Kyllä on hienoa kokoontua läheisten kanssa yhteen!
Meillä oli eilen lapsen synttärijuhlat. Paikalla oli hyviä ystäviä ja lähisukulaisia, ja kyllä oli mukavaa. Yksi perhe jäi yöksikin. Olen kiitollinen näistä ihmisistä, olemme onnekkaita!
Kommentit (8)
Meillä oli eilen lapsen synttärijuhlat. Paikalla oli hyviä ystäviä ja lähisukulaisia, ja kyllä oli mukavaa. Yksi perhe jäi yöksikin. Olen kiitollinen näistä ihmisistä, olemme onnekkaita!
Mä aina katson facebookista, kuinka lähisukulaiset ovat taas kokoontuneet yhteen.
Mistä se johtuu?
Ap
Myös joulua vietetään koko suvun voimin. En osaisi kuvitellakkaan joulua vain oman perheen kesken.
Mä aina katson facebookista, kuinka lähisukulaiset ovat taas kokoontuneet yhteen.
Mistä se johtuu?
Ap
Mä en taida olla kelvollinen esiteltävä niille ystäville? No, totuuden nimissä on sanottava, etten mä usein jaksaisikaan lähteä, joten ehkei siksi mulle mainita kemuista mitään.
Mistä se johtuu?
Ap
enhän mä tiedä Mä en taida olla kelvollinen esiteltävä niille ystäville? No, totuuden nimissä on sanottava, etten mä usein jaksaisikaan lähteä, joten ehkei siksi mulle mainita kemuista mitään.
ei sua varmaan sattumalta jätetä kutsumatta? Kannattaa kysyä suoraan, jos et itse keksi sitä! Voihan se tietenkin johtua siitä, että ihmiset loukkaantuvat sulle siitä, että et pääse tulemaan. Se on tietenkin vähän hölmöä, mutta ehkä sen takia kannattaa selittää kunnolla syy sille, miksei pääse tulemaan (ja ehkä harkita sitä, kannattaako muistaa juhlakalua muuten - itse en ole kauheasti lahjojen perään, mutta MUISTAMINEN, pienkin, lämmittää)
Ap
Olen vähän kade. Oma sukuni hyvin pieni ja hajallaan eikä kukaan ole edes kovin kiinnostunut minusta ja lapsistani. Ystäviäkään ei juurikaan ole, vaikka haluaisinkin. Miehen suku myös kaukana, vanhemmat ja sisko kuolleet.
Tuntuu, että ollaan ihan yksin maailmassa. Haaveilen sukujouluista ja ihanista ruokakesteistä ystävien seurassa. No, meillä on monta lasta, joten kyllä se suku tästä pikkuhijaa kasvaa... :)
Olen vähän kade. Oma sukuni hyvin pieni ja hajallaan eikä kukaan ole edes kovin kiinnostunut minusta ja lapsistani. Ystäviäkään ei juurikaan ole, vaikka haluaisinkin. Miehen suku myös kaukana, vanhemmat ja sisko kuolleet.
Tuntuu, että ollaan ihan yksin maailmassa. Haaveilen sukujouluista ja ihanista ruokakesteistä ystävien seurassa. No, meillä on monta lasta, joten kyllä se suku tästä pikkuhijaa kasvaa... :)
juhlijoista suurin osa oli ystäviä, monet lähisukulaiset eivät juuri pitkien välimatkojen takia pääseet tulemaan.
Tämä "ohjeeni" ei tietenkään ole aivan yksinkertaista toteuttaa, mutta jos perhettä ja sukua ei oikein ole, tai jostain syystä sukulaisiin ei ole kunnon siteitä, kannattaa alkaa luoda lähipiiriä itse! Meilläkin oli vieraana erään ystäväni lähisukulainen, joka tuntuu aivan omalta sukulaiselta, koska ollaan niin paljon tekemisissä. Itse tunnen joidenkin ystävieni perhettä ja sukulaisia, vaikka nyt heitä ei jatkuvasti näekään, niin tavatessa on sellainen mukava lämmin tunnelma.
Jos on sopivan samanlaisia ystäviä, voi aloittaa heidän kanssaan perinteitä ja lisäksi tuoda erilaisia ystäviä yhteen. Mulla on ystäväporukoiden kanssa erilaisia vuosiperinteitä, ja lisää on suunnitteilla. Ja huom. munkin hyvistä ystävistä suurin osa asuu kaukana. Lapsetkin tykkää tosi paljon, kun kokoonnutaan suuremmalla joukolla.
Ap