Haluaisitko, että palstalla ei kävisi teinejä?
Minä niin haluaisin, että palstalla olisi vain aikuisia. Keskusteluistakin tulee ihan ala-arvoisia, kun teinit meuhkaavat ymmärtämättöminä (tottakai) niissä. Jotkut luulevat heitä aikuisiksi ja alkavat vääntää asioista heidän kanssaan.
Kommentit (31)
Ketjut löytyy kyllä helposti, jos vähänkin muistaa jotain keskustelusta ja hakusanan perään kirjoitta vain vauva.
Esim. erään vuoden vanhan keskustelun löysin kirjoittamalla vain surkea lahja, ja vauva.
hakusanalla kirjallisuus! MÄ tiedän, että olen osallistunut täällä ihan mukaviin ja fiksuihin keskusteluihin, eikä mun tarvitse itseäni vakuutella. Eikä mua samasta syystä haittaa se, jos sä et usko mua. Hae itse ja lue!
Tässäpä hyvä esimerkki asiallisesta ja rakentavasta keskustelusta
Mä en muista erityisesti, mitä joku hyvä keskustelu on koskenut, mutta mä en toisaalta eilen muistanut, miksi mulla on nämä avaimet kädessä ja mistä ne on siihen tulleet. Mä en saa oikein nukuttua öisin, joten muistini ei ole ihan terävimmillään.
" hae itse!" mutta uupuneena sitä toki voi vaikutta töykeältä, ja ehkä en vain ole tottunut tuollaiseen.
Ketjut löytyy kyllä helposti, jos vähänkin muistaa jotain keskustelusta ja hakusanan perään kirjoitta vain vauva.
Esim. erään vuoden vanhan keskustelun löysin kirjoittamalla vain surkea lahja, ja vauva.
hakusanalla kirjallisuus! MÄ tiedän, että olen osallistunut täällä ihan mukaviin ja fiksuihin keskusteluihin, eikä mun tarvitse itseäni vakuutella. Eikä mua samasta syystä haittaa se, jos sä et usko mua. Hae itse ja lue!
No ei pidä hermostua:) en vain ole törmännyt ja olen palstan hullu suurkuluttaja Ole huoleti:)
Millaisiin keskusteluihin sä sitten itse tykkäät osallistua? Keskusteletko sä täällä esim. tuosta mainitsemastani kirjallisuudesta tai vaikka leffoista?
johon osallistui joku dekkarikirjailijakin:) Ja siinä ei kyllä oikeasti ollut mitään provoilua, toki se olikin enimmäkseen lista hyvistä kirjoista, joita kannattaa lukea.
Mutta myös koulu- ja päiväkotiaiheiset keskustelut ovat työni vuoksi mielenkiintoisia- ne vain usein menevät eipäsjuupasväittelyksi.
lukenut!
Toki noista hyvistäkin keskusteluista löytyy kaikenlaista inputtia, mutta paskasuodattimella voi suodattaa pahimmat pois.
Mä oon käynyt täällä monesti yöllä, kun en saa nukuttua, ja silloin on usein ollut esim. empaattisia kuuntelijoita paikalla ja ihan oikeasti hyviä neuvoja.
Mä taas en lue noita päiväkotikeskusteluja enää ollenkaan, koska niihin osallistuu usein aivan raivohullua porukkaa.
Tässäpä hyvä esimerkki asiallisesta ja rakentavasta keskustelusta
Mä en muista erityisesti, mitä joku hyvä keskustelu on koskenut, mutta mä en toisaalta eilen muistanut, miksi mulla on nämä avaimet kädessä ja mistä ne on siihen tulleet. Mä en saa oikein nukuttua öisin, joten muistini ei ole ihan terävimmillään.
" hae itse!" mutta uupuneena sitä toki voi vaikutta töykeältä, ja ehkä en vain ole tottunut tuollaiseen.
koska mua ei kiinnosta haeskella vanhoja keskusteluja, koska täällä voi käydä uusiakin. Kuten koko ajan tapahtuu.
oon lapseton ja enkä haluu ikinä lapsii.
