., miksi se on miehen asia?
jo. Ei tarvitse maksaa yhdessäolosta. Eikä kaikkea.
Mutta en myöskään halua tuntea itseäni hyväksikäytettäväksi.
Kuka maksaa vuokran, vakuutukset, auton, bensat ja ruuan jääkaapissa? Meneekö kaikki fifty-fifty vaikka autoa esim. toinen käyttäisi 90 prosenttisesti ja pariskuntana 10 prosenttia. Meneekö ruoka 50-50, entäs jos ostat jotain mitä miehesi ei syö mutta on sinun herkkua? Lasketaanko kauppalaskusta erikseen sinun tampoonisi ennen kuin se puolitetaan?
Osa tulee kommentoimaan että raha-asioista puhuminen on ahnetta, mutta mä väitän että onnistuneen parisuhteen edellytys on avoin kommunikointi vaikka se leimaisi sinut.
Vielä tärkeämpi kuin raha-asia on keskustella onko teillä yhteneväiset näkökannat perheen perustamisesta.
Onnea tulevaan avoliittoon!
niin sitten olisi kyllä mun makuuni liian pihi ihminen. Voi olla että on vaikka kuinka sitoutunut ja rakastunut mutta yksinkertaisesti ei voi pihille luonnolleen mitään. On varmaan samanlainen myös muiden ihmisten kanssa: laskee taskulaskimella ettei varmasti maksa kaverien kanssa vietetystä ravintolaillasta senttiäkään ylimääräistä, ei jätä koskaan tippiä, ei koskaan anna mitään toisille ihan vain hyvää hyvyyttään jne...
En ole koskaan etsinyt itselleni elättäjää, ja olen koko sen 10 vuotta kun olen ollut naimisissa ollut se perheen parhaiten palkattu, mutta tuollainen nuukuus kävisi liian ärsyttäväksi pitkän päälle, en haluaisi sellaista suhdetta.
Paljos sinä laitat mieheesi rahaa? Katsos kun me elämme tasa-arvossa. Jos mies kuluttaa sinuun rahaa niin sinä kulutat häneen rahaa. Miehen ei tarvitse ostella sinulle mitään eikä tarjota sinulle huvituksia.
Sehän tässä mietityttää että onko mies liian pihi? Itse en ole ja en missään nimessä halua sellaista miestä joka laskee jokaisen sentin.
Kun on järkevää laskea jokainen sentti. Juuri sun ktaisesii kluttajat ovat luoneet tämän nykyisen systeemin missä ihmiset ovat rahattomia vaikka tienaavat enemmän kuin koskaan aiemmin. Ravintolassa ei pitäisi käydä syömässä kuin max kerran vuoteen. Se on täyttä rahan hukkaa. Baareissa ei pitäisi käydä koskaan. Maailmassa on niin paljon järkevämpää ja mukavampaakin tekemistä ja ei maksa mitään. Vanha totuus on: rahaongelmat eivät ratkea rahalla. Kun koko ajan pitäisi jäädä säästöön rahaa. Vaikka olisi työtön. Näin on rahaa jos tapahtuu jotain. Isolla osalla suomalaisista joutuu erikseen säästämään jos jääkaappi tai pesukone hajoaa. Järkevä ihminen säästää koko ajan niin voi ilman ongelmaa ostaa uuden. Järkevä ihminen myös säästää että voi käydä yksityisellä lääkärillä jos sellaiseen on tarvista. Eikä kärvistellä jonkun vian takia kun ei ole rahaa hoitaa itseään.
Järkevällä ihmisellä ei myöskään ole ongelmia maksaa laskuja. Vaikka tulisi veromätkyjä tai vastaavia. Kun hänellä on tilillä aina kolmen neljän kuukauden palkka.
Eli tee lista asioista, jotka joka tapauksessa on maksettava, asui yksin tai kaksin eli vuokra, sähkö, vakuutukset, ruoka, puhtaus jne.
Sen jälkeen tee lista asioista, jotka ovat henkilökohtaisia kuten harrastukset, lääkkeet, meikit jne.
Sitten käytte listat läpi ja mietitte, maksetaanko ruoka miten eli onko kätevintä molempien ostaa omansa (saa aina herkkujaan!) vai ostaa yhdessä ja maksaa puoliksi.
Tärkeintä on se, että teet miehelle selväksi, että et maksa tämän kuluja eikä miehen tarvitse maksaa mitään sinun kulujasi, ei siis tamponeja ja shampoota ruokalaskuun tms.
Jos mies tienaa enemmän kuin sinä, ei siitä seuraa, että hänen tulee maksaa sinun kulujasi.
Että olen. Ja en pidä avoliittoa sellaisena missä pitäisi kaikki puolittaa. Se ei ole avoliitto vaan kahden ihmisen ystävyys jossa lasketaan joka sentti. Se maksaa kellä rahaa.Kumpikaan ei ole työtön. Perhettä emme halua tällä hetkellä.
ja jättää tavikset omaan arvoonsa...