Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perjantain haaveiluketju! Haaveilen muutosta Italiaan!

Vierailija
28.09.2012 |

En koe olevani sielultani suomalainen. En viihdy täällä harmaassa ja pimeässä, kaipaan aurinkoa, väriä ja elämää. Sitä kun istutaan piazzalla arki-iltana kahvikupposen ääressä, lapset potkivat palloa ja ehkäpä katusoittaja viihdyttää viulullaan. Suomessa kaikki kiiruhtavat töiden jälkeen sinne elementtitaloihinsa telkkarin ääreen, syömään saarioisten valmismaksalaatikkoa. Viinilasia ei voi nauttia arkisin, koska se on alkoholismia ja viinalla läträämistä. Töihin ei voi pukeutua kuin farkkuihin ja maripaitaan, koska muuten yrittää peittää epäpätevyyttään vaatteilla. Ihmiset eivät koskaan puhu mistään henkevistä, taiteesta, filosofiasta tai historiasta.

Plääh.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[Jää siinä kahvilakulttuuritkin koluamatta jos kaikki tulot menee asumiseen ja välttämättömyyksiin kuten ruokaan.

lämmityskuluihin, vesimaksuihin, vakuutusmaksuihin, lasten koulutukseen liittyviin kuluihin ja kaikkeen siihen mitä tavallinen suomalainen ei tajuakaan, että yhteiskunta kustantaa verovaroilla.

Etuoikeutettuna on helppo olla missä vain ja elää omassa tyhjiössään. Samalla hetkellä kun joutuu integroitumaan oikeasti, alkaa ehkä katsella asioita toiseltakin kantilta. Mutta opintomatka ulkomaille ovat aina terveellisiä, sitten ne haaveet saavat realistiset mittasuhteet. Jos voisi aina vain poimia rusinat pullasta, niin mikäpä siinä olisi istuskella myöhäisellä apertiivilla juuri heräämässä olevalla iltaisella piazzalla kun ilma on vielä samettisen lämmin ja ympärillä on elämää ja sitä dolcelta vaikuttavaa vitaa vaikka muille jakaa.

Vierailija
2/57 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluan mielenrauhaa ja sitä, että kaikilla olisi suhteellisen hyvä olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe olevani sielultani suomalainen. En viihdy täällä harmaassa ja pimeässä, kaipaan aurinkoa, väriä ja elämää. Sitä kun istutaan piazzalla arki-iltana kahvikupposen ääressä, lapset potkivat palloa ja ehkäpä katusoittaja viihdyttää viulullaan. Suomessa kaikki kiiruhtavat töiden jälkeen sinne elementtitaloihinsa telkkarin ääreen, syömään saarioisten valmismaksalaatikkoa. Viinilasia ei voi nauttia arkisin, koska se on alkoholismia ja viinalla läträämistä. Töihin ei voi pukeutua kuin farkkuihin ja maripaitaan, koska muuten yrittää peittää epäpätevyyttään vaatteilla. Ihmiset eivät koskaan puhu mistään henkevistä, taiteesta, filosofiasta tai historiasta.

Plääh.

Et ole ainoa. Alleviivaan joka lauseen ja vielä välimerkitkin ja komppaan niitä kaikkia; tiedän just niin mistä puhut!!!!

Teillä on kyllä kovin kliseinen käsitys Italiasta. Italialaiset tuttuni pitävät Suomea aivan ihannemaana, jossa asiat toimivat ja ihmiset ovat reiluja. Katolisen kirkon kaksinaismoralismi oksettaa heitä ja Berlusconi. Tuttuni on muuten käynyt Suomessa vuodesta 1988 aika monta kymmentä kertaa. Lisäksi hän on matkustellut, asunut ja tehnyt töitä ympäri maailman, että osaa vähän vertailla.

Vierailija
4/57 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti joskus parina

Vierailija
5/57 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miestä alkaisi taas kiinnostaa seksi kanssani. Viime kerrasta jo aikaa.

Vierailija
6/57 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alanvaihdosta ja uudesta urasta. Iltakoulun olen jo aloittanut.

Vierailija
7/57 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plääh.

Et ole ainoa. Alleviivaan joka lauseen ja vielä välimerkitkin ja komppaan niitä kaikkia; tiedän just niin mistä puhut!!!!

Teillä on kyllä kovin kliseinen käsitys Italiasta. Italialaiset tuttuni pitävät Suomea aivan ihannemaana, jossa asiat toimivat ja ihmiset ovat reiluja. Katolisen kirkon kaksinaismoralismi oksettaa heitä ja Berlusconi. Tuttuni on muuten käynyt Suomessa vuodesta 1988 aika monta kymmentä kertaa. Lisäksi hän on matkustellut, asunut ja tehnyt töitä ympäri maailman, että osaa vähän vertailla.

Ap:han kirjoitti asuneensa ulkomailla. Minusta tässä ketjussa on tosi kummallista se, miten alentuvasti muutamat vastaajat suhtautuvat niihin, jotka maailmalle lähdöstä haaveilevat.

Vierailija
8/57 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tosiaan, ettei elämä Italiassakaan ole sitä dolce vitaa. Olen asunut tosiaan aiemminkin ulkomailla, ihan "paikallisesti" töissä ja niin edes päin, en komennuksella. Tiedän millaista se on, ja tiedän haasteet. Ei minulle tarvitse niitä selittää kuin pienelle lapselle.

Vierailija
9/57 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tosiaan, ettei elämä Italiassakaan ole sitä dolce vitaa. Olen asunut tosiaan aiemminkin ulkomailla, ihan "paikallisesti" töissä ja niin edes päin, en komennuksella. Tiedän millaista se on, ja tiedän haasteet. Ei minulle tarvitse niitä selittää kuin pienelle lapselle.

