AJAAKO JOKU AV-MAMMA AUTOMAATTIVAIHTEISTA AUTOA?
Jaksaisitko kertoa jotain siitä, miten sitä ajetaan ja onko helppoa? Onko jotain mitä pitäisi tietää? Kiitos!
Kommentit (69)
Mies osti automaattivaihteisen kaksi vuotta sitten ja olen kieltäynyt sitä kokeilemasta. Enkä kokeile. Onneksi ei myynyt vanhaa autoa pois.
Onhan se ihan huippu.
Aluksi hieman jännitti mutta ei se "väärä jalka" kuitenkaan pyrkinyt kytkimelle.
Parkkeerauksessa kannattaa aina tarkistaa, että auto tosiaan on paikallaan (vihreä valo syttyy), ennen kuin vie kepin parkkiasentoon..muuten kuuluu aika ikävä ääni laatikosta.
Me asutaan Saksassa ja kyllä ruuhkaisessa liikenteessä manuaali on ehdoton. Kyllä se niin paskaa touhua olisi luistatella kytkintä ja vaihdella vaihteita ykköseltä kakkoselle ja päinvastoin, kun liikenne ei kulje.
tulipas kirjoitusmoka, siis ajan automaattisella M5:lla :DD
T. 29
Mies tottui USA:ssa automaattivaihteisiin eikä ole sen jälkeen käsin vaihtanut. Sen mielestä manuaalivaihteiden suosiminen on vain yksi osoitus suomalaisten takapajuisuudesta.
VIELÄKÖ JOKU AJAA EI-AUTOMAATILLA????
Olen itsekin jo vuosia ajanut automaatilla, mutta tiedän silti suurimman osan suomalaisista ajavan edelleen manuaalilla.
eli vauhti vaan kiihtyy ja kiihtyy ja kiihtyy... ei ole kytkintä mitä painaa ja auto vaan vaihtaa vaihdetta silmään lisätäkseen vauhtia entistä enemmän...
Käännä avaimesta ja sammuta auto. Jarrun polkeminen kahdella jalalla ei hidasta autoa. On muuten viimene automaatti mun käytössä, vaikka muuten tykkäsinkin et on mukava.
T.been there, done that.
jarrujen teho ylittää moninkertaisesti moottorin tuottaman tehon.
Kokeilepa vaikka ajaa satasta ja paina sekä kaasu että jarru pohjaan -auto pysähtyy siihen paikkaan.
Me asutaan Saksassa ja kyllä ruuhkaisessa liikenteessä manuaali on ehdoton. Kyllä se niin paskaa touhua olisi luistatella kytkintä ja vaihdella vaihteita ykköseltä kakkoselle ja päinvastoin, kun liikenne ei kulje.
joku Ajatusten Tonava suoltaa tekstiä... huoh.
Kun käynnistät auton niin vaihde on P, käynnistät auton ja painat sit jarrua samalla kun vaihdat D vaihteelle, sit kun nostat jarrun auto liikkuu itsekseen jo hiljaa eteenpäin. AINA auto täysin pysähdyksissä kun vaihdat vaihdetta.
Eli käynnistettäessä P ja sitten vaihdetaan D:lle. Painetaan kaasua kun halutaan liikkua ja jarrua kun halutaan pysähtyä.
mitä tiedän, ei valu mäessä taaksepäin.