Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiesittekö, että Suomeen kuuluvalta Ahvenanmaalta poistettiin kouluista pakkosuomi, koska

Vierailija
15.09.2012 |

haluttiin monipuolisempaa kielitaitoa?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopimukset on ilmeisesti tehty sellaisiksi, ettei Ahvenanmaan irrottaminen Suomesta edes onnistuisi, jos Ahvenanmaa ei siihen itse suostuisi.

No voisimmehan me lopettaa verorahojemme kaatamisen sinne, niin ehkä heistä tulisi ajan myötä hieman suostuvaisempia siirtymään Ruotsin omistukseen. Tai sitten purkamaan tuo itsehallintosysteemi ja ryhtymään samanlaisiksi Suomen lakien mukaan eläviksi kansalaisiksi kuin me muutkin.

Vierailija
22/26 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopimukset on ilmeisesti tehty sellaisiksi, ettei Ahvenanmaan irrottaminen Suomesta edes onnistuisi, jos Ahvenanmaa ei siihen itse suostuisi.

No voisimmehan me lopettaa verorahojemme kaatamisen sinne, niin ehkä heistä tulisi ajan myötä hieman suostuvaisempia siirtymään Ruotsin omistukseen. Tai sitten purkamaan tuo itsehallintosysteemi ja ryhtymään samanlaisiksi Suomen lakien mukaan eläviksi kansalaisiksi kuin me muutkin.

Niin, tuskin sopimukset määräävät sitä, että meidän pitää elättää Ahvenamaata.

Otetaan vaikka ensin Viking Lineltä kaikki tukiaiset pois, niin taitaisi mennä maakunta nurin jo sen myötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä lähdetään opiskelemaan muualle koska korkeakouluihin on vaikea päästä sisään. Esim. ruotsiinkin lähtee aika paljon vuosittain.

suomenkielisiin kouluihin, seuraavat suomenkielisiä TV-kanavia ja lehtiä

haluttiin monipuolisempaa kielitaitoa?

Ahvenanmaalta lähdetään opiskelemaankin Ruotsiin, seurataan ruotsinkielisiä tv-kanavia ja lehtiä jne? Tiesitkö, että kyseessä on itsehallintoalue, joka saa päättää omista asioistaan ihan siksi, että suomalaiset aikoinaan halusivat pitää sen muodollisesti osana Suomea ja lupasivat vaikka mitä sen takaamiseksi?

Vierailija
24/26 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän itsehallinnon niin, että silloin pitäisi myös pärjätä omilla rahoillaan. Mutta Ahvenanmaa imee valtiolta tukirahaa, ja vastalahjana vain vittuilevat suomenkielisille. Ei näin.

ollut koko pienen ikäni sen kannalla että ne loiseläjät pitäis piikata irti Suomen rannikolta ja potkaista Ruotsiin loisimaan!!!

Vierailija
25/26 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta Suomen valtio ei vain heitä päästä. Syyttömiä he ovat tilanteeseen. Siitä vain historiankirjoja selailemaan ja syyttämään Suomen entisiä presidenttejä ja hallituksia.

Minä ymmärrän itsehallinnon niin, että silloin pitäisi myös pärjätä omilla rahoillaan. Mutta Ahvenanmaa imee valtiolta tukirahaa, ja vastalahjana vain vittuilevat suomenkielisille. Ei näin.

ollut koko pienen ikäni sen kannalla että ne loiseläjät pitäis piikata irti Suomen rannikolta ja potkaista Ruotsiin loisimaan!!!

Vierailija
26/26 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä