Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kaikkea SOSSU maksaa? Olen tyrmistynyt

Vierailija
15.09.2012 |

Ex-mieheni isä, mielenterveyspotilas jostain 80-luvulta alkaen (skitsofrenia, burn out jne) käy yksityisillä laulutunneilla ja haitaritunneilla sossun piikkiin. Virkistystoimintaa tai mitä lienee. Lisäksi virkaholhooja oli antanut maksusitoumuksen ostaa hänen ilmaiseksi jostain saamaansa soutuveneeseen moottori. Siis mitä helvettiä?! Verorahoilla ostellaan tuiki tarpeellisia veneen moottoreita? Aiemmin sai kaupungilta ison kaksion, kun yksiö oli liian pieni yksinäiselle 6-kymppiselle miehelle.

Ex-mieheni ihmetteli asiaa myös ja oli ihan yhtä raivoissaan kuin minäkin.

Tämä on mun mielestä ihan uskomatonta, mutta ilmeisesti arkipäivää ja ihan ymmärrettävää.

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

entisen varakkaan perheen lapsen ponin tallimaksut.... kyseessä toimenpide syrjäytymisen estämiseksi. Päihdeperhe kyseessä ja tytöllä erittäin vaikea lapsuus äidin ja isän ongelmien vuoksi.

Oma poikani on 19-v. ja hänellä on kaveripiirissään maahanmuuttajataustaisia nuoria, jotka ovat muuttaneet pois vanhempiensa kodista 16- tai 17-vuotiaina, koska perheessä ei voi olla kahta patriarkkaa ja heille sossu on hankkinut asunnot, kalustanut ne ja maksaa vuokrat. Nämä pojat ihmettelevät sinisilmäisesti, miksi meidän poika asuu vielä vanhempiensa luona kun kerran voi ihan ilmaiseksi saada oman asunnon ja sossu maksaa sen. No, ei tavallinen suomalainen voi, mehän jo tiedetään se.

Kyllä minä tiedän tuon ikäisiä kantasuomalaisia nuoria, jotka asuvat omillaan sossun kustantamana. 

Minä tiedän myös. Vanhemmat päihteidenkäyttäjiä tai lapsensa hylänneitä.

Vierailija
82/90 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnan maksamat tukiasiat pitäisi saada läpinäkyviksi. Kuka saa ja millä perusteella. Loppuisi se sossupummien hyysääminen. En halua maksaa veroja ihan vaan sen takia, että osa ei halua mennä töihin.

Ja olis helpompi käräyttää kun tietäis mitä tuloja huijarit saa ja millä perusteilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin suon harrastusrahat hänelle kuin helsingin somalialaisille lomamatkat.Perusteenahan on se et lapset tutustutetaan juuriinsa eli kuusikin henkinen perhe maksetaan lomalle maahan josta he on paennut sotaa.Ristiriitaistako?

Mä ainakin soisin, mikäli kyse on siitä, että teini alkaa hyppiä nenille, ei suostu menemään kouluun, ryyppää ja rellestää kaupungilla. Tällöin voi olla erittäinkin paikallaan, että menee vaikka kuukaudeksi sedän ja tädin luokse Somaliaan katsomaan, mitä kaikkia etuja voikaan menettää. Ja miksi Suomen yhteiskuntaa ja tapoja pitäisi arvostaa.

Sopisi myös suomalaisille teineille, että laitettaisiin sinne tekstiilitehtaaseen Intiaan töihin, jos ei koulunkäynti näytä kiinnostavan tai pakolaisleirille vähän oppimaan tosiasioita maailmasta. Tulisivat fiksumpina takaisin. Osaisivat arvostaa sitä mitä heillä on.

Vierailija
84/90 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikinharrastajana tiedän, että edes yksityiset laulutuntien eivät maksa 100 euroa kerralta. Sen sijaan musiikkiterapia voi maksaa noin paljon. Tällöin on kuitenkin kysymys terapiasta, joka on ihan eri asia kuin jokin harrastus. Joko mies on käynyt terapiassa, jonka KELA kustantaa tarkkojen kriteerien perusteella tai sitten kysymyksessä on väärinkäsitys, ja laulutunnit maksavat esim. 100 euroa kuukaudessa.

Yleinen edunvalvoja (vanha termi virkaholhooja) ei koskaan myönnä yhteiskunnan tukia, vaan hän antaa vain asiakkaalleen luvan käyttää asiakkaan omia rahoja, joten se perämoottori oli joka tapauksessa miehen omilla rahoilla ostettu.