Miksi juuri ulkomaille muuttavien haaveita pitää lytätä? Miksei omasta rakkaasta tai lapsesta haaveileville tulla kertomaan, että ei se yhtä auvoa tule olemaan?

En minäkään ole täällä työkomennuksella, asutaan ahtaasti, rahasta on välillä pulaa, puhun huonosti italiaa ja välillä on yksinäistäkin, mutta silti olen onnellisempi kuin koskaan! Tsemppiä aloittajalle ja benvenuto!

Vierailija
10/57 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juuri ulkomaille muuttavien haaveita pitää lytätä? Miksei omasta rakkaasta tai lapsesta haaveileville tulla kertomaan, että ei se yhtä auvoa tule olemaan?

En minäkään ole täällä työkomennuksella, asutaan ahtaasti, rahasta on välillä pulaa, puhun huonosti italiaa ja välillä on yksinäistäkin, mutta silti olen onnellisempi kuin koskaan! Tsemppiä aloittajalle ja benvenuto!

Jos haaveilet rakkaudesta ja siitä, että voit käpertyä jonkun kainaloon (niinkuin tässäkin ketjussa joku haaveili), tässä on sinulle pieni uutinen: se mies voi joskus kuule ärsyttää, sen kanssa tulee riitaa, se voi tuhlata, sotkea, pettää, lyödä ja jättää. Että mitään auvoa se ei tule olemaan.

Tai teille, jotka haaaveilette lapsesta; mieti yövalvomisia, koliikkia (koska sehän sillä tulee olemaan), rahapulaa, tissien riippumista ja raskausarpia. Ai ei sellaisilla ole väliä? NO kuule, et vain tiedä!

T. Lontoossa ahtaasti asuva ja välillä rahojaan laskeva suomalainen, joka (ja jonka mies) ei ole työkomennuksella

Vierailija
11/57 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilen siististä avioerosta ja sen jälkeen elämästä, johon ei sisälly riitelyä tämän tästä, vaan rakkautta, paljon rakkautta.

Vierailija
12/57 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilen vielä yksinkertaisemmasta elämästä kuin mitä nyt vietän. En kävisi töissä vaan viettäisin aikaa lukien, luonnossa liikkuen, kotiaskareita tehden.

Vierailija
13/57 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ainahan ne alaspainajat täällä elämässä jostain löytyy.

56

Vierailija
14/57 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilen vielä yksinkertaisemmasta elämästä kuin mitä nyt vietän. En kävisi töissä vaan viettäisin aikaa lukien, luonnossa liikkuen, kotiaskareita tehden.

Mitä jos et sitten voikaan lukea? Mitä jos kotisi palaa, missä sitten teet kotiaskareita? Ei se kuule niin herkkua ole. Ja metsässä on hyttsiä, ja karhujakin! Kannattaa tosiaan miettiä, varsinkin jos et ole etuoikeutettu!

Vierailija
15/57 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania haavekuvia sulla ap ja ei siinä tietty mitään väärää ole jos haaveilee!

Asun Italiassa nyt toista kertaa elämässäni eikä se nyt ihan niin mene että me istuttais kaiket illat kahvilassa ja kadulla lapset pelaa palloa ja katusoittajat soittaa. Siis mahdollisuus tähän tietty on, ihan niin kuin on siellä Suomessakin!

Todellisuudessa ainakin mun työpäivä venyy ruuhkien takia 10-11 tuntiseksi enkä mennä hurauta sen päätteeksi kahvilaan vaan menen kotiin hoitamaan lasten iltapuuhia.

Onhan Suomessakin kauniita paikkoja jos on sitä vailla, siis kauniita rakennuksia, isoja metsiä jne. Joka maassa on kauniit paikkansa. Ei kannata elää niin että aina ajattelee että ruoho on vihreämpää aidan toisella puolen. Järjestäkää se elämä niin että ootte onnellisia missä sitten oottekin.

Kuten varmaan huomasit, kirjoitin aiempana asuneeni ulkomailla ja tietäväni arjen olevan samanlaista kaikkialla. Pointtina olikin se henkinen ilmapiiri, ja se että esimerkiksi Italiassa on a) aurinkoa ja b) kahvilakulttuuria. Toisin kuin Suomessa. Ymmärrätkö?

Vierailija
16/57 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti joskus parina

Vierailija
17/57 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka selvittäisi rahasotkuni kerta laakista.

Vierailija
18/57 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole ikinä tajunnut tuollaista ruikutusta. jos haluat lähteä, ala mennä. jos päätät olla lähtemättä, niin turpa sitten vaan kiinni. ei voi olla elämä noin vaikeaa. ala mennä jos ei täällä ole hyvä!

Vierailija
19/57 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja perheeni muutimme vuosi sitten tänne Italiaan, asumme Sulzanossa ja työssä käymme Bresciassa.

Ei meillä ainakaan ole mikään kaamea karu arki tullut vastaan vaan viihdymme täällä erittäin hyvin eikä kyllä Suomeen ole tullut ikävä. Ei tämä tietysti mikään maanpäällinen paratiisi ole niin kuin ei mikään muu paikkakaan, mutta meille Suomea paljon sopivampi elinympäristö. Eniten siihen vaikuttaa ilmasto, toiseksi eniten ihmiset. Minä luulin olevani ennen vastenmielinen ihminen kun suomalaiset minua niin vältteli, mutta täällä minulla on paljon tuttuja ja joitain ihan ystäväksi kutsuttaviakin.

ääkkösillä.

Vierailija
20/57 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei olisi muilla mailla:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä