Meillä on viikon päästä ristiäiset enkä keksi nimeä! APUJA!!
Eli tyttö kyseessä, pojalle keksisin helposti vaikka kymmenen nimeä mutta tytölle en keksi mitään.
Haluaisin että nimi olisi jollakin tapaa omaperäinen mutta ei liian erikoinen. Eli en halua nimeä joka on yleinen. Sen pitää olla kuitenkin selkeä ja suomalaisen suuhun hyvä.
Heitelkää ideoita, olen toivoton. Toista nimeä en myöskään keksi, ei ajatustakaan. Toivoisin kuitenkin löytäväni kaksi nimeä jotka sopii kivasti yhteen.
Kommentit (101)
http://www.vrk.fi/default.aspx?id=279
Tuolta voi vielä katsoa ensimmäisten etunimien yleisyyttä tilastoista.
Itse valitsisin nimen ensi sijassa sukunimeen sopivaksi. Kävisin vain almanakan nimiä läpi, että mikä sopii. Jos löytyy sukunimen kanssa samalla ekalla kirjaimella, niin tulee hyvä yhdistelmä. Jos ei, niin sitten samoja vokaaleja.
aino susanna
aino aleksandra
aino susanna
aino adele
aino aliisa
aino emilia
Heidi - kaunis mutta harvinainen pienillä
Milja, Tinja, Katrin, Karen tai Sienna, Fiona
Aliisa, Alina, Saana, Ellen, Saga, Ester, Ilona, Iiris, Emilia, Irene, Aina, Liina :)
saatan olla outo lintu tässä porukassa, mutta ihmettelen, miksi juuri sinun pitää se nimi keksiä? Eikö miehen antama nimi kelpaa sinulle vai eikö hän halua keksiä? Voisitteko vaikka kirjoittaa nimiehdotuksia paperille ja niistä valkata sellaisen, mistä kumpikin tykkää eniten? Vaikka olenkin nainen, olen silti sitä mieltä, että miehilläkin voi joskus olla jotain ihan omia ja jopa hyviä mielipiteitä, kun vaan me naiset niitä joskus vaivaudumme kuuntelemaan avoimesti.
Ehdotus silti: Laura Helmi Linnea
Ninni?