Omaishoitajuus oli hukkaan heitettyä aikaa elämässäni
Kommentit (37)
Toivottavasti lapsesi heittävät sinut heti kuivuriin, ei mene aikaa hukkaan
Vierailija kirjoitti:
Väkivaltaista ensimmäistä miestäni minä hänen kuolemaansa asti hoidin.ap
Työikäiselle omaishoitajuus on taloudellisesti huono ratkaisu. Eläkeläiselle se sopii.
Se tehdään rakkaudesta, ei rahasta!
Vierailija kirjoitti:
Se tehdään rakkaudesta, ei rahasta!
Ei ollut kuin olosuhteiden pakko.ap
Vaihtoehdot ovat monesti aika vähissä.
No, olethan sentään käyttänyt koko muun elämäsi niin hyödyllisesti. ;)
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt sen niin kuin olen osannut käyttää. Mielelläni olisin töissä käyvä sinkku, mutta se ei ole kohdallani ollut mahdollista. Kuitenkin tuo omaishoitajuus oli kaikkein surkeinta elämässäni.ap
Sinkkuuden toteuttaminen olisi ollut maailman helpoin asia, jopa sinulle. Kun ei ota ensimmäistäkään miestä (naista) koskaan, pysyy sinkkuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt sen niin kuin olen osannut käyttää. Mielelläni olisin töissä käyvä sinkku, mutta se ei ole kohdallani ollut mahdollista. Kuitenkin tuo omaishoitajuus oli kaikkein surkeinta elämässäni.ap
Sarjassamme kuuluisia sitaatteja: "Puhun niin totta kuin osaan."
Vierailija kirjoitti:
Sinkkuuden toteuttaminen olisi ollut maailman helpoin asia, jopa sinulle. Kun ei ota ensimmäistäkään miestä (naista) koskaan, pysyy sinkkuna.
Niin ei olisi pitänyt ottaa yhtään miestä. Olisi pitänyt elää vuosikymmeniä yhteiskunnan elättinä.ap
En ruvennut kun äitini kysyi kun sairastui dementiaan vuosi sitten, mutta hän sai kotipalvelun, ruokapalvelun, minä vien maidot, leivät, kahvit ym. Näillä pärjää, sairaus edennyt nopeasti.
Olen itsekin joutunut olosuhteiden pakosta pakotettuna käytännössä omaishoitajaksi. Tämä on kamalaa. Olen itsekin moniongelmainen ja voin huonosti.
Omaishoitajuuden pitäis olla aina vapaaehtoista.
Ymmärrän hyvin ettei ap tykännyt olla väkivaltaisen miehen omaishoitaja. Tuskin tykkäis nuokaan jotka alapeukuttavat ap:n viestiä.
Ja olisihan sitä voinut toisin elää. Ajattelin vain aikoinaan, kun olin ihan hyvässä kunnossa, että saisin pisteitä omaishoitajuudesta lähihoitajakoulutukseen. En vaan sitten päässyt sinnekään opiskelemaan. ap
Nämä sinun jatkuvat rutinasi ovat todella vastenmielisiä. Lisäksi olet paatunut valehtelija. Häpeäisit jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oma valinta. Ja ihan oma valinta oli mennä toisenkin kerran naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ajaa ihmisen tekemään tällaisia valintoja, että hoitaa väkivaltaista miestään, eikä ymmärrä erota tai laittaa häntä muualle hoitoon?
10 vuotta turhaa omaishoitajuutta.ap