Miten pääsen tästä paikasta eroon?
t. teini
t. teini
t. teini
tuossa iässä et voi vielä sanoa olevasi lapseton - koska se on oletuksen mukaista - etkä todennäköisesti voi vielä sanoa sitäkään, haluatko lapsia vai et. Varmaan suurin osa mun kavereista sanoi teini-iässä samaa (minäkin), mutta sittemmin mielipiteet ovat muuttuneet...
olen toki mielestäni ja muiden mielestä aikuisempi mitä moni muu ikäiseni. Olen asunut vuoden yksin, käyn töissä, hoidan talouttani yksin ja käyn koulussa, vaikka suku asuu täällä Helsingissä kymmenen kilometrin säteellä.
Mua harmittaa, jos sun näkemys on tuollainen. Mä ainakin tykkään pitää yllä hyvää ilmapiiriä täällä ja keskustella aikuisten lailla välillä isoistakin asioista ja välillä on kiva vaan jutella esim päivän uutisista. minulla ei ole vielä omaa pikku kääröä, koska tiedän ettei tähän tilanteeseen kannata tuoda lasta. Ensi vuonna ehkå lähdemme yrittämään, sillä valmistun lukiosta ja voin hyvin pitää välivuoden tai kaksi lapsen kanssa ennen yliopistoa.
Kaunista syksyn jatkoa sinulle, ap! muista, ettei kannata laittaa kaikkia nuoria samaan muottiin!
Minä niin haluaisin, että palstalla olisi vain aikuisia. Keskusteluistakin tulee ihan ala-arvoisia, kun teinit meuhkaavat ymmärtämättöminä (tottakai) niissä. Jotkut luulevat heitä aikuisiksi ja alkavat vääntää asioista heidän kanssaan.
Joo en jaksaisi mitään murkkuikäsiä teinejä minäkään.
Mielellään sellasia joko äiti-ihmisiä jotka ovat teini-ikäisestä mummoäiteihin tai jotain siitä välistä. :)
Ei kai kukaan tosissaan luule että täällä mitään fiksuja keskusteluja oikeasti käytäisiin?
niihin keskusteluihin! Kyllä täällä oikeasti käydään ihan fiksuja keskusteluja, esim. kirjallisuudesta, ihmissuhteista, ruuista, elokuvista... Ei muakaan aina kiinnosta keskustella vakavasti, mutta joskus se on mukavaa. Varsinkin öisin on ollut hyviä keskusteluja, kun vittuilijoita on vähemmän.
Ei kai kukaan tosissaan luule että täällä mitään fiksuja keskusteluja oikeasti käytäisiin?
niihin keskusteluihin! Kyllä täällä oikeasti käydään ihan fiksuja keskusteluja, esim. kirjallisuudesta, ihmissuhteista, ruuista, elokuvista... Ei muakaan aina kiinnosta keskustella vakavasti, mutta joskus se on mukavaa. Varsinkin öisin on ollut hyviä keskusteluja, kun vittuilijoita on vähemmän.
No onko ne teinit sitten tulleet sotkemaan niitä kirjallisuuskeskusteluja?
puhuttu teineistä yhtään mitään!
eli nyt jo viis kuus vuotta. ja väitän ettei se aikuisuus tee kenestäkään kypsää keskustelijaa, ja monesti nuoret on niitä kypsimpiä... mutta ylipäätää tää palsta on sitä tasoa et jos odottaa järkevää ja aikuismaista juttua ni turha toivo, oli ikä mikä hyvänsä.
Toisaalta, aloittaja voisi määritellä teinin? oletatko että 18 ikävuotta tullessa täyteen ihminen uuttuu radikaalisti ajatusmaailmaltaan ja keskustelut on järevämpiä?