Vierailija
85/90 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voi nyt saatana että joku voi kadehtia mielenterveyspotilasta. Eikö niillä ole nyt jo muutenkin tarpeeksi vaikeaa ilman tommosia ylimielisiä paskiaisia jotka veis leivänkin suusta. Että jos on sairas niin elämässä ei saa olla mitään kivaa, täytyy vaan nöyränä kitkuttaa ja elää kädestä suuhun jos nyt edes sitäkään, mieluummin vaan kuolis pois yhteiskuntaa rasittamasta eikö niin?? Sitäpaitsi ihan täyttä paskaa tuo että sossu sitä ja sossu tätä. Ei ne kuulkaa edes ANNA kaikille sieltä rahaa saati kustanna jotain kalliita harrastuksia. Mutta jos nyt jotain kustantaakin niin älkää nyt vitun apinat sitä kadehtiko, se voisit olla yhtä hyvin sinä terve ja täydellinen ja virheetön kun yllättäen sairastuisit. Mieti siihen sitten, että et olis ansainnut yhtään mitään, häthätää sen verran että hengissä pysyt, mokomakin yhteiskunnan sylkykuppi. Kuntoutuisit varmaan helvetin hyvin kun sulta vietäis kaikki mahdollisuudet minkäänlaiseen ihmisarvoiseen elämään sen takia että sairastut. Ja joo, ei sossusta mitään saa.

Vierailija
86/90 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu maksaa HARKINNANVARAISTA toimeentulotukea ja juuri siksi se on harkinnanvaraista, että sossu harkitsee mihin kaikkeen sitä myönnetään.

Vierailija
87/90 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sossu kustantaa rappioalkoholistienkin menot. Tuo kuvailemasi nyt on selvästi järkevämpää ja halvempaakin.

Vierailija
88/90 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis kyllä kiva tietää, että mistä ap tietää ex-appensa asiat noin hyvin? Onko päässyt tutkimaan sossun papereita vai onko appi itse kertonut? En nyt kyllä tiedä kannattaako skitsofreenikon juttuja ihan uskoa...

Ja tosiaan, virkaholhooja hallinnoi apen omia rahoja, ei sossunrahoja. Ja tuskinpa ne laulutunnit ihan noin paljon maksaa. Tässä taas nähdään kuinka ihmiset liioittelee ja pistää juttuun täysin keksittyä humpuukia. Mikä ihme ihmisiä riivaa kun pitää jotakin mt-potilasta kadehtia ja levittää tästä ihan keksittyä tarinaa? 

Sama juttu monen muun tarinoissa, suurin osa ihan täyttä paskaa. Omia luuloja ja huhupuheita. Yhteistä niille on se, että kukaan tosi tarpeessa oleva ei saa sossuta mitään ja kaikki muut (ne rikkaat ja mamut) saa mitä haluavat. Ja jos joku yrittää juttuja oikoa niin heti ollaan sepustamassa kuinka sossut vaan valehtelee ja salaliittoja ja vaikka mitä. Miten olis jos ne jutut olis vaan ihan paskaa? Se nyt kuitenkin on se yksinkertaisin selitys :) Ei nykyisessä taloustilanteessa sossut voi jaella harkinnanvaraista tukea miten sattuu, heillä on tiukka budjetti jolla pelata. Ei siitä kuulkaa ihan mitä tahansa jaella tai on entinen sossu. 

Kannattaa ihan oikeasti joskus miettiä mihin uskoo. Minun tätini (sossun asiakas itsekin) väitti kivenkovaan että hänen tuntemansa venäläisnainen saa sossusta kaiken mitä haluaa. Lopulta mulle paljastui että kyseinen nainen oli töissä ja ihan palkallaan osti nämä tavarat jotka tätini mukaan sossu hänelle osti. En tiedä mistä ihmeestä täti oli saanut päähänsä että nainen kävi sossussa. Eikä täti edes uskonut naisen työssäkäyntiin, ei vaikka itse hänet siellä näin ja kuulin että oli sitä hommaa tehnyt jo vuosia. Ei, minäkin vaan valehtelin ja olin osa salaliittoa :) Varmaan aika moni edelleen luulee tätä venäläisnaista sossupummiksi, niin antaumuksella tätini tätä juttua kertoi kaikille mahdollisille. 

Vierailija
89/90 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
90/90 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sossu kustantaa rappioalkoholistienkin menot. Tuo kuvailemasi nyt on selvästi järkevämpää ja halvempaakin.

Vitut kustantaa, ei saa työtön lapsiperhekään MITÄÄN. Ja jokainen voi kuvitella että ei tarvi ees kitata kaljaa tai tupakoida kun siinä ei silti rahat riitä. Ja lapset on tehty ennen työttömyyttä saatana!